
Do Canady som prisiel tesne po 9/11 a poviem pravdu nebolo to vobec lahke. Kedze som od zaciatku vedel, ze sa v Canade nemienim usadit natrvalo tak som si vyberal auto tak aby som si ho mohol priviest na SR. Ako prve bol na muske combik, kedze tu to v 2003 bolo dost poslabsie s combi autami, ktore sa predavali aj v EU padla volba na Focus ZTW. A tak sa aj stalo a v 2003 roku som sa stal majitelom jemne pouziteho 2002 Focusa ZTW. Obsah 2.0L, vykon 130 koni, manual a auto ma vsetko co sa v tom roku do neho dalo dat (koza, cruise, okno, bocne airbagy, diskove brzdy vsade, 16tky kola, ESP+ABS vyhrievane sedadla atd. Pri kupe mal najazdenych 18.000km a teraz sa blizi k 103.000km a bez vaznejsej zavady. Coskoro vykon 130koni prestal staciTyt, najma po tom ako som mal auto na Mustang brzde a bolo mu nameranych 97.7whp (dynojet asi 117whp) a tak prisiel cas uprav. Uz v tej dobe som mal sen vlastnit SVT Focusa co je Americka verzia ST170, akurat je to limitovana seria a ku kazdemu autu je certifikat.
Takze nastal cas uprav, Combik postupne dostal 2.25" cat-back system od MBRP, K&N vlozku (neskor nahradena CAI,Potom short ram nasavanim a nakoniec zase som skoncil len pri vlozke K&N), 65mm skrtiacu klapku od Focus Central, 4-2-1 racing header od Focus Central, UDP od Focus central, nadstavitelne cam gears od AEM, sportovy katalyzator a Diablo Chip. Po tychto zmenach ma Combik o 20 koni a krutiaceho momentu naviac oproti povodnemu autu. Tymto sa jeho upravy skoncili, kedze je to rodinne auto i ked jeho zvuk je fantasticky a z vyfuku striela krajsie ako SVT

Prisiel zaciatok roku 2006 a mne sa dostal do ruk Focus SVT, rok vyroby 2002 (predany v 2003) s poradovym cislom 4208 zo 4788 vyrobenych v tom roku. Hned ako som ho prvy krat zobral na testovaciu jazdu vedel som,ze to je auto, ktore chcem a tak sa aj stalo. Rok som na nom jazdil ako ho nejaky ujo v Mexicu vyrobil ale ockom som poskuloval po moznych upravach. A kedze som na americkom kontinente, kde sa vykon pridava najma boostovanim doprial som aj ja svojmu auticku na zaciatku 2007 svaly v podobe centrifugalneho superchargera od firmy Procharger. Preco padla volba prave na tento druh ? Ziskal som ho za neskutocne super cenu na Ebay, je najlahsie nainstalovatelny zo vsetkych pridavacov vykonu, motorovy priestor vyzera ako keby auto malo len studene sanie. Samozrejme ze sa menili aj vstrekovace, povodne boli nahradene 60lb, MAF bol doplneny o MAFiu, ktora rozssiruje jeho rozssah, povodna zapalovacia cievka bola nahradena Screaming Demonom s Live