Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 17:49

Wolf78 píše:Pokud si budeš chtít nechat auto třeba 5-7 let a pak ho prodáš a budeš si chtít koupit nové auto , tak budeš tak max. řešit, kde vezmeš elektriku na dobíjení :totlsmile: a ti co si myslí , že něčemu takovému utečou používáním starých paštik , tak jim ekoteroristé ukážou , že s euroeko normou 4 - 5 na silnici nevyjedou :totlsmile: nebo vyjedou ,ale budou platit nejspíše poplatek za znečištění ovzduší , kde se jim provoz potom určitě nevyplatí a pak to stejně hodí do šrotu :wink:
No tak se podivej na rozdily v normach E4/5/6. U benzinu prakticky nic, jen se nove u primeho vstriku resi pevne castice.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 17:55

Sentik píše:Naprosto u každý serie motoru najdeš na netu příběh, kdy to někomu chcíplo. At už jde o DuraTec, EcoBoost, TSIčko, TDIčko .. cokoliv.
A co ma za pribeh Duratec? Klapky v sani z prvních let. Nekdo to vyndal, ja mel nove sani za 10 tis., jo radost jsem nemel,ale porad to neni totalni destrukce motoru za 100 tisic. Pak spotreba oleje, ale to bylo po 200tkm, jednak tam lidi lejou, co tam nepatri a jeste si myslí, ze staci vymena po 20tkm, coz plati jen pro idealni rezim, ktery ma tak 5% uzivatelu. Me Duratec po 200tkm olej nebral.
Ale totalni destrukce motoru, protoze jsem poslouchal sipky razeni a jezdil s malo zatizenym motorem, to je uz jina liga. Ale objektivne, ano, většině EB se to nestane. Ale ja se nechci prizpusobovat tomu, co je pro motor dobre...to on ma slouzit mne :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stehnak » 24.02.2019 20:06

Karel2 píše:Dobre to bagatelizujes, jde preci o spolehlivost a ne o to ze tomu chci uteci. :lol: Bohuzel v dobe el. aut to dopadne hur jak tady.https://www.denik.cz/ekonomika/s-ulevam ... 71017.html
Nakonec tuto daň nezavedli.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 24.02.2019 20:35

Ono to nejspíš dopadne tak, že si v budoucnu stejně koupíte něco s turbem. Třeba právě Focus EB 1.5 nebo 1.6 jako starý auto a pak si řeknete, že ono to vlastně vůbec tak špatný není :) a nebylo.

Do Švýcarska jezdím do malého městečka u Bodamu a ta auta tam, to nevidím ani na zdejších lepších srazech. I tři RSa ve své "nejlepší slávě" ohledně těsnění. Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 20:42

Ale jo, ja si novej focus s 1.0 dokazu predstavit. Ten uz je aspon rozumne prostorny, doted to byla uvnitr dost bida. Spis to ale vidim na Mondeo v dehtu, kdybych si mel vybrat prave ted. Kompromis v kazdem pripade.
Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost. Nehnije to a moc veci na prusvihy tam neni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.02.2019 21:10

Ma.rt píše: Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost.
Než zavedou emisní zóny :lol: nebo ekodaň s každoročním placením emisních povolenek :bebng:
Ma.rt píše:Ale jo, ja si novej focus s 1.0 dokazu predstavit.
tohle si já třeba nedovedu představit :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 21:24

Jako ze by se do mesta smelo jen s E6? Tak to je hoooodne daleko...
Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.02.2019 21:26

Ma.rt píše: Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.
A můžu se zeptat , jaké průšvihy má 1,5 EB ???
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 24.02.2019 21:56

Kuci to je neřešitelný a nekonečný téma jako nafta vs benzín.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6888
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 25.02.2019 06:41

Zde https://www.motor.com/magazine-summary/ ... st-engine/ je dobre popsan princip a problem dnesnich benz. turbo motoru a jejich problemy. V podstate to skoro vylucuje pouziti s malym najezdem a mimo dalnice. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 25.02.2019 09:13

stano. píše:Ked vidim, ako sa niektori spravaju k autam a co s nimi robia, nezvaloval by som to hned na vyrobcu.
Niektori dokazu pokazit aj gulicky z lozisiek. Tam aj blbovzdorny motor taha za kratsi koniec.
Amen :gott:

2Ma.rt: Že DuraTec neměl problémy? Sundej růžové brýle a zajdi na UK fora, kde těch aut jezdilo přeci jen víc než u nás ... Rozpadnout se může fakt cokoliv. Stačí mít smůlu.
IvanSt píše: Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..
To je přesně ono. To říkám furt, zrušit motory jako takový a zpátky koně!
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.02.2019 09:40

Smulu ano, zadny motor neni bezchybny. Ale konstrukcni vada je neco jineho. To mel Duratec s temi klapkami. Kdo to zanedbal, hrozila taky destrukce motoru, ale dalo se tomu predejit vymenou sani (navic ten problem byl jen v letech 2000-2003).
Jak uz jsem psal, vetsina EB bude v pohode a k zadnym zavadam nedojde, ale muj rezim pro EB vhodny neni. Nehlede na to, ze jako ojetina je to mnohem rizikovejsi nez ta atmosfera.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 25.02.2019 09:50

Zoberiem si moj 1.8 atmo Zetec.
A potom 1.0 Ecoboost.

Ecoboost na navyse:
pridavnu elektricku vodnu pumpu
variabil na oboch vackach
turbo, s wategate, blowoff, chladenim vodou, naklapanim lopatiek, s tym suvisi samozrejme zlozitejsie sanie a intercooler a zlozitejsi vodny okruh
vysokotlake benzinove cerpadlo pohanane vackou
vysokotlake vstreky
myslim, ze maju aj podtlakovu pumpu/vyvevu
returnless nizkotlaky palivovy system; cerpadlo v nadrzi zapina pri kazdom otvoreni dveri
lamely/zaluzie pred chladicom
EGR
...viac na nenapada

A predsa tie ecoboosty vydrzia v pohode cez 200t km, nejako neumieraju (vo velkom, ako sa tu niektori snazia presvedcovat, o nic viac ako ostatne).

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1322
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od robbert » 25.02.2019 11:08

Z jiného fora:
Ted napisu neco co bych pred dvema lety nevypustil z ust, ale dnes bych radsi vzal octu s 1.0tsi nez 1.4tsi.. sorry ale je to tak..

Treba ja kdyz kupoval kugu, rikal jsem si jo posledni dobry ctyrvalec, ani jsem na focus necekal, pak jsem si ho na tri dny pujcil a muzu bez problemu rict, ze byt to zacatkem roku, dnes mam focus 1.0 kombi a ne kugu..
To psal člověk, který měl původně atmosferického Civica, kterého vyměnil za 1,5 Ecoboost Kugu. jezdí pomalu a v limitech, ale jak píše, vzal by si raději 1,0 než to, co má ted. Takže ten litrový motor asi nebude tak špatný.

Já když jsem s ním jel, přišel mi ten zvuk jako splašená sekačka na trávu, ale co se záběru týče tak byl i v tom Focusu Combi slušný. Takže bych ho apriori neodsuzoval. Určitě si najde své zájemce, kterým dobře poslouží.
Největší problém bych viděl ve způsobu používání. Pokud si člověk koupí auto jen na cukačky a ještě hůř po městě kolem komína, bude jakékoli turbo trpět. Já kupoval do práce auto a nakonec jsem vybral Fabii 1,4 atmo. na její určení je to ideální motor. Jen nevím, co bude příště, když už i benzín má filtr pevných částic. A najet 2 km tam a za půl hodiny zase zpátky může být pro turbo a filtry téměř likvidační. Tu fabii mám 3 roky a najeto 12K km... Takže opravdu nic moc.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.02.2019 12:34

A to je presne ono. Kdo ma deti a vozi je do skoly a na krouzky, tak se tomuto rezimu nevyhne. A trast se, cemu vsemu jsem ublizil, to nemám zapotrebi.
S 1.0EB jsem jel, kdyz jsem mel jeste 1.8 atmo se stejnym vykonem (92kW). Ze bych si z toho litru sednul na zadek, to fakt ne. Nejake popojizdeni, kde u atmosfery se flakam kolem 1000 ot.,no way. Pak kdyz fouka turbo, tak to jede hezky, ale tezke kvalty to dost potapi. Spotreba jiste nizsi u EB, pokud se mu nebude dupat na krk.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 1 host