Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 16:32

TomFocus píše: 13.04.2020 16:29 Stokrát líp se jezdí/chová (rozjíždí, tahá vlek, couvá - hlavně do kopce) s atmo 4R než 3R. A že tomu chybí výkon? Jak komu, jak které atmo, v jak, kterém autě :mrgreen: Krom tříhrnků mě nejsou po chuti ani dnešní předlouhé kvalty od čtverky hore.

Ať si každej pořídí co mu vyhovuje. Stále se dají pořídit atmošky z USA a kochat se (V6,V8)....(obětovat nějakej ten litr) vrátí se to částečně na levným servisu.
Jenze to cloveku, ktery jen slape na pedaly a krouti volantem, nevysvetlis :roll:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 16:38

TomFocus: mimochodem tohle rika i znamy s 1.0eb, kdyz si obcas se mnou parkrat auto vyměnil. On by to za muj motor taky nemenil, protoze je to takovy kolenovrt, ze pro nej je nejvetsi plus usetreny litr na sto, ale uznava, ze to chovani atmosky a jeji vyrovnanost je vlastnost, kterou ten moturek s vrtuli proste nema. Ale je to o zvyku. Ja si zatim na to zvykat nehodlám, dokud nemusim :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 13.04.2020 16:40

Dneska už se uváděí spotřeba WLTP u nových aut od září 2019,stará podle NEDC neměla s reálnou spotřebou nic společnýho.I tak je ta WLTP nižší než bývala u atmosfér NEDC měřením.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 0b0948cd6/
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 13.04.2020 16:41

Vždyť ty nemeleš nic jinýho, než že se nový motory porouchají. To je jediná tvoje obhajoba a jediná výhoda pro starý atmosféry.
Mně se líbí v Mustangu velký motor oproti 2.3EB, ale to jsme někde jinde a kdo z nás má takové auto. Bavíme se o budoucím vývoji obecně. O nových motorech do běžných aut pro miliony lidí a proč tam dávat starou techniku, která má horší vlastnosti. :nazdravi:

Se divím, že tu někteří neobhajujete tlačítkové telefony, protože se na tom staré Blažkové líp píše a protože když ti to spadne na kámen, tak ti nepraskne displej. Tak ty starý krámy budeme mít potom všichni ne a pokrok pošleme do háje :palec_nahoru:
Naposledy upravil(a) IvanSt dne 13.04.2020 16:46, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 13.04.2020 16:45

To je ta jeho jediná veličina,která mu zbývá,u rozjezdů pomáhá adaptace.Ve všech veličinách,který se dají změřit jsou turba téměř ve všem lepší.Kultivovanost je u tříválce horší to je jasný,ale furt lepší než u focuse s vyteklým silentblokem motoru.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 16:50

enjoy píše: 13.04.2020 16:05 Podle novinářských testu je nejlepší auto škodovka.
To je samozrejme. Testom spotreby (rozumej cca rovnaka metodika, nie ze kazdy bude jazdit za tolko), konkretne porovnaniu stareho a noveho Skyactive, sa podla mna da verit.
Naposledy upravil(a) stano. dne 13.04.2020 17:04, celkem upraveno 1 x.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 16:57

Ma.rt píše: 13.04.2020 16:21
stano. píše: 13.04.2020 15:38 Podla novinarskych testov sa ani nekona.
To mas pravdu...stejně jako s turby. O neco malo dolu spotreba sla (tak to jde ale porad, to neni jen od doby turbobabet), zdaleka ale ne o tolik, co automobilky slibuji. Nesmyslne limity uredniku, nesmyslne (=realite neodpovidajici) testy a tudíž nesmyslne vysledky.
Meli by se vratit k vykazovani spotreb pri ustalene 90/120 (nebo neco podobneho) a bylo by po ptakach.
Test Dacia Duster v Garaz TV (Rasto Chvala, Sulko). 1,33TCe, 130koni. Ak neratam dialnicu, hybali sa niekde okolo 5,5-6,7 litra . Dialnica 8-9 litrov. Priemer 6,2 litra. To mam na Yariske 1,33 100k. Bez toho turba. Pricom celny odpor toho Dustra je niekde uplne inde. A to je v Yarise super-truper japonsky motor, stensovane piestne kruzky, EGR, dual-vvti (dvojity variabil).
Spotreba dolu mozno nesla. Ale je tam +30% vykonu navyse, krutiaci moment v nizsich otackach, par kil navyse, ovela vacsi odpor vzduchu. Ked ma SUV (nie maly crossover) rovnaky spotrebu ako mestske auto pred 10 rokmi, mi nehovor, ze to nie je pokrok.
Naposledy upravil(a) stano. dne 13.04.2020 17:00, celkem upraveno 1 x.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 17:00

IvanST: uz zase tlacitkove telefony? :hhura:
Jenze on ten rozdil 5.0 vs 2.3EB je podobny asi jako atmo 4R vs. Turbo 3R.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 17:02

Stano: jenze dalky v tech nákupních taskach zerou div ne vic nez vetsi auto s vetsim motorem. Yaris je tak pro deti do skoly. Plati to i u turba. 1.8TSi muze byt na dalce uspornejsi nez 1.2TSi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 13.04.2020 17:07

Ma.rt píše: 13.04.2020 17:00 IvanST: uz zase tlacitkove telefony? :hhura:
Jenze on ten rozdil 5.0 vs 2.3EB je podobny asi jako atmo 4R vs. Turbo 3R.
To máš pravdu, oboje ve prospěch turba :lol: jen ten 5.0 má zvuk a charakter :palec_nahoru:

Tak to víš, i u mobilních telefonů máme pokrok a pro někoho, kdo má slabší uvažování, tohle porovnání zajisté pomůže :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 17:07

Ma.rt píše: 13.04.2020 17:02 Stano: jenze dalky v tech nákupních taskach zerou div ne vic nez vetsi auto s vetsim motorem. Yaris je tak pro deti do skoly. Plati to i u turba. 1.8TSi muze byt na dalce uspornejsi nez 1.2TSi.
Ano zeru. Netvrdim, ze Yaris je auto na dialnicu. Porovnavam 1,33 atmo 10 rocnu japonsku (na tu dobu modernu, zetecy boli daleko zastaranejsie) oproti dnesnemu 1,33 turbo. Napriek tomu, ze je v ovela vacsom aute, zerie rovnako. Aj ten Duster zozere na dialnici 8-9 kvoli kratkej prevodovke a velkemu celnemu odporu. Neviem preco aj Yaris zere vela, ked pri 100km/h toci 2500 otacok. Ale mesto a okresky su velmi porovnatelne.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.04.2020 17:13

Panove, jak podle vas dosahnete nizsi spotrebu, konstrukcne? At se nekam pohnem. :mrgreen: Fyziku totiz nejde jen tak ojebat.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 13.04.2020 17:19

Zvysenie efektivity motora (preplnovanie, priamy vstrek, virenie zmesi vo valci, dynamicka regulacia zdvihu a casovania ventilov, rychlejsi ohrev motora, atd.)
Znizenie trenia, mechanickych strat (patri sem aj rekuperacia).
Znizenie odporu vzduchu.

Zabudol som na nieco?

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 13.04.2020 17:25

Myslel jsem jen motor. Takze v podstate nekde neco musis oje,,,t, at uz se tomu rika jakkoliv :nixw:, pomer vzduchu k benzinu je +- stejny jo?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.04.2020 17:32

IvanSt píše: 13.04.2020 17:07
Ma.rt píše: 13.04.2020 17:00 IvanST: uz zase tlacitkove telefony? :hhura:
Jenze on ten rozdil 5.0 vs 2.3EB je podobny asi jako atmo 4R vs. Turbo 3R.
To máš pravdu, oboje ve prospěch turba :lol: jen ten 5.0 má zvuk a charakter :palec_nahoru:

Tak to víš, i u mobilních telefonů máme pokrok a pro někoho, kdo má slabší uvažování, tohle porovnání zajisté pomůže :nazdravi:
Ve prospěch turba? Ja jsem v te 5.0 jel a tomu nemuze 2.3eb konkurovat ani omylem.
Akorat ty mobily jsou mimo misu...to se tu taky můžeme bavit o stare a nové antikoncepci :totlsmile:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host