Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 21.01.2019 20:25

Nehodnotím podle nafťáčka :) a je mi jasné, že jsou tu zkušení řidiči s delší historií. Ani se nehádám, že půlka z těch už relativně starších aut byla zralá na vrakoviště (i když tomu nákupka neodpovídala), právě o tom píšu. A jak říkáš, Honda v té době, protože v 95 se tady proháněly přinejlepším felicie. No v téhle době mají tyhle motory to nejlepší už dávno za sebou.
Vždyť i ta Honda opustila od atmosfér, protože nemohla výkonem a spotřebou konkurovat turbu. Motory a výkony jsou dostupnější. Kdo dřív měl na M3 s 350 koňmi? Teď je tento výkon mnohem dostupnější, motory jsou levnější, stejně tak servis. I ty malé tříválce 1.0 se už vyrovnají starým dvoulitrům. Jediné, co je váš argument, je poruchovost. Ale dřív to nebylo lepší.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 21.01.2019 20:26

To je jasny, ze hori benzin ;) ale karbon tomu predcasnemu vybuchu muze dost pomoci.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 21.01.2019 20:38

Ma.rt píše: jestli jezdis v nejakem normalnejsim rezimu, tak bych se nebal. 100 tis.km asi mas zaruku, ne?
záruku mám 5 let a 120 tis.km a pro nového majite ještě přikoupím záruku na další 2 roky celkem 7 let a 200 tis.km ať má radost z koupě :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 21.01.2019 20:41

Karbon je problém. Jsou k dohledání čísla, kolik % motoru muselo kvůli prasklému EB pístu do servisu?

Trochu mi to připomnělo začátky LCD, kdy se hodně řešily mrtvé pixely a spousta lidí se bála přejít díky tomu na novou technologii. Nebo něco podobného u vypalování OLED, přitom problém nebyl tak zásadní. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby tady koukalo ještě pár lidí do starého CRT monitoru, protože ten jediný byl poctivý...co Ballu? :)
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 21.01.2019 20:44

To jo, ono těch věcí se musí sejít součastně více. Stále bádají, co dává impulz, navrtaly spalovací prostor a dali kameru. Pokaždé to blaflo jinde, ale vyloučili stěnu válce a plochu pístu. Snímali i teplotu uvnitř, okomentováno pro mne nesrozumitelnýma názvy.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 21.01.2019 20:52

IvanSt píše:Ani by mě nepřekvapilo, kdyby tady koukalo ještě pár lidí do starého CRT monitoru, protože ten jediný byl poctivý...co Ballu? :)
:totlsmile: :totlsmile: :palec_nahoru:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 21.01.2019 20:54

Ivan st: to jsi vedle, to já měl v době, kdy jsi tahal kačera, PC za šedesát táců.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 21.01.2019 20:56

Taky jím stále stejným poctivým nerezovým příborem, protože ty moderní plastové nebyly ono, i když to byl výkřik.... blbější příklad jak s CD a monitorem. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 21.01.2019 20:58

Před plastem byl hliník...ten je na zuby fajn :mrgreen:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 21.01.2019 21:01

ballu píše:Ivan st: to jsi vedle, to já měl v době, kdy jsi tahal kačera, PC za šedesát táců.
a proto jezdíš stále veteránem , protože už na auto nezbylo , nebo máš koupenou šalinkartu ??
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 21.01.2019 21:24

Krcmova diskusia v paralelnom vesmire, casovo pred 30 rokmi (akakolvek podobnost s realnymi osobami je cisto nahodna :lol: ) :
Jediny poctivy olej je Madit M6AD. Ziadne tie nove tekute sracky, ze 15W-40. Co to, ako riedky sirup, to nemoze poriadne mazat ani v zime, nie to este v lete.
A poctivy motor je vzduchom chladeny karburatorovy motor z Tatry 613. Ked je tam elektronika, to sa len kazi, a nic to nevydrzi. Nejake cidlo da zlu hodnotu, pocitac zahlasi chybu, nic nepojde, to tie motory sa pokazia po 100t km, urcite viac nevydrzia. No a este ti konstrukteri maju aj dalsi blby napad, ze voda na chladenie v motore? To co je za blbost. Dostane sa do oleja a zadre to cely motor!

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6888
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 22.01.2019 15:29

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 22.01.2019 15:50

V com? V oboch rebrickoch su turbodiesle, priamovstrekove benziny, aj turbobenziny s priamym aj nepriamym vstrekom. Napovie to jedine v tom, ze nezavisi od typu konstrukcie, ale prevedenia. Navyse, v tom rebricku najhorsich nevidim rebricek najhorsich motorov.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6888
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 22.01.2019 16:04

Myslim ze takovy zebricek jsem ani nevidel, slo me o trochu informaci ohledne aut celkove a co se projevilo v tech 100k km a je tam trochu i o motorech, zavady. Treba oblibena 1,0 EB vysla docela dobre. Je to jen info a neni to 100% do tohoto tematu. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 23.01.2019 09:05

IvanSt píše: Trochu mi to připomnělo začátky LCD, kdy se hodně řešily mrtvé pixely a spousta lidí se bála přejít díky tomu na novou technologii. Nebo něco podobného u vypalování OLED, přitom problém nebyl tak zásadní. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby tady koukalo ještě pár lidí do starého CRT monitoru, protože ten jediný byl poctivý...co Ballu? :)
Takhle to máš se všim .... LCD vs CRT, pak panika kolem SSD jak to všechno chcípne, přitom podíl reklamovanosti a chcípání na firmách mam řádově menší než u HDD atd atd.

Když jsem přecházel z atmosféry na ecobeast, tak člověka taky každej strašil jak to nepřežije, jak je to nahovno, stejně tak je to dneska s 3válcema v nových focusech.
A když se podívám zpět, tak kdybych si posledně koupil atmosféru tak mlatim hlavou do zdi. A životnost? No ona je taky otázka jak to auto jeden plánuje mít dlouho, lidi co po tom jdou stylem 5let a vyměnim za nový, tohle fakt řešit vůbec nemusí.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti