Budoucí vývoj automobilismu
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... bava_idnes
300.000 elektroaut z toho tretina v Praze, tj. 100.000 ... to je odhaduji 20.000 elektronabijecek ... vejdou se vubec do Prahy?
Každá stanice bude splňovat několik základních parametrů. Mezi nimi je mimo jiné, že kolem sebe musí nechat prostor pro chodce a cyklisty alespoň 1,5 metru, nesmí bránit chodcům v průchodu, musí být v souladu s okolním mobiliářem a nesmí znemožnit výsadbu stromů. Zároveň musí být pouze v ulicích širších než 12 metrů a zakázáno bude stavět je před památkami či v jejich okolí.
pomala nabijecka pouzije 22kW, tj. v Praze celkem 440MW ... tj. pulka jednoho bloku JE Temelina (bloky jsou tam 2, obcas je odstavka) ... a pokud budu pocitat v CR cca 5,5 milionu aut s tim, ze na elektrinu jich bude 60% (3,3 mil.), tak se dostavam na 14.520MW ... slusny
300.000 elektroaut z toho tretina v Praze, tj. 100.000 ... to je odhaduji 20.000 elektronabijecek ... vejdou se vubec do Prahy?
Každá stanice bude splňovat několik základních parametrů. Mezi nimi je mimo jiné, že kolem sebe musí nechat prostor pro chodce a cyklisty alespoň 1,5 metru, nesmí bránit chodcům v průchodu, musí být v souladu s okolním mobiliářem a nesmí znemožnit výsadbu stromů. Zároveň musí být pouze v ulicích širších než 12 metrů a zakázáno bude stavět je před památkami či v jejich okolí.
pomala nabijecka pouzije 22kW, tj. v Praze celkem 440MW ... tj. pulka jednoho bloku JE Temelina (bloky jsou tam 2, obcas je odstavka) ... a pokud budu pocitat v CR cca 5,5 milionu aut s tim, ze na elektrinu jich bude 60% (3,3 mil.), tak se dostavam na 14.520MW ... slusny
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ono ani tak není problém elektřinu vyrobit (v roce2018 bylo exportováno skoro 14TWh, za 2019 jsem data nenašel), takže pokud by se neomezovalo uhlí, bylo by i na co jezdit - aspoň osobakama.
Jenže:
- co výpadek spotřební daně? Zdražení o cca 6Kc/kWh, aby zůstal výběr v současné výši?
- distribuce? Kdo asi bude jezdit nabíjet do elektrárny?
- zavírání uhelných elektráren, útlum těžby uhlí?
- co plynové elektrárny? Není lepší jezdit na CNG rovnou?
Jenže:
- co výpadek spotřební daně? Zdražení o cca 6Kc/kWh, aby zůstal výběr v současné výši?
- distribuce? Kdo asi bude jezdit nabíjet do elektrárny?
- zavírání uhelných elektráren, útlum těžby uhlí?
- co plynové elektrárny? Není lepší jezdit na CNG rovnou?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
14TWh je 38GWh na den ... ty nabijecky potrebuji 14,5GW najednou ... takze pojedou jen 2,5h denne?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3118
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu



By mě zajímalo, jestli tyhle kupecký počty aspoň někdo udělal. Ale proč, elektromobil má přece nulové emise, že.

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 4969
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tohle u nás zatím nehrozí kort dneska.A je to výhled na deset let.Stát chce,otázka co chtějí lidé a pochybuju,že u nás bude nějaká masová podpora elektroaut, když teď nebudou peníze pomalu ani na chod samotnýho státu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No a vrátíme se k hledání kompromisu mezi ekologií a náklady.
Jak jsem psal, pokud by někdo skutečně chtěl řešit ekologii, řeší stará auta (před euro 3) a ne nová.
Za 10 let nebude vývoj o moc dál. Vždycky mi tyhle výhledy připomenou, jak jsme ve škole kreslili, jak v r. 2000 budeme na výlety lítat na Měsíc
Jak jsem psal, pokud by někdo skutečně chtěl řešit ekologii, řeší stará auta (před euro 3) a ne nová.
Za 10 let nebude vývoj o moc dál. Vždycky mi tyhle výhledy připomenou, jak jsme ve škole kreslili, jak v r. 2000 budeme na výlety lítat na Měsíc

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
První co se stane bude to, že se rozpadne EU, a konečně začnou vyrábět zase auta odborníci a ne úředníci.
Nyní se ukázalo jak je EU nefunkční, bez mazání medu kolem huby v médiích a vše se projeví, nejen v automobilovém průmyslu
Nyní se ukázalo jak je EU nefunkční, bez mazání medu kolem huby v médiích a vše se projeví, nejen v automobilovém průmyslu
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24628
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... /2#space-a
Nathalie je totiž elektromobil, ale ne dobíjený z běžné elektrické sítě. Netankuje ani vodík, který je podle mnohých budoucností motorismu. Nathalie totiž do nádrží nabere metanol, tedy čistý alkohol.
ze by inspirace Honzou Vycitalem a jeho pivnim dzipem?!?
YouTube Video
Nathalie je totiž elektromobil, ale ne dobíjený z běžné elektrické sítě. Netankuje ani vodík, který je podle mnohých budoucností motorismu. Nathalie totiž do nádrží nabere metanol, tedy čistý alkohol.
ze by inspirace Honzou Vycitalem a jeho pivnim dzipem?!?

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ano alkohol, ale má problém s emisemi, bohužel.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nejen s emisema, ale i s řidičema 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Druhý kolega si koupil malé SUV s motorem1,0 od Renaultu. Z prodejny, o které jsem kdysi psal, že auta s těmito motory nepřelezou 100 tisíc.
Jirka prohlásil, již nejsem žádný závodník, i to svižně jede, a má to mít i nízkou spotřebu. A můj dotaz, Jirko, kolik ti to při tvé nezávodnické jízdě bere? Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.
Tak teda nevím Maruš, kde je ta snížená spotřeba pro ekologii.
Jirka prohlásil, již nejsem žádný závodník, i to svižně jede, a má to mít i nízkou spotřebu. A můj dotaz, Jirko, kolik ti to při tvé nezávodnické jízdě bere? Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.
Tak teda nevím Maruš, kde je ta snížená spotřeba pro ekologii.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5761
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jirka je buď trotl nebo má dřevěnou nohu. Případně trotl s dřevěnou nohou.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak hlavne, aby se mu motor neuvolnil moc. To by mohl pak mit spotrebu i nulovouballu píše: Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Že ty máš hned všechny rozškatulkovaný, všichni jsou trotli, jen ty IN. Jezdí podle palubního rádce, nechceš mu poradit ty. Přeci tyto motory nežerou tolik v každém režimu. Za osmičku jsem jezdil ŠKODA MB 1000. Do háje, to je pokrok ve spotřebě,Stanley_vy píše:Jirka je buď trotl nebo má dřevěnou nohu. Případně trotl s dřevěnou nohou.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host