Ma.rt píše: 13.04.2020 16:21
stano. píše: 13.04.2020 15:38
Podla novinarskych testov sa ani nekona.
To mas pravdu...stejně jako s turby. O neco malo dolu spotreba sla (tak to jde ale porad, to neni jen od doby turbobabet), zdaleka ale ne o tolik, co automobilky slibuji. Nesmyslne limity uredniku, nesmyslne (=realite neodpovidajici) testy a tudíž nesmyslne vysledky.
Meli by se vratit k vykazovani spotreb pri ustalene 90/120 (nebo neco podobneho) a bylo by po ptakach.
Test Dacia Duster v Garaz TV (Rasto Chvala, Sulko). 1,33TCe, 130koni. Ak neratam dialnicu, hybali sa niekde okolo 5,5-6,7 litra . Dialnica 8-9 litrov. Priemer 6,2 litra. To mam na Yariske 1,33 100k. Bez toho turba. Pricom celny odpor toho Dustra je niekde uplne inde. A to je v Yarise super-truper japonsky motor, stensovane piestne kruzky, EGR, dual-vvti (dvojity variabil).
Spotreba dolu mozno nesla. Ale je tam +30% vykonu navyse, krutiaci moment v nizsich otackach, par kil navyse, ovela vacsi odpor vzduchu. Ked ma SUV (nie maly crossover) rovnaky spotrebu ako mestske auto pred 10 rokmi, mi nehovor, ze to nie je pokrok.