chuapci trosku teorie:
klasická klimatizácia (taká aká je v autách) dokáže efektívne fungovať max do +4°C pod touto teplotou myslim že ju čidlá vypínajú, jednoducho nedokáže čerpať teplo z vonka
domáce klimatizácie ktoré majú tzv. Tepelné čerpadlo dokážu vykurovať až do -6°C (ináč je to momentálne jeden z najefektívnejších zdrojov tepla... za 1kW elektriky dostanem 3,5 kW tepla)
ale naspäť k autu... ak teplota klesne pod 10°C vonku tak je zbytočné používať klímu, dáme off a vykurujeme automobil klasicky po staru z ohriatej teplej vody od motora, ktorá sa zohrieva už zhruba po 2 - 3 minutkach na 60°C a po 4 - 5 minutkach už má 90°C čiže polopate povedané kúrime relatívne zadarmo, cirkulácou teplej vody...
ak mám pustenú aj klímu v chladnom počasí, tak motor musí navyše ešte aj "vyživovať" klímu

čo má určite aj vplyv na spotrebu odhadujem v letných mesiacoch si klíma potiahne 1 - 1,5 litra na 100 a v zimných tak 0,5 - 1 liter...
ale predpokladám že v týchto nových autákoch je to aj tak nejako poprepájané klíma s klasickým vykurovaním takže je možne že to funguje na nejaký polovičný mód...