Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 19:55

A ked uz teda spominas 3 valce, tak z tebou linkovanej prace:
Tento motor nemá mezi veřejností dobrou pověst. Provázely jej závažné problémy, hlavně na začátku výroby.Nejzávažnějším problémemdvouventilové verzebylo podpalování ventilů. Jeho důvodem byl katalyzátor, který se díky umístění blízko motoru obešel bez tepelné izolace mezi jádrem a pláštěm. Jádro se ale po čase uvolnilo a třením o plášť vznikaly piliny, které se dostávaly zpět do motoru –zachycovaly se na dřících ventilů, kde vybrousily jejich pouzdra. Tím byla zvětšena vůle mezi pouzdrem a ventilem. Ventil pak při svém pohybu kmital a časem došlo kjeho podpálení. Dalším problém bylo nadměrné vytváření karbonu a jeho zachycování na hydraulickýchzdvihátkách ventilů. Bylo to kvůliabsenci olejového chladiče a následnémupřehřívání oleje, ve kterém se karbon snadno vytvářel. U čtyřventilové verze byl problém srozvodovým řetězem, kterýkvůlijeho hydraulickému napínáku po vypnutí motoru povolil natolik,že snadno přeskočil o jeden zub
Ano, ide o 1,2 HTP. A teraz mi povedz, ktora z tychto veci je sposobena tym, ze ide o 3valec? Keby je to 4 valec, tieto problemy by nemal?

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od enjoy » 13.04.2020 20:03

To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 20:08

Ved prave. Ti mali priekaky aj na 4, 6... 10 aj 12 valcoch. Ked uz konecne vydali x-tu generaciu nejakeho motora, s vychytanymi chybami, tak ho po par mesiacoch pochovali a prisla nova generacia... a novy pruser.
Takze karma okolo HTP nie je vinou toho, ze je to 3 valec. Ale domrdanym navrhom.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 13.04.2020 20:12

HTP je legendární.Poslední co jsme měli v práci se před dvěma lety při dvou stech potkal.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 13.04.2020 20:16

enjoy píše: 13.04.2020 20:03 To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
A která automobilka to dneska umí.Co jsem chtěl toho ročního focuse tak na něj byly čtyři svolávačky další dvě přibyly.A není to jen motor,ale vychytává se všechno během prvních let výroby.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 20:31

Ale ine je robit zvolavacku, ked ma nejaky diel o 0,1% vyssiu chybovost, co pri statisicoch kusov je trochu problem. A ine je pokazit uz samotny navrh.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.04.2020 20:47

Proboha stano, x stranek je o spotrebe fofok-Ma.rt tedy 3 kontra 4 valec a na to ja reagoval dotazem co ovlivnuje spotrebu tehle motoru a me komentare k tomuto jejich "sporu". Co s tim ma spolecneho ten 1,2 HTP? Proc jsem se asi ptal, ktery motor by jsi si vybral na cestu kolem sveta ci tahani privesu? Jen ze dnesni "uspora" ,tedy efektivita motoru, je vykoupena dost velkymy ustupky v konstrukci. Nedavno jsem koukal na upravu Jawy 50 pro zavody a tam je treba pist jen s jednim krouzkem, taky ustupek vykonu a o tom porad pisu, v podstate je to jen ojeb..... konstrukce na ukor zivotnosti a jednoduchosti motoru. Proto muj odkaz na konstrukci 3 valcu. No a ty si vyberes 1,2 HTP, ach jo. Kdyz jsme u te spotreby, chtel bych videt motory napojene na brzde a merice ok. spotreby na ruznych otackach(rezimech) a to vyse zminovane motory. Jen tak by jsi dokazal posoudit spotrebu, JEN motoru osetrenou od veci co ovlivnuji spotrebu jako prevodovka, karoserie, ridic atd.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 21:05

fofok píše: 13.04.2020 20:16
enjoy píše: 13.04.2020 20:03 To spíš vypadá, že ve VW neumí udělat motor bez testování na zakaznicich? Mimochodem u VW hodně běžná praxe.
A která automobilka to dneska umí.Co jsem chtěl toho ročního focuse tak na něj byly čtyři svolávačky další dvě přibyly.A není to jen motor,ale vychytává se všechno během prvních let výroby.
Bingo :mrgreen: a přesně proto raději starší a spolehlivý auto/motor, kde mě tohle nejspíš nečeká. Abych pořád jezdil do servisu, že někde něco pos--li, tak proto jim za auto neplatím.
BTW dneska je v servisech taková fluktuace, že i kvalitně vyměnit olej je mnohdy problém a člověk si připadá jak pitomec, když se ptá, proč je to cenťák přes max. rysku, nebo proč je novej olej černej... :bebng:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 13.04.2020 21:07

Přesně a platí to i na prémiové značky.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 21:09

Karel2 píše: 13.04.2020 17:13 Panove, jak podle vas dosahnete nizsi spotrebu, konstrukcne? At se nekam pohnem. :mrgreen: Fyziku totiz nejde jen tak ojebat.
stano. píše: 13.04.2020 17:19 Zvysenie efektivity motora (preplnovanie, priamy vstrek, virenie zmesi vo valci, dynamicka regulacia zdvihu a casovania ventilov, rychlejsi ohrev motora, atd.)
Znizenie trenia, mechanickych strat (patri sem aj rekuperacia).
Znizenie odporu vzduchu.

Zabudol som na nieco?
Este dodam, ze napriklad Ecoboost ma chladene vyfukove zvody, takze netreba chladit obohacovanim zmesi. Takze znizena spotreba v zatazi a ziadny ojeb za tym nie je.

A na vyslednu spotrebu ma veru vplyv aj to, co chces vysktrnut. To tiez podlieha vyvoju. Aerodynamika alebo znizovanie trenia (strat) v prevodovke tiez prispeju k znizeniu spotreby.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 13.04.2020 22:17

No jestli todlecto je ta budoucnost...
https://autobible.euro.cz/diesely-psa-jeste-tu-jsou/

K motoru DV5, cituji
"Vnitřní odpory snížila tenčí ojniční ložiska spolu s inovativními pístními kroužky. Zatímco stírací i spodní kompresní jsou tradiční, vrchní kompresní je ze speciálně hlazené oceli, snižující narušení olejového filmu ve válcích. Tyto změny nejenže umožňují použití moderních, extrémně nízkoviskozitních olejů, ale omezují i opotřebení za studena. A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"

To je paráda, olej furt nejde vypustit z vany všechen a oni a ještě to prohlásí za výhodu. :shocked:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 14.04.2020 10:56

Fyziko braň se, chlazenýma svody se chladí motor.?????
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 14.04.2020 11:19

Ne katalizátor,turbo a rychleji se motor zahřívá na provozní teplotu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 14.04.2020 12:27

Tak nějak , vysoká teplota nedělá dobře turbu nalepenému na hlavě a pak katu. Dochlazování katu benzínem mělo za následek, že "úsporný" motor nebyl úsporný.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 14.04.2020 12:40

Upřímně by mě zajímalo, o kolik se chlazením svodů sníží teplota před turbem, když tepelná energie odváděna výfukem zhruba odpovídá mechanické energii...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů