Budoucí vývoj automobilismu
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Statistika prodeje auto v Německu za září 2023.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/559 ... klesl.html
Pokles prodejů elektromobilů meziročně o 29 % a pokles v září o 73%.
Ano, jde to na úkor zrušení veškerých dotací na prodej elektro a hybridů. Zajímavé bude sledovat tuto statistiku i nadále, kdy dojde k určitému narovnání a auta budou bez dotací.
Ukáže se, jestli a jak moc jsou Němci, jako tažný kůň automobilek, ochotni kupovat elektro auta. Podle mě, to ukáže i zajímavý trend do budoucích let.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/559 ... klesl.html
Pokles prodejů elektromobilů meziročně o 29 % a pokles v září o 73%.
Ano, jde to na úkor zrušení veškerých dotací na prodej elektro a hybridů. Zajímavé bude sledovat tuto statistiku i nadále, kdy dojde k určitému narovnání a auta budou bez dotací.
Ukáže se, jestli a jak moc jsou Němci, jako tažný kůň automobilek, ochotni kupovat elektro auta. Podle mě, to ukáže i zajímavý trend do budoucích let.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- lotrMates
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 14.09.2023 08:58
- Bydliště: Perníkov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Za mě, pokud nebude u každé bytovky wallbox pro min 4-6 aut, je elektro vozový park čistá utopie.
U nás v Perníkově, lokalita Dukla, je snad dvojstojan jen u Penny, od nás cca 500 metrů, plus je to místo na jedné straně lokality. Nedokážu si představit, že z druhé strany, cca 1,2 km bude k autu někdo běhat a přeparkovávat. Ani firmy zatím nemají tendenci instalovat boxy.
U nás v Perníkově, lokalita Dukla, je snad dvojstojan jen u Penny, od nás cca 500 metrů, plus je to místo na jedné straně lokality. Nedokážu si představit, že z druhé strany, cca 1,2 km bude k autu někdo běhat a přeparkovávat. Ani firmy zatím nemají tendenci instalovat boxy.
Ford S-Max Titanium, 2.0 TDCi (120 kW), 2012
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Cesta 200km elektromobilem VW. Nabito na 100% ukazuje dojezd 390km
https://youtu.be/s8oBHiDY_lU?si=Ms3jpsKz0oB9sD9F&t=2057


https://youtu.be/s8oBHiDY_lU?si=Ms3jpsKz0oB9sD9F&t=2057


FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tohle video je hloupost. Tak, jak je podáno, je to voda na mlýn elektromobilů, protože dotyčný nemá problém s elektřinou, ale s tím, že neví, co a jak funguje. Je to tendenční a za mě naprosto mimo.
Sám jsem jel pro elektroauto z Brna do Liberce. Než jsem vyjel, jsem si něco zjistil o tom, jak nabíjet, zajistil si smlouvu a získal kartu na nabíjení. Jde o to, mít informace. Když přišla první benzínová auta, tak taky člověk nevěděl, jak tankovat atd. Pokud člověk nemá kartu smlouvu, lze tankovat i jinými způsoby, ale zase to chce přečíst si instrukce. Podobně se nabíjí jen na 80%, protože těch posledních pár % nedává smysl.
tady opravdu u toho nabíjení ukázal jen svou neznalost.
Co se týče jízdy a asistentů, nevím, jak u toho ID, ale obecně asistenty lze vypnout je to stejné jako u konvenčních aut.
V čem má pravdu, tak to je vliv jízdního stylu na spotřebu. Taky jsem jel po dálnici 90 mezi kamiony, abych nemusel nabíjet podruhé, ale tohle je prostě už věcí toho, kdo to kupuje. Já kupoval auto do města a na jeho účel použití jsem maximálně spokojený a vyhovuje mi to. Nabíjení doma nebo v práci přes noc je v pohodě a použití jako takové neomezuje.
Kdybych nechtěl psát sem, tak to video ani nedokoukám. Takže tohle v tomto smyslu je opravdu hloupost.
Sám jsem jel pro elektroauto z Brna do Liberce. Než jsem vyjel, jsem si něco zjistil o tom, jak nabíjet, zajistil si smlouvu a získal kartu na nabíjení. Jde o to, mít informace. Když přišla první benzínová auta, tak taky člověk nevěděl, jak tankovat atd. Pokud člověk nemá kartu smlouvu, lze tankovat i jinými způsoby, ale zase to chce přečíst si instrukce. Podobně se nabíjí jen na 80%, protože těch posledních pár % nedává smysl.
tady opravdu u toho nabíjení ukázal jen svou neznalost.
Co se týče jízdy a asistentů, nevím, jak u toho ID, ale obecně asistenty lze vypnout je to stejné jako u konvenčních aut.
V čem má pravdu, tak to je vliv jízdního stylu na spotřebu. Taky jsem jel po dálnici 90 mezi kamiony, abych nemusel nabíjet podruhé, ale tohle je prostě už věcí toho, kdo to kupuje. Já kupoval auto do města a na jeho účel použití jsem maximálně spokojený a vyhovuje mi to. Nabíjení doma nebo v práci přes noc je v pohodě a použití jako takové neomezuje.
Kdybych nechtěl psát sem, tak to video ani nedokoukám. Takže tohle v tomto smyslu je opravdu hloupost.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
tady je zajimave video, dalnicnich 220 vers. 120km/hod a zajimave srovnani spotreba/cena, cas 43.01 hod, jinak je docela ukecanej
YouTube Video

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak nějak jsem si říkal, že ta cena je u nás mimo, když Q8 vychází na stejnou ne li levnější cenu.
https://www.caranddriver.com/news/a4557 ... brid-dead/
https://www.caranddriver.com/news/a4557 ... brid-dead/
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No takovych oznameni tu bylo docela dost a zatim je to v podstate na h..... z pohledu petrolheada, ale snit muzem ne?
https://www.autozive.cz/toyota-a-idemit ... m-baterii/

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
... skoda ze nepisou, z ceho baterie jsou a kde vezmou potrebne prvky na jejich vyrobu 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No přece v Číně.
Nebo to budou těžit děti v někde v Africe.

