Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 10:27

Z aktuálního ceníku:

1,5 T-GDI GPF 7DCT automat, výbava GT line: 619 980 Kč
1,6 GDI PHEV GPF 6 DCT automat, výbava Premium: 909 980 Kč

Líp se to porovnat nedá, výbava Premium je jen pro PHEV, GT line je druhá nejvyšší.

Už to není 370 tisíc km, ale 220 tisíc km. Krása.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 07.02.2022 10:32

Zrazu 40% (cca) menej :mrgreen:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4036
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 07.02.2022 10:34

PHEV je fajn kompromis a líbil by se mi určitě víc než auto jen na baterky...
Ale je to bohužel drahý, složitý a těžký. (rozdíl v ceně by člověk s normálním nájezdem opravdu neušetřil na palivu)
Cenou to dolu asi nepůjde, tzn. ten rozdíl se smaže zdražením obyčejných modelů, což už se děje poslední roky, takže at na to koukam jak koukám, jsme v hajzlu :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 10:38

Použil jsem čísla z toho článku, sami tam uvádějí ceny, na kterých ty auta začínaj. PHEV je drahé jak pes a v nižší výbavě se koupit nedá. Navíc tam operujou s úsporou 3,6l na 100/km, tzn. vykazujou spotřebu 5,2l, zatímco kdyby to nebyl PHEV, tak by byli na 8,8l / 100. Takový průměr nemám ani s dvoulitrovou 18 let starou mazdou. Bez turba.

Kombinovaná spotřeba u 1.5 T-GDI je podle katalogu 5,8-6,1 u automatu (zatímco u 1,6 GDI PHEV jen 1,3).

EDIT: A to má ta 1.5 T-GDI zrychlení 0-100 za 8,8 s a maximálku 210 km/h, zatímco 1,6 GDI PHEV 10,8 a 171, prostě to hůř jede.
Naposledy upravil(a) pkadecka dne 07.02.2022 10:52, celkem upraveno 1 x.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 07.02.2022 10:49

Hejtujes ich ako tocia s cislami a robis to iste :wink:
Povedzme si na rovinu, auta su dnes lacne ako nikdy. Az prilis. A je ich vela.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 10:55

Já si tady necucám z prstů čísla "aby to vyšlo", ale píšu "B" k tomu jejich "A".
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 07.02.2022 11:02

Ano mas pravdu.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 07.02.2022 11:14

Tohle je asi jedinej "elektrosilenec" kteremu se da verit co rika, u elektroauta vam sice daji dojezd, ale pocitanej 0-100% baterka, tady napriklad je dobre vybavena, dobrej vykon, ale mainstream a podle jeho testu to vydrzi pri 130km dalnice(pr. 119km) 289km,100-0% baterka, real pri nabijeni 10-90% min. A to je auto za 1,6 milionu. Kouknete kolik papa pri predjizdeni, tzv. plnej kotel a to s baterkou pekne zamava. At pocitam jak pocitam je to opravdu jen pro nadsence.
YouTube Video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24628
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 07.02.2022 11:53

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze- ... k-21007645

tak vykon bychom meli ... ted to jeste uchladit a predelat, aby to vydrzelo provozni otresy :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 11:57

Do top gearu, resp. grand touru dobrý :mrgreen:
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24628
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 07.02.2022 12:08

pkadecka píše: 07.02.2022 09:29 A proč? Emise elektroaut nikdo nereguluje ...
uz je na case ... podle novych pravidel EU neni elektrina z uhli ekologicka, takze pokud nedobijis doma z fotovoltaiky nebo vodni elektrarny, tak bys mel byt regulovan, ne?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 12:20

Logika elektromobility je následující: elektroauto v Praze dobíjíš elektřinou z větrné elektrárny na pobřeží severního moře. Celá elektrosoustava je přece propojená, tak co. A samozřejmě, solár na střeše ti auto dobíjí i v noci. A když si dobiješ u nákupního centra, máš to zadarmo, takže se ti elektroauto i vyplatí oproti jakémukoliv fosilnímu autu.

EDIT: Vzhledem k tomu, že "elektromobilita" je rodu ženského, tak to i dává smysl.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 11.02.2022 17:36

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24628
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 11.02.2022 19:16

diky, ja taky ... jen je skoda, ze nerozebrali pocty "elektroaut", protoze (na prvni pohled) do nich zapocitavaji i hybridy a pak to vubec nevychazi tak uzasne ciste
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 11.02.2022 19:27

Ty elektrofanatici pracují s různými polopravdami, takže si prostě různě upravujou fakta, jak se jim to hodí. Pravda je, že kdybych ty auta taky prodával, tak taky budu každýmu tvrdit, jak jsou super a nic lepšího není.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 2 hosti