Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24628
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 27.03.2020 07:18

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... bava_idnes

300.000 elektroaut z toho tretina v Praze, tj. 100.000 ... to je odhaduji 20.000 elektronabijecek ... vejdou se vubec do Prahy?
Každá stanice bude splňovat několik základních parametrů. Mezi nimi je mimo jiné, že kolem sebe musí nechat prostor pro chodce a cyklisty alespoň 1,5 metru, nesmí bránit chodcům v průchodu, musí být v souladu s okolním mobiliářem a nesmí znemožnit výsadbu stromů. Zároveň musí být pouze v ulicích širších než 12 metrů a zakázáno bude stavět je před památkami či v jejich okolí.

pomala nabijecka pouzije 22kW, tj. v Praze celkem 440MW ... tj. pulka jednoho bloku JE Temelina (bloky jsou tam 2, obcas je odstavka) ... a pokud budu pocitat v CR cca 5,5 milionu aut s tim, ze na elektrinu jich bude 60% (3,3 mil.), tak se dostavam na 14.520MW ... slusny
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 27.03.2020 07:32

Ono ani tak není problém elektřinu vyrobit (v roce2018 bylo exportováno skoro 14TWh, za 2019 jsem data nenašel), takže pokud by se neomezovalo uhlí, bylo by i na co jezdit - aspoň osobakama.
Jenže:
- co výpadek spotřební daně? Zdražení o cca 6Kc/kWh, aby zůstal výběr v současné výši?
- distribuce? Kdo asi bude jezdit nabíjet do elektrárny?
- zavírání uhelných elektráren, útlum těžby uhlí?
- co plynové elektrárny? Není lepší jezdit na CNG rovnou?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24628
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 27.03.2020 07:39

14TWh je 38GWh na den ... ty nabijecky potrebuji 14,5GW najednou ... takze pojedou jen 2,5h denne?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 27.03.2020 08:02

:D :D :D

By mě zajímalo, jestli tyhle kupecký počty aspoň někdo udělal. Ale proč, elektromobil má přece nulové emise, že. :bebng:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 27.03.2020 08:15

Tohle u nás zatím nehrozí kort dneska.A je to výhled na deset let.Stát chce,otázka co chtějí lidé a pochybuju,že u nás bude nějaká masová podpora elektroaut, když teď nebudou peníze pomalu ani na chod samotnýho státu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 27.03.2020 08:34

No a vrátíme se k hledání kompromisu mezi ekologií a náklady.
Jak jsem psal, pokud by někdo skutečně chtěl řešit ekologii, řeší stará auta (před euro 3) a ne nová.
Za 10 let nebude vývoj o moc dál. Vždycky mi tyhle výhledy připomenou, jak jsme ve škole kreslili, jak v r. 2000 budeme na výlety lítat na Měsíc :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 27.03.2020 11:06

První co se stane bude to, že se rozpadne EU, a konečně začnou vyrábět zase auta odborníci a ne úředníci.
Nyní se ukázalo jak je EU nefunkční, bez mazání medu kolem huby v médiích a vše se projeví, nejen v automobilovém průmyslu
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24628
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 27.03.2020 12:08

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... /2#space-a

Nathalie je totiž elektromobil, ale ne dobíjený z běžné elektrické sítě. Netankuje ani vodík, který je podle mnohých budoucností motorismu. Nathalie totiž do nádrží nabere metanol, tedy čistý alkohol.

ze by inspirace Honzou Vycitalem a jeho pivnim dzipem?!? :D
YouTube Video
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 27.03.2020 13:21

Ano alkohol, ale má problém s emisemi, bohužel.
Přílohy
IMG_20200327_132137.jpg
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 27.03.2020 14:25

Nejen s emisema, ale i s řidičema :lol:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 27.03.2020 14:48

Druhý kolega si koupil malé SUV s motorem1,0 od Renaultu. Z prodejny, o které jsem kdysi psal, že auta s těmito motory nepřelezou 100 tisíc.
Jirka prohlásil, již nejsem žádný závodník, i to svižně jede, a má to mít i nízkou spotřebu. A můj dotaz, Jirko, kolik ti to při tvé nezávodnické jízdě bere? Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.
Tak teda nevím Maruš, kde je ta snížená spotřeba pro ekologii. :lol:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5761
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 27.03.2020 16:01

Jirka je buď trotl nebo má dřevěnou nohu. Případně trotl s dřevěnou nohou.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 27.03.2020 16:41

Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 27.03.2020 17:25

ballu píše: Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.
Tak hlavne, aby se mu motor neuvolnil moc. To by mohl pak mit spotrebu i nulovou :totlsmile:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 27.03.2020 17:53

Stanley_vy píše:Jirka je buď trotl nebo má dřevěnou nohu. Případně trotl s dřevěnou nohou.
Že ty máš hned všechny rozškatulkovaný, všichni jsou trotli, jen ty IN. Jezdí podle palubního rádce, nechceš mu poradit ty. Přeci tyto motory nežerou tolik v každém režimu. Za osmičku jsem jezdil ŠKODA MB 1000. Do háje, to je pokrok ve spotřebě,
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host