Nebo to budou těžit děti v někde v Africe.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Takže u nás nebude. nebude nikde.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlad ... domaci_kop
Jsem zvědav na ty nové projekty, co to bude. Investice v dnešní době jsou docela rizikové s návratností.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlad ... domaci_kop
Jsem zvědav na ty nové projekty, co to bude. Investice v dnešní době jsou docela rizikové s návratností.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Rozhovor o Teslach
5 rokov a treba kupit novu v cene auta 
Presne preto davaju zaruku 8 rokov alebo 200t km na bateriu
Tie baterky nic nevydrziaVäčšina áut s nájazdom 200- až 300-tisíc kilometrov, ktoré sme diagnostikovali, mali degradáciu batérie len desať až dvanásť percent. Keď som mal pri novom aute dojazd 480 kilometrov, dnes je to 440 kilometrov. Sú Tesly, ktoré už majú aj viac ako milión kilometrov.


Presne preto davaju zaruku 8 rokov alebo 200t km na bateriu

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 759
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
přesně tak je to 200k a proto Tesla nabízí pro různé modely
"8 let nebo 160 000/192 000/240 000 km, podle toho, co nastane dříve, se zachováním alespoň 70 % kapacity akumulátoru po dobu trvání záruky."
Což znamená, že stačí, když bude baterii repasovat tak šikovně, aby na konci záruky měla apoň těch 70% kapacity.
Ty mediálně známé Tesly s 1+ milionem km, kterými se chlubila i samotná Tesla/Musk, tak za sebou mají několik výměn komponentů pohonu(baterie, motory, měniče,...)
Zajímavé je, že nezávisle na celkově kapacitě a odlišnosti chemie nabízí stále strop 8 let snad všichni výrobci, takže jim ani nejde primárně o počet prodělaných cyklů...
Samozřejmě člověl co za 2-5 let přijde o kilometrovou záruku klidně může dojít do stavu, že po 5 letech bude kupovat novou baterii na vlastní náklady
. Znám dva lidi, kterým odešla baterie. Jeden ji na svém PHEV ucykloval v záruce(díky bohu) a druhému s BEV umřela až po záruce. Velice nepříjemná zkušenost, protože do toho dal veškeré úspory + si bral úvěr(hodně tomu věřil a naletěl) a dlouhé měsíce byl bez vlatního vozu, takže mu vypomáhala rodina a občas i sousedi.
"8 let nebo 160 000/192 000/240 000 km, podle toho, co nastane dříve, se zachováním alespoň 70 % kapacity akumulátoru po dobu trvání záruky."
Což znamená, že stačí, když bude baterii repasovat tak šikovně, aby na konci záruky měla apoň těch 70% kapacity.

Ty mediálně známé Tesly s 1+ milionem km, kterými se chlubila i samotná Tesla/Musk, tak za sebou mají několik výměn komponentů pohonu(baterie, motory, měniče,...)

Zajímavé je, že nezávisle na celkově kapacitě a odlišnosti chemie nabízí stále strop 8 let snad všichni výrobci, takže jim ani nejde primárně o počet prodělaných cyklů...
Samozřejmě člověl co za 2-5 let přijde o kilometrovou záruku klidně může dojít do stavu, že po 5 letech bude kupovat novou baterii na vlastní náklady

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Za ekonomicku nevzdelanost majitela auto nemoze.
Tak si mohol kupit napriklad Opel s 1.4 turbo. Dopadol by rovnako
Tak si mohol kupit napriklad Opel s 1.4 turbo. Dopadol by rovnako

- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6868
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Koukal jsem na tohle video a kdyz pominu kritiku jizdy(nedovedu posoudit, nejel jsem v tom) a dalsi veci, tak me zaujal popis zakl. vybavy za 2 melouny, nabizi se otazka, "to si opravdu nekdo koupi za tu cenu"? Nedavno jsem cetl, ze prumer el. aut prodanych v Evrope je 1,3 milionu a v Cine 700 tisic.
Pak zaslechnu v Insideru(podcast), ze v Portugalsku(tusim) je MG4 za 25k Eur a stat doplati 4,5k cinanum. Docela nepomer cen a osobne bych radsi tu MG4, jak ty hruzy od VW. Jsem zvedav jestli EK uvali nejaka cla na cinska el. auta, jenze to by pak meli po baterkach.
YouTube Video


Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
Čína to evidentně drtí nejen v EU ale i za mořem... drsný. Přiznám se, že raději asi budu chodit všude pěšky, než bych si koupil čínský auto
Mam zatím zkušenost právě jenom s MG (ZS) a to je takovej shit až to neni možný. Ale cena bude pro hodně lidí (i podle toho jak se ten mor rozšiřuje na silnicích) rozhodující, no každýho volba.
Svoje prachy bych za to nedal, ani elektrický a se spalovákem ani zadarmo.
Čína to evidentně drtí nejen v EU ale i za mořem... drsný. Přiznám se, že raději asi budu chodit všude pěšky, než bych si koupil čínský auto

Mam zatím zkušenost právě jenom s MG (ZS) a to je takovej shit až to neni možný. Ale cena bude pro hodně lidí (i podle toho jak se ten mor rozšiřuje na silnicích) rozhodující, no každýho volba.
Svoje prachy bych za to nedal, ani elektrický a se spalovákem ani zadarmo.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti