Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 21.03.2020 10:24

fofok píše:Ale už nejede jako euro 4 a na turbo už hodně ztrácí kvůli přiškrcení.
To bude vzdycky ztracet, pokud jsou to dva motory se stejnym vykonem. Ty atmosky s euro5 jsou ekologicky lepsi nez nove primovstriky s turbem. A dynamika je jen otázkou objemu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: x

Příspěvek od 321910336 » 21.03.2020 15:15

enjoy píše:Faceliftovy Hyundai i30 má 1.5 DPi(bez turba), čtyřválec, 110k.
Pro mě to zní zajímavě.
A není jen pro východní trhy? Někde jsem to četl, ale už nevím kde.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 21.03.2020 19:03

fofok píše:Ale už nejede jako euro 4 a na turbo už hodně ztrácí kvůli přiškrcení.
A pak taky motor plnící Euro 4 nejede tak, jako plnící Euro 3 a tak dále...

Krom toho (ne)plnění Euro 6 nezávisí na způsobu plnění motoru...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 21.03.2020 20:00

To nikdo netvrdí,ale pokud chceš snížit spotřebu potažmo emise,musíš použít přímý vstřik a u euro 5 už to bylo na hraně,proto to spousta automobilek odpískalo a soustředili se jenom na přímý s turbem a dneska mají celkem už náskok třeba proti korejcům.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 21.03.2020 20:10

No to se bavis o CO2. A to rozhodne neni ta nejnebezpecnesi vec ze spalovaciho motoru pro ekologii.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 21.03.2020 20:23

Co myslíš.Filtry penejch částic u benzínů?Nechci se zamotat do polemiky,že starý atmosféry jsou ekologičtější než nový
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 21.03.2020 20:44

Limity euro 5 jsou dost podobne 6ce, jestli si pamatuji. 6ka nic vyrazneho u benzinu nepřinesla krome problemu s pevnymi casticemi. Takže dalsi kurvitko. Neni ekologičtější jednoduchy motor s dlouhou zivotnosti?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 21.03.2020 21:10

Nevím a nechci do toho zabrušovat.To je jako by si řekl,že ekologičtější je nemít žádný auto nebo kdo je víc ekologický.Ten kdo najezdí málo a mění auto po deseti letech anebo ten co jezdí hodně a mění auta po třech letech.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 21.03.2020 21:23

Chci jen rict, ze ekologicke duvody pro skonceni vyroby atmosfer jsou smyslene, ne realne. Mnoho lidi by si radeji koupilo levnější auto s jednodussi atmoskou, kolikrat je pro ne vhodnejsi a 100-110 koni pro bezne lidi v dnesni hustote provozu je casto dostatecnych. Treba se jeste dockame :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 21.03.2020 22:07

Doba jde holt kupředu.A jinak chceš říct,že když ti to žere o litr až dva na sto míň při dejme tomu stejný dynamice,než stará atmosféra,že to je smyšlený a že to není žádnej přínos?Kdy v podstatě diesly u některých modelů ztrácejí smysl, protože ve spotřebě se ti rozdíl v pořizovací ceně vrátí třeba po najetých dvěstětisících km?Já v tom vidim pokrok.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6870
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.03.2020 22:31

Jeden rozumnější člověk si to nemyslí. :nixw: https://www.garaz.cz/clanek/a-biermann- ... paign=null
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 21.03.2020 22:50

Tak on tam píše úplně o něčem jiným.O N kovejch modelech jakoby sportovních a je to obdoba M u BMW co má na starosti vývoj a mají turbo benzíny.O emisích a spotřebě ani čárka.O šetření na normálních modelech hyundaye to vidí snad i slepej.Oni tu technologii hlavně ani vyvynutou nemají,takže jí tam ani dát nemůžou.Je to nová okrajová odnož a pokud budou chtít držet krok tak to budou muset časem nabídnout.Těch co to tam nechtějí si to nepřiplatí a nebo jdou jinam kde jim nabídnou to co chtějí.Otázka trhu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3118
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 22.03.2020 07:38

Pokrok je třeba taky to, že můžeme jezdit autama na elektřinu a doma topit topným olejem :oops:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 22.03.2020 07:46

A za jakou cenu nizsi spotreba? A co emise pevnymi casticemi? Filtry prisly se zpozdenim a je to další vec, co se musi vyrobit a zlikvidovat. COx u aut fakt problem neni, navic jsou to jednotky % z celkovych emisi COx na svete. Tak to ma fakt smysl ta auta komplikovat a vyvolavat horsi problémy.
A o atmosfery zajem je, staci sledovat bazary. Pekne udržované auto s atmoskou se vetsinou ani neohreje.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 22.03.2020 07:49

A pro spoustu lidi najeti 200tkm je zalezitost na +/- 20 let. Pokud je to stylem nakup, doktor, nakup, nakup, chata, tak o vhodnosti pro moderní motory nemuze byt ani rec.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti