Ano, ide o 1,2 HTP. A teraz mi povedz, ktora z tychto veci je sposobena tym, ze ide o 3valec? Keby je to 4 valec, tieto problemy by nemal?Tento motor nemá mezi veřejností dobrou pověst. Provázely jej závažné problémy, hlavně na začátku výroby.Nejzávažnějším problémemdvouventilové verzebylo podpalování ventilů. Jeho důvodem byl katalyzátor, který se díky umístění blízko motoru obešel bez tepelné izolace mezi jádrem a pláštěm. Jádro se ale po čase uvolnilo a třením o plášť vznikaly piliny, které se dostávaly zpět do motoru –zachycovaly se na dřících ventilů, kde vybrousily jejich pouzdra. Tím byla zvětšena vůle mezi pouzdrem a ventilem. Ventil pak při svém pohybu kmital a časem došlo kjeho podpálení. Dalším problém bylo nadměrné vytváření karbonu a jeho zachycování na hydraulickýchzdvihátkách ventilů. Bylo to kvůliabsenci olejového chladiče a následnémupřehřívání oleje, ve kterém se karbon snadno vytvářel. U čtyřventilové verze byl problém srozvodovým řetězem, kterýkvůlijeho hydraulickému napínáku po vypnutí motoru povolil natolik,že snadno přeskočil o jeden zub
Budoucí vývoj automobilismu
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A ked uz teda spominas 3 valce, tak z tebou linkovanej prace:
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ved prave. Ti mali priekaky aj na 4, 6... 10 aj 12 valcoch. Ked uz konecne vydali x-tu generaciu nejakeho motora, s vychytanymi chybami, tak ho po par mesiacoch pochovali a prisla nova generacia... a novy pruser.
Takze karma okolo HTP nie je vinou toho, ze je to 3 valec. Ale domrdanym navrhom.
Takze karma okolo HTP nie je vinou toho, ze je to 3 valec. Ale domrdanym navrhom.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
HTP je legendární.Poslední co jsme měli v práci se před dvěma lety při dvou stech potkal.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A která automobilka to dneska umí.Co jsem chtěl toho ročního focuse tak na něj byly čtyři svolávačky další dvě přibyly.A není to jen motor,ale vychytává se všechno během prvních let výroby.enjoy píše: 13.04.2020 20:03 To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ale ine je robit zvolavacku, ked ma nejaky diel o 0,1% vyssiu chybovost, co pri statisicoch kusov je trochu problem. A ine je pokazit uz samotny navrh.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6870
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Proboha stano, x stranek je o spotrebe fofok-Ma.rt tedy 3 kontra 4 valec a na to ja reagoval dotazem co ovlivnuje spotrebu tehle motoru a me komentare k tomuto jejich "sporu". Co s tim ma spolecneho ten 1,2 HTP? Proc jsem se asi ptal, ktery motor by jsi si vybral na cestu kolem sveta ci tahani privesu? Jen ze dnesni "uspora" ,tedy efektivita motoru, je vykoupena dost velkymy ustupky v konstrukci. Nedavno jsem koukal na upravu Jawy 50 pro zavody a tam je treba pist jen s jednim krouzkem, taky ustupek vykonu a o tom porad pisu, v podstate je to jen ojeb..... konstrukce na ukor zivotnosti a jednoduchosti motoru. Proto muj odkaz na konstrukci 3 valcu. No a ty si vyberes 1,2 HTP, ach jo. Kdyz jsme u te spotreby, chtel bych videt motory napojene na brzde a merice ok. spotreby na ruznych otackach(rezimech) a to vyse zminovane motory. Jen tak by jsi dokazal posoudit spotrebu, JEN motoru osetrenou od veci co ovlivnuji spotrebu jako prevodovka, karoserie, ridic atd.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Bingofofok píše: 13.04.2020 20:16A která automobilka to dneska umí.Co jsem chtěl toho ročního focuse tak na něj byly čtyři svolávačky další dvě přibyly.A není to jen motor,ale vychytává se všechno během prvních let výroby.enjoy píše: 13.04.2020 20:03 To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.

BTW dneska je v servisech taková fluktuace, že i kvalitně vyměnit olej je mnohdy problém a člověk si připadá jak pitomec, když se ptá, proč je to cenťák přes max. rysku, nebo proč je novej olej černej...

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Přesně a platí to i na prémiové značky.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Karel2 píše: 13.04.2020 17:13 Panove, jak podle vas dosahnete nizsi spotrebu, konstrukcne? At se nekam pohnem.Fyziku totiz nejde jen tak ojebat.
Este dodam, ze napriklad Ecoboost ma chladene vyfukove zvody, takze netreba chladit obohacovanim zmesi. Takze znizena spotreba v zatazi a ziadny ojeb za tym nie je.stano. píše: 13.04.2020 17:19 Zvysenie efektivity motora (preplnovanie, priamy vstrek, virenie zmesi vo valci, dynamicka regulacia zdvihu a casovania ventilov, rychlejsi ohrev motora, atd.)
Znizenie trenia, mechanickych strat (patri sem aj rekuperacia).
Znizenie odporu vzduchu.
Zabudol som na nieco?
A na vyslednu spotrebu ma veru vplyv aj to, co chces vysktrnut. To tiez podlieha vyvoju. Aerodynamika alebo znizovanie trenia (strat) v prevodovke tiez prispeju k znizeniu spotreby.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No jestli todlecto je ta budoucnost...
https://autobible.euro.cz/diesely-psa-jeste-tu-jsou/
K motoru DV5, cituji
"Vnitřní odpory snížila tenčí ojniční ložiska spolu s inovativními pístními kroužky. Zatímco stírací i spodní kompresní jsou tradiční, vrchní kompresní je ze speciálně hlazené oceli, snižující narušení olejového filmu ve válcích. Tyto změny nejenže umožňují použití moderních, extrémně nízkoviskozitních olejů, ale omezují i opotřebení za studena. A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
To je paráda, olej furt nejde vypustit z vany všechen a oni a ještě to prohlásí za výhodu.
https://autobible.euro.cz/diesely-psa-jeste-tu-jsou/
K motoru DV5, cituji
"Vnitřní odpory snížila tenčí ojniční ložiska spolu s inovativními pístními kroužky. Zatímco stírací i spodní kompresní jsou tradiční, vrchní kompresní je ze speciálně hlazené oceli, snižující narušení olejového filmu ve válcích. Tyto změny nejenže umožňují použití moderních, extrémně nízkoviskozitních olejů, ale omezují i opotřebení za studena. A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
To je paráda, olej furt nejde vypustit z vany všechen a oni a ještě to prohlásí za výhodu.

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Fyziko braň se, chlazenýma svody se chladí motor.?????
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ne katalizátor,turbo a rychleji se motor zahřívá na provozní teplotu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak nějak , vysoká teplota nedělá dobře turbu nalepenému na hlavě a pak katu. Dochlazování katu benzínem mělo za následek, že "úsporný" motor nebyl úsporný.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Upřímně by mě zajímalo, o kolik se chlazením svodů sníží teplota před turbem, když tepelná energie odváděna výfukem zhruba odpovídá mechanické energii...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 1 host