Budoucí vývoj automobilismu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Z aktuálního ceníku:
1,5 T-GDI GPF 7DCT automat, výbava GT line: 619 980 Kč
1,6 GDI PHEV GPF 6 DCT automat, výbava Premium: 909 980 Kč
Líp se to porovnat nedá, výbava Premium je jen pro PHEV, GT line je druhá nejvyšší.
Už to není 370 tisíc km, ale 220 tisíc km. Krása.
1,5 T-GDI GPF 7DCT automat, výbava GT line: 619 980 Kč
1,6 GDI PHEV GPF 6 DCT automat, výbava Premium: 909 980 Kč
Líp se to porovnat nedá, výbava Premium je jen pro PHEV, GT line je druhá nejvyšší.
Už to není 370 tisíc km, ale 220 tisíc km. Krása.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Zrazu 40% (cca) menej 

- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
PHEV je fajn kompromis a líbil by se mi určitě víc než auto jen na baterky...
Ale je to bohužel drahý, složitý a těžký. (rozdíl v ceně by člověk s normálním nájezdem opravdu neušetřil na palivu)
Cenou to dolu asi nepůjde, tzn. ten rozdíl se smaže zdražením obyčejných modelů, což už se děje poslední roky, takže at na to koukam jak koukám, jsme v hajzlu
Ale je to bohužel drahý, složitý a těžký. (rozdíl v ceně by člověk s normálním nájezdem opravdu neušetřil na palivu)
Cenou to dolu asi nepůjde, tzn. ten rozdíl se smaže zdražením obyčejných modelů, což už se děje poslední roky, takže at na to koukam jak koukám, jsme v hajzlu

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Použil jsem čísla z toho článku, sami tam uvádějí ceny, na kterých ty auta začínaj. PHEV je drahé jak pes a v nižší výbavě se koupit nedá. Navíc tam operujou s úsporou 3,6l na 100/km, tzn. vykazujou spotřebu 5,2l, zatímco kdyby to nebyl PHEV, tak by byli na 8,8l / 100. Takový průměr nemám ani s dvoulitrovou 18 let starou mazdou. Bez turba.
Kombinovaná spotřeba u 1.5 T-GDI je podle katalogu 5,8-6,1 u automatu (zatímco u 1,6 GDI PHEV jen 1,3).
EDIT: A to má ta 1.5 T-GDI zrychlení 0-100 za 8,8 s a maximálku 210 km/h, zatímco 1,6 GDI PHEV 10,8 a 171, prostě to hůř jede.
Kombinovaná spotřeba u 1.5 T-GDI je podle katalogu 5,8-6,1 u automatu (zatímco u 1,6 GDI PHEV jen 1,3).
EDIT: A to má ta 1.5 T-GDI zrychlení 0-100 za 8,8 s a maximálku 210 km/h, zatímco 1,6 GDI PHEV 10,8 a 171, prostě to hůř jede.
Naposledy upravil(a) pkadecka dne 07.02.2022 10:52, celkem upraveno 1 x.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Hejtujes ich ako tocia s cislami a robis to iste
Povedzme si na rovinu, auta su dnes lacne ako nikdy. Az prilis. A je ich vela.

Povedzme si na rovinu, auta su dnes lacne ako nikdy. Az prilis. A je ich vela.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Já si tady necucám z prstů čísla "aby to vyšlo", ale píšu "B" k tomu jejich "A".
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ano mas pravdu.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6870
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tohle je asi jedinej "elektrosilenec" kteremu se da verit co rika, u elektroauta vam sice daji dojezd, ale pocitanej 0-100% baterka, tady napriklad je dobre vybavena, dobrej vykon, ale mainstream a podle jeho testu to vydrzi pri 130km dalnice(pr. 119km) 289km,100-0% baterka, real pri nabijeni 10-90% min. A to je auto za 1,6 milionu. Kouknete kolik papa pri predjizdeni, tzv. plnej kotel a to s baterkou pekne zamava. At pocitam jak pocitam je to opravdu jen pro nadsence. YouTube Video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... k-21007645
tak vykon bychom meli ... ted to jeste uchladit a predelat, aby to vydrzelo provozni otresy
tak vykon bychom meli ... ted to jeste uchladit a predelat, aby to vydrzelo provozni otresy

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Do top gearu, resp. grand touru dobrý 

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
uz je na case ... podle novych pravidel EU neni elektrina z uhli ekologicka, takze pokud nedobijis doma z fotovoltaiky nebo vodni elektrarny, tak bys mel byt regulovan, ne?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Logika elektromobility je následující: elektroauto v Praze dobíjíš elektřinou z větrné elektrárny na pobřeží severního moře. Celá elektrosoustava je přece propojená, tak co. A samozřejmě, solár na střeše ti auto dobíjí i v noci. A když si dobiješ u nákupního centra, máš to zadarmo, takže se ti elektroauto i vyplatí oproti jakémukoliv fosilnímu autu.
EDIT: Vzhledem k tomu, že "elektromobilita" je rodu ženského, tak to i dává smysl.
EDIT: Vzhledem k tomu, že "elektromobilita" je rodu ženského, tak to i dává smysl.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
diky, ja taky ... jen je skoda, ze nerozebrali pocty "elektroaut", protoze (na prvni pohled) do nich zapocitavaji i hybridy a pak to vubec nevychazi tak uzasne ciste
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ty elektrofanatici pracují s různými polopravdami, takže si prostě různě upravujou fakta, jak se jim to hodí. Pravda je, že kdybych ty auta taky prodával, tak taky budu každýmu tvrdit, jak jsou super a nic lepšího není.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti