No tak se podivej na rozdily v normach E4/5/6. U benzinu prakticky nic, jen se nove u primeho vstriku resi pevne castice.Wolf78 píše:Pokud si budeš chtít nechat auto třeba 5-7 let a pak ho prodáš a budeš si chtít koupit nové auto , tak budeš tak max. řešit, kde vezmeš elektriku na dobíjenía ti co si myslí , že něčemu takovému utečou používáním starých paštik , tak jim ekoteroristé ukážou , že s euroeko normou 4 - 5 na silnici nevyjedou
nebo vyjedou ,ale budou platit nejspíše poplatek za znečištění ovzduší , kde se jim provoz potom určitě nevyplatí a pak to stejně hodí do šrotu
Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A co ma za pribeh Duratec? Klapky v sani z prvních let. Nekdo to vyndal, ja mel nove sani za 10 tis., jo radost jsem nemel,ale porad to neni totalni destrukce motoru za 100 tisic. Pak spotreba oleje, ale to bylo po 200tkm, jednak tam lidi lejou, co tam nepatri a jeste si myslí, ze staci vymena po 20tkm, coz plati jen pro idealni rezim, ktery ma tak 5% uzivatelu. Me Duratec po 200tkm olej nebral.Sentik píše:Naprosto u každý serie motoru najdeš na netu příběh, kdy to někomu chcíplo. At už jde o DuraTec, EcoBoost, TSIčko, TDIčko .. cokoliv.
Ale totalni destrukce motoru, protoze jsem poslouchal sipky razeni a jezdil s malo zatizenym motorem, to je uz jina liga. Ale objektivne, ano, většině EB se to nestane. Ale ja se nechci prizpusobovat tomu, co je pro motor dobre...to on ma slouzit mne

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nakonec tuto daň nezavedli.Karel2 píše:Dobre to bagatelizujes, jde preci o spolehlivost a ne o to ze tomu chci uteci.Bohuzel v dobe el. aut to dopadne hur jak tady.https://www.denik.cz/ekonomika/s-ulevam ... 71017.html
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ono to nejspíš dopadne tak, že si v budoucnu stejně koupíte něco s turbem. Třeba právě Focus EB 1.5 nebo 1.6 jako starý auto a pak si řeknete, že ono to vlastně vůbec tak špatný není
a nebylo.
Do Švýcarska jezdím do malého městečka u Bodamu a ta auta tam, to nevidím ani na zdejších lepších srazech. I tři RSa ve své "nejlepší slávě" ohledně těsnění. Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..

Do Švýcarska jezdím do malého městečka u Bodamu a ta auta tam, to nevidím ani na zdejších lepších srazech. I tři RSa ve své "nejlepší slávě" ohledně těsnění. Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..
Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale jo, ja si novej focus s 1.0 dokazu predstavit. Ten uz je aspon rozumne prostorny, doted to byla uvnitr dost bida. Spis to ale vidim na Mondeo v dehtu, kdybych si mel vybrat prave ted. Kompromis v kazdem pripade.
Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost. Nehnije to a moc veci na prusvihy tam neni.
Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost. Nehnije to a moc veci na prusvihy tam neni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Než zavedou emisní zónyMa.rt píše: Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost.


tohle si já třeba nedovedu představitMa.rt píše:Ale jo, ja si novej focus s 1.0 dokazu predstavit.

Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jako ze by se do mesta smelo jen s E6? Tak to je hoooodne daleko...
Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.
Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A můžu se zeptat , jaké průšvihy má 1,5 EB ???Ma.rt píše: Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4979
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Kuci to je neřešitelný a nekonečný téma jako nafta vs benzín.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6888
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zde https://www.motor.com/magazine-summary/ ... st-engine/ je dobre popsan princip a problem dnesnich benz. turbo motoru a jejich problemy. V podstate to skoro vylucuje pouziti s malym najezdem a mimo dalnice. 

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4064
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Amenstano. píše:Ked vidim, ako sa niektori spravaju k autam a co s nimi robia, nezvaloval by som to hned na vyrobcu.
Niektori dokazu pokazit aj gulicky z lozisiek. Tam aj blbovzdorny motor taha za kratsi koniec.

2Ma.rt: Že DuraTec neměl problémy? Sundej růžové brýle a zajdi na UK fora, kde těch aut jezdilo přeci jen víc než u nás ... Rozpadnout se může fakt cokoliv. Stačí mít smůlu.
To je přesně ono. To říkám furt, zrušit motory jako takový a zpátky koně!IvanSt píše: Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Smulu ano, zadny motor neni bezchybny. Ale konstrukcni vada je neco jineho. To mel Duratec s temi klapkami. Kdo to zanedbal, hrozila taky destrukce motoru, ale dalo se tomu predejit vymenou sani (navic ten problem byl jen v letech 2000-2003).
Jak uz jsem psal, vetsina EB bude v pohode a k zadnym zavadam nedojde, ale muj rezim pro EB vhodny neni. Nehlede na to, ze jako ojetina je to mnohem rizikovejsi nez ta atmosfera.
Jak uz jsem psal, vetsina EB bude v pohode a k zadnym zavadam nedojde, ale muj rezim pro EB vhodny neni. Nehlede na to, ze jako ojetina je to mnohem rizikovejsi nez ta atmosfera.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13551
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zoberiem si moj 1.8 atmo Zetec.
A potom 1.0 Ecoboost.
Ecoboost na navyse:
pridavnu elektricku vodnu pumpu
variabil na oboch vackach
turbo, s wategate, blowoff, chladenim vodou, naklapanim lopatiek, s tym suvisi samozrejme zlozitejsie sanie a intercooler a zlozitejsi vodny okruh
vysokotlake benzinove cerpadlo pohanane vackou
vysokotlake vstreky
myslim, ze maju aj podtlakovu pumpu/vyvevu
returnless nizkotlaky palivovy system; cerpadlo v nadrzi zapina pri kazdom otvoreni dveri
lamely/zaluzie pred chladicom
EGR
...viac na nenapada
A predsa tie ecoboosty vydrzia v pohode cez 200t km, nejako neumieraju (vo velkom, ako sa tu niektori snazia presvedcovat, o nic viac ako ostatne).
A potom 1.0 Ecoboost.
Ecoboost na navyse:
pridavnu elektricku vodnu pumpu
variabil na oboch vackach
turbo, s wategate, blowoff, chladenim vodou, naklapanim lopatiek, s tym suvisi samozrejme zlozitejsie sanie a intercooler a zlozitejsi vodny okruh
vysokotlake benzinove cerpadlo pohanane vackou
vysokotlake vstreky
myslim, ze maju aj podtlakovu pumpu/vyvevu
returnless nizkotlaky palivovy system; cerpadlo v nadrzi zapina pri kazdom otvoreni dveri
lamely/zaluzie pred chladicom
EGR
...viac na nenapada
A predsa tie ecoboosty vydrzia v pohode cez 200t km, nejako neumieraju (vo velkom, ako sa tu niektori snazia presvedcovat, o nic viac ako ostatne).
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Z jiného fora:
Já když jsem s ním jel, přišel mi ten zvuk jako splašená sekačka na trávu, ale co se záběru týče tak byl i v tom Focusu Combi slušný. Takže bych ho apriori neodsuzoval. Určitě si najde své zájemce, kterým dobře poslouží.
Největší problém bych viděl ve způsobu používání. Pokud si člověk koupí auto jen na cukačky a ještě hůř po městě kolem komína, bude jakékoli turbo trpět. Já kupoval do práce auto a nakonec jsem vybral Fabii 1,4 atmo. na její určení je to ideální motor. Jen nevím, co bude příště, když už i benzín má filtr pevných částic. A najet 2 km tam a za půl hodiny zase zpátky může být pro turbo a filtry téměř likvidační. Tu fabii mám 3 roky a najeto 12K km... Takže opravdu nic moc.
To psal člověk, který měl původně atmosferického Civica, kterého vyměnil za 1,5 Ecoboost Kugu. jezdí pomalu a v limitech, ale jak píše, vzal by si raději 1,0 než to, co má ted. Takže ten litrový motor asi nebude tak špatný.Ted napisu neco co bych pred dvema lety nevypustil z ust, ale dnes bych radsi vzal octu s 1.0tsi nez 1.4tsi.. sorry ale je to tak..
Treba ja kdyz kupoval kugu, rikal jsem si jo posledni dobry ctyrvalec, ani jsem na focus necekal, pak jsem si ho na tri dny pujcil a muzu bez problemu rict, ze byt to zacatkem roku, dnes mam focus 1.0 kombi a ne kugu..
Já když jsem s ním jel, přišel mi ten zvuk jako splašená sekačka na trávu, ale co se záběru týče tak byl i v tom Focusu Combi slušný. Takže bych ho apriori neodsuzoval. Určitě si najde své zájemce, kterým dobře poslouží.
Největší problém bych viděl ve způsobu používání. Pokud si člověk koupí auto jen na cukačky a ještě hůř po městě kolem komína, bude jakékoli turbo trpět. Já kupoval do práce auto a nakonec jsem vybral Fabii 1,4 atmo. na její určení je to ideální motor. Jen nevím, co bude příště, když už i benzín má filtr pevných částic. A najet 2 km tam a za půl hodiny zase zpátky může být pro turbo a filtry téměř likvidační. Tu fabii mám 3 roky a najeto 12K km... Takže opravdu nic moc.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A to je presne ono. Kdo ma deti a vozi je do skoly a na krouzky, tak se tomuto rezimu nevyhne. A trast se, cemu vsemu jsem ublizil, to nemám zapotrebi.
S 1.0EB jsem jel, kdyz jsem mel jeste 1.8 atmo se stejnym vykonem (92kW). Ze bych si z toho litru sednul na zadek, to fakt ne. Nejake popojizdeni, kde u atmosfery se flakam kolem 1000 ot.,no way. Pak kdyz fouka turbo, tak to jede hezky, ale tezke kvalty to dost potapi. Spotreba jiste nizsi u EB, pokud se mu nebude dupat na krk.
S 1.0EB jsem jel, kdyz jsem mel jeste 1.8 atmo se stejnym vykonem (92kW). Ze bych si z toho litru sednul na zadek, to fakt ne. Nejake popojizdeni, kde u atmosfery se flakam kolem 1000 ot.,no way. Pak kdyz fouka turbo, tak to jede hezky, ale tezke kvalty to dost potapi. Spotreba jiste nizsi u EB, pokud se mu nebude dupat na krk.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host