Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 13.04.2020 17:33

IvanSt píše: 13.04.2020 17:07
Ma.rt píše: 13.04.2020 17:00 IvanST: uz zase tlacitkove telefony? :hhura:
Jenze on ten rozdil 5.0 vs 2.3EB je podobny asi jako atmo 4R vs. Turbo 3R.
To máš pravdu, oboje ve prospěch turba :lol: jen ten 5.0 má zvuk a charakter :palec_nahoru:

Tak to víš, i u mobilních telefonů máme pokrok a pro někoho, kdo má slabší uvažování, tohle porovnání zajisté pomůže :nazdravi:
:!: 2.3EB = 3.7 V6
5.0 V8 je výkonově úplně jinde než R4 a V6.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 17:36

Karel2 píše: 13.04.2020 17:25 Myslel jsem jen motor. Takze v podstate nekde neco musis oje,,,t, at uz se tomu rika jakkoliv :nixw:, pomer vzduchu k benzinu je +- stejny jo?
Preco len motor? Ved ide o spotrebu auta, nie? Variabilne casovanie a zdvih ventilov je ojebanie? To iste virenie zmesi, aby lepsie prehorela? Znizenie kompresnych strat v sani a vyfuku je tiez ojebanie? Atd.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 17:36

Stano: jenze příliš dlouhe kvalty pro slaby motor spotrebu muzou zvysit. To pak jedes casto uz s plynem na podlaze. U turba je ale plyn na podlaze jeste horsi co se tyce spotreby.

Uz to tu pisu poste, ze nerozporuju trochu lepší spotrebu turbomotoru, ale za ten litr na sto mi ta nuda fakt nestoji.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.04.2020 18:09

stano. píše: 13.04.2020 17:36
Karel2 píše: 13.04.2020 17:25 Myslel jsem jen motor. Takze v podstate nekde neco musis oje,,,t, at uz se tomu rika jakkoliv :nixw:, pomer vzduchu k benzinu je +- stejny jo?
Preco len motor? Ved ide o spotrebu auta, nie? Variabilne casovanie a zdvih ventilov je ojebanie? To iste virenie zmesi, aby lepsie prehorela? Znizenie kompresnych strat v sani a vyfuku je tiez ojebanie? Atd.
Vyuzitelna energie je porad stejna (8,89 kWh/l) a zalezi jak optimalizujes promennou, odpor vsech pohyblivych casti, pohyb smesy do valcu atd. Tim chci rici, ze pokud budu mit motor na 100km, tak bude bud uzasne vykonej, ale ujede jen tech 100 km, nebo ujede milion km, ale bude muset byt na to konstrukcne udelanej( amer. motory). Vyuzitelna energie benzinu je porad stejna! Male oturb. babety, jak se jim rika, jsou delane na urcity jizdni styl( otacky)aby splnily dve odlisne veci, spotrebu a emise, coz podle me nejde dohromady, doplnene mensim odporem v motoru(mensi loziska, mensi pistni krouzky atd.) Proste jsou na urcity typ jizdy, zen ji pri max. otackach a jsi se spotrebou vime kde. Atmo je univerzalnejsi. Ta myslenka je podle me dobra, bohuzel je doplnena o napr. strik. benzinu na chlazeni a to vse tu udavanou spotrebu srazi dolu. Je to podobne, jak u starsich ropaku, ty jezdily za 3l/100 ale mely 50kW. Pridaly se lepsi emise a trochu vykonu a jsme na tom stejne, pri propoctu na ty 3l. Proste perpetum mobille z toho nikdo neudela. Jedine + je pouziti novych materialu a presnejsi vyroba. Porad je to ale jen ojeb.... k mensi spotrebe a emisim. Vyvoj si osobne predstavuju snad jen tim novym mazdackym motorem. :nixw: Co by jsi si vzal na cestu kolem sveta, VW litr nebo 1,8- 2l atmosferu? Cim by jsi radsi tahal prives? Mm. ja budu klidne jezdit za 8 (18" kola) a nevadi me to. :D
Naposledy upravil(a) Karel2 dne 13.04.2020 18:11, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 18:10

Ma.rt píše: 13.04.2020 17:36 Stano: jenze příliš dlouhe kvalty pro slaby motor spotrebu muzou zvysit. To pak jedes casto uz s plynem na podlaze. U turba je ale plyn na podlaze jeste horsi co se tyce spotreby.
To viem. Zaradenie 5tky (na okreske/dialnici) ma zmysel iba v kopci, ked na 6 nevladze. Pri 100vke 2500 otacok staci. Pri 130 je to okolo 3300. Nepisem o jazdeni po meste na 6tke, aj ked to prekvapivo ide a motor ani neprotestuje :nixw: Aj ked toci ledva nad volnobehom. Zetec pod 1700 duni a dava najavo, ze to nie je ono. Predpokladam, ze to robi variabilne casovanie ventilov (v sirokom spektre), lebo aj ked je to iba 1,33, pod 2000 otacok to ma nie nulovy zatah.
Ma.rt píše: 13.04.2020 17:36 Uz to tu pisu poste, ze nerozporuju trochu lepší spotrebu turbomotoru, ale za ten litr na sto mi ta nuda fakt nestoji.
Ved ok. Ale prave vyvojom sme sa dostali k bezpecnejsim a spolahlivejsim autam s nizsou spotrebou. Ano, kazdy pokrok ma aj svoje chybne odbocenia. Aj pri terajsich motoroch sa ukazali priesery (napriklad Oplacky 1,4 turbo, alebo Kia/Hyu 1,4 TGDi, koncern mal tiez par prieserov, atd). Ale aj napriklad BMW praskali pred rokmi steny medzi 2. a 3. valcom. VW sa "zhoblovali" steny valcov na V10, atd. To ale neznamena, ze sa mame "vratit na stromy", jazdit v karburatorovych motoroch s M6AD a GO po 80t km.
Tvoj jeden liter na sto je pri najazde 20t km rocne na palive 200 litrov = okolo 260Eur. 22Eur mesacne. Alebo 2600Eur za 10 rokov. Takze ak kupujes nove nove auto, mozes zobrat povedzme o dva stupne lepsiu vybavu.
Naposledy upravil(a) stano. dne 01.05.2020 23:42, celkem upraveno 1 x.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 18:15

Stano.: v pohode, ja s Tebou souhlasím. Nerikam, ze se mame vracet zpet, ale podle me je chyba zarazit atmosfery, ktere jsou nezridka vhodnejsi. Zrovna auto typu Yaris mi dává vetsi smysl s pokrocilou atmosferou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 18:16

Karel: Tak znovu. Efektivita vyuzitia tej energie z litra paliva nie je rovnaka! Ako som pisal, zlepsi ju preplnovanie, priamy vstrek, virenie zmesi vo valci, dynamicka regulacia zdvihu a casovania ventilov, rychlejsi ohrev motora, atd. Rozna je efektivita motora pracujuceho v Ottovom a Atkinsonovom cykle.
Pridanie systemu na vyuzitie zbytocne stratenej energie pri brzdeni (rekuperacia - hybridy) tiez vylepsi celkovu spotrebu, aj ked nezmeni efektivitu vyuzitia energie z paliva.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 18:18

Ma.rt píše: 13.04.2020 18:15 Stano.: v pohode, ja s Tebou souhlasím. Nerikam, ze se mame vracet zpet, ale podle me je chyba zarazit atmosfery, ktere jsou nezridka vhodnejsi. Zrovna auto typu Yaris mi dává vetsi smysl s pokrocilou atmosferou.
Yaris dava zmysel s hybridom. A taky aj robia. Ciste atmosfery uz skoncili. Uz budu len s elektromotorom. (Teraz nehodnotim, ci je to dobre alebo zle, neviem. Dobre v tom, ze sa vyuziva zbytocne stratena energia pri brzdeni, co na malom mestskom aute dava najvacsi zmysel. Na druhej strane stupa zlozitost a aj cena. Takze bez toho by sa dalo nove auto kupit lacnejsie, ale zas by minulo viacej penazi na palivo v dalsich rokoch.)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 18:23

Yaris s hybridem je hruza. Toci to strasne moc, je to slabe a ten maly rejd neni pro auto do mesta.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 18:34

To nie je problem hybridu. To je problem CVT prevodovky. Rovnake spravanie ma aj ne-hybrid s CVT.
Dalsie minus je to, ze je to taky skripleny hybrid. Ma iba 6,5Ah bateriu. Na elektrinu prejde iba "par metrov", aj to len s minimalnou akceleraciou a pri nizkej rychlosti. Ovela lepsi hybrid je Prius, pripadne este Corolla.
Rajd tiez nehodnotim, to nie je hybridom, ale konkretnym modelom. Nezdalo sa mi, ze je to malo. Len pozor, stary yaris ma dlzku 3750mm a novy 3950mm. Tabulky vravia, ze stary Yaris ma polomer otacania 4,7m, novy 4,8m.
Neteoretizujem, mam na oboch najazdenych par stoviek km.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.04.2020 18:57

stano. píše: 13.04.2020 18:16 Karel: Tak znovu. Efektivita vyuzitia tej energie z litra paliva nie je rovnaka! Ako som pisal, zlepsi ju preplnovanie, priamy vstrek, virenie zmesi vo valci, dynamicka regulacia zdvihu a casovania ventilov, rychlejsi ohrev motora, atd. Rozna je efektivita motora pracujuceho v Ottovom a Atkinsonovom cykle.
Pridanie systemu na vyuzitie zbytocne stratenej energie pri brzdeni (rekuperacia - hybridy) tiez vylepsi celkovu spotrebu, aj ked nezmeni efektivitu vyuzitia energie z paliva.
Koukni na https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=149133 je tu docela podrobne popsanejch par 3 valcu i s problemy, napr. snaha o omezeni vibraci v celem spektru otacek a jine problemy co se pri konstrukci vyskytuji. Znovu pisu, kdyby se konstrukteri mohli rozsoupnout a delali motory ne podle EU a hlavne ty finance na vyvoj kdyby byly vlozeny do smysluplnejsiho vyvoje, tak verim, ze i ty emise by byly OK a ne to co je dnes. Nase diskuze tady nema smysl, protoze je mam rad "ciste" reseni, konstrukcni, a ne jen neco za neco a to male 3 valce jsou. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 19:08

Ale kde vidis, ze ospevujem 3valce? Bavili sme sa o efektivite motoru. A ty sem capnes ake problemy maju 3 valce. WTF?

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.04.2020 19:38

Ja neco takoveho rikam? Jen se snazim vysvetlit, ze ta "uspora" (jak rikas efektivita) je vykoupena problemy konstrukce popsanymy v te praci. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 13.04.2020 19:41

Hodně stručná práce.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 19:49

Karel2 píše: 13.04.2020 19:38 Ja neco takoveho rikam? Jen se snazim vysvetlit, ze ta "uspora" (jak rikas efektivita) je vykoupena problemy konstrukce popsanymy v te praci. :nixw:
Preco tu tahas 3valce? Co to ma spolocne s tym, co som pisal?

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host