Turbo - komu húka krajšie?

Odpovědět
Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8452
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od lucky.jack » 14.01.2013 22:28

Jsem na tom némlich stejně. Teda až na to ts ts ts...
Ale jinak problémy nemám, startuje dobře, výkon v pohodě, spotřeba i teď kolem 5,3 po městě :nixw: ...dokonce lepší než v létě 8O
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 14.01.2013 22:51

V12 píše:Nie je otazka ci klakne, ale kedy :evil:

Ad mazacia skuska - ci za tepla, alebo za studena :
Osobne si myslim, ze to treba merat za studena. Prve kilometre ide motor studeny a ked pocas tychto prvych km nie je to turbo dostatocne mazane, dostava poriadne do drzky, vlastne do loziska. Oleja tam musi byt dost ihned po natoceni, pretoze prave ten okrem mazania aj vystreduje hriadel v lozisku...
Názor mám podobný, jen bych doplnil, že měřící zkouška by měla proběhnout cca při 20stupních. Je to z důvodu, že se provádí ihned po nandání nového turba a tam není čas čekat až se zahřeje olej, to by už turbo mohlo do té doby lehnout.

Jinak průtok oleje nevystřeďuje hřídel, tu vystřeďuje tlak oleje. Průtok oleje turbem bývá navržen z důvodu chlazení ložisek turba. Samo že obě veličiny spolu tak nějak souvisí.
Za studena máme vysoký tlak oleje, ale hustší olej, tudíž restriktorem proteče cca podobné množství oleje jako za tepla, kdy má olej nižší tlak ale taky nižší hustotu.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 16.01.2013 12:25

V12 píše:Ni
Osobne si myslim, ze to treba merat za studena.
Tak to si presne nemyslim - "za studena" muze znamenat pri +30 nebo pri -20. Coz da vzdy jiny vysledek pro srovnavani. kdezto za tepla znamena srovnatelnejsi podminky mereni.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 16.01.2013 14:12

vita_k píše:
V12 píše:Ni
Osobne si myslim, ze to treba merat za studena.
Tak to si presne nemyslim - "za studena" muze znamenat pri +30 nebo pri -20. Coz da vzdy jiny vysledek pro srovnavani. kdezto za tepla znamena srovnatelnejsi podminky mereni.
Ten minimální průtok oleje 0,3l/min je určen jako minimální, za jakýchkoliv podmínek.
Pokud by jsme se bavili o mazacím tlaku(kterej je daleko důležitější), tak ten se už určuje při teplotě oleje 80stupňů.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vitacz » 19.01.2013 19:09

Tak jsem po výměně turba. Byl udělanej repas a jsem fakt spokojenej
Je to úplně sticha, vůbec není slyšet jako by tam ani nebylo :-) A jede to fakt paradne.
Takze nejvic spokojenej.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od bp1 » 23.01.2013 17:27

Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 23.01.2013 19:20

Podľa dojazdu je to zrejme turbo, ale neni to nič strašné. Skús vôľu osky a sleduj olej.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 23.01.2013 19:22

Nejako sa tam miesaju 2 zvuky. Jeden je presne previazany s otackomerom, ten druhy ale nie. Cize si myslim, ze to prve je nejake lozisko, to druhe vyzera na nacate turbo :(
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 23.01.2013 19:27

To bude asi niečo podobné ako u mňa, ja to pekne počujem keď idem krátko po štarte na dvojke a držím 2000 ot...jemne popúšťam plyn, znova pridám a počujem jemné húkanie. Ale to výrazné húkanie pripisujem alternátoru.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od smoula » 23.01.2013 19:37

V12 píše:Nejako sa tam miesaju 2 zvuky. Jeden je presne previazany s otackomerom, ten druhy ale nie. Cize si myslim, ze to prve je nejake lozisko, to druhe vyzera na nacate turbo :(
+1 tak nějak to vidím já

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od marosmanik25 » 23.01.2013 20:24

Každé ráno keď idem do roboty naštartujem a zhruba asi 10 min. cestou počujem a to len vtedy keď pridám nejaké také pískanie ako v predchadzajúcom videu....trvá to max. 10 min. ako pišem....a potom keď sa auto trochu zohreje tak je všetko ok.....može to byť nejake ložisko na alternátore...alebo je to turbo..??..možno sa pýtam blbé otázky...ale ak niečo počujem čo sa mi nezdá tak sa to hneď pýtam...keďže to nerobilo a to robí....dikk
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od bp1 » 23.01.2013 20:53

ano,mne to taky po zahrati ztichne ale hiu od turba je tam porad,i kdyz min nez na studenym.vuli na hridelce mam celkem dost velkou ,olej bere tak 1-2dc na 10000.motor ma stopro co na tachometru,80kw pez dpf,mam to 4 roky a zatim temer bez oprav.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od marosmanik25 » 23.01.2013 20:58

ja som voľu osky na turbe skúšal.....a v podstate sa ani nehýbe je pevná....olej kontrolujem a ešte som nespozoroval aby mi nejak ubudol.....ja mam tak isto 80 kw ale s DPF pravdepodobne....kupil som ho keď mal 107000 a teraz mám 112400 takže dúfam že tak skoro ťažkosti nenastanú... :)
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Jardak » 23.01.2013 21:02

Je třeba rozlišit radiální a axiální vůli. Axiální může být v řádech setim mm. Radiální bývá kolem 0,5 mm i u novýho turba. Pokud nedojde ke kontaktu rotoru se skříní není třeba se radiální vůle děsit. Tato vůle je daná typem uložení hřídele ve skříni turba,tzv. flujdní uložení - hřídel plave v oleji. Za provozu se hřídel vystředí tlakem oleje.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od marosmanik25 » 23.01.2013 21:11

Samozrejme je pravda že sa hýbe.....ale je to fakt len v 0,5 mm ako pišeš....určite sa vrtuľka nedotýka obalu....a ten zvuk čo počujem pravdepodobne neide od turba....bude to asi len nejaka somarina...keď to robi iba vtedy ak naštartujem pri -5 a prejdem 2 km a už sa ten zvuk stratí...može to byť tým mrazom a može to byť hocičo....či sa mýlim..??
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti