Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 27.01.2019 14:12

Když hodím stejnou převodovku na naftu a benzín, někdo nedomyslel, když nafta pojede na 3500 ot/min 180 km/hod, co potom bude mít benzín na tachometru při 6000 ot/min.
Nehledě tomu, že benzín ten převod v určitých otáčkách neutahne.
Tak stejná převodovka , blbost
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 27.01.2019 14:45

Jel jsem s takovým autem a jede to akorát to řadilo zbytečně vysoko a cukalo to.
Max rychlost není daná převodovkou,ale výkonem :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od petulak » 27.01.2019 15:39

fofok píše:Jel jsem s takovým autem a jede to akorát to řadilo zbytečně vysoko a cukalo to.
Max rychlost není daná převodovkou,ale výkonem :mrgreen:
Aha, tak už vím po létech, proč jsem dával jinou špajzku na kopce, a jinou na okruhy. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 27.01.2019 15:53

Tady se ale bavíme o různých motorech se stejnou převodovkou a ještě USA automat :mrgreen: a ne o veteran rallye :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od petulak » 27.01.2019 16:11

:palec_nahoru: :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 27.01.2019 16:20

fofok píše:Tady se ale bavíme o různých motorech se stejnou převodovkou a ještě USA automat :mrgreen: a ne o veteran rallye :mrgreen:
Jen o dvou motorech, nafta, benzín na stejné převodovce. Za mne nereálné.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 27.01.2019 16:32

No vidíš,že to google nenajde neznamená,že to není pravda.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 27.01.2019 16:54

Tak to mám chápat tak, když tak oprav.
Na EB1.0 ; 1,5 ; 1,6 stačí jedna převodovka. Rozdíl rychlosti a spotřeby je dáno výkonem motoru. V podstatě je jedno, jak bylo podáno, co za kola jsou v převodovce , jestli pro EB 1,6 ; nebo 1,6 nafta, důležitý je výkon.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 27.01.2019 17:29

Nedávala se náhodou převodovka MTX75 do benzínu a i do nafty a nelišila se v převodovým poměru? :idea:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 27.01.2019 18:35

Dávala, dokonce ta samá je i v benzinovém Mondeu. Samozřejmě jiný stálý poměr a jinak odtupňované kvalty.
Tady se řeší, že na chlup stejná převodovka je použita jak pro benzín, tak pro naftu. A že maximálku a spotřebu nedělá převodovka, ale výkon motoru.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 27.01.2019 18:39

ballu píše:Tak to mám chápat tak, když tak oprav.
Na EB1.0 ; 1,5 ; 1,6 stačí jedna převodovka. Rozdíl rychlosti a spotřeby je dáno výkonem motoru. V podstatě je jedno, jak bylo podáno, co za kola jsou v převodovce , jestli pro EB 1,6 ; nebo 1,6 nafta, důležitý je výkon.
:dih: Já reaguju na článek co sem dal Zaqik a vůbe nechci zabředávat do focusů a manuálů.Převodovka stejná,stejnej vnitřek AUTOMAT USA.Můžu to mít jinej sw,ale vlv na spotřebu to má taky kvůli jiný charakteristicee turba.

A u toho výkonu mám na mysli auto se stejnou převodovkou a různejama motorama,tak který bude mít větší maximálku?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 27.01.2019 19:04

Klidně i ten nejslabší.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 27.01.2019 19:08

No to právě ne :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 27.01.2019 19:52

Klidne se to muze stat, ze se to tak sejde, pokud budou max.vykony v ruznych otackach.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6888
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 22.02.2019 07:28

Takze uz i 1,5EB ma problem i tady na foru? viewtopic.php?f=241&t=49420 Pocitam podobny pristup jako s 1,6EB a auto delsi dobu mimo provoz, pristup Forda. A to jsem si myslel, ze ta 1,5EB bude lepsi ve spolehlivosti, cice zatim 1 pripad, ale....
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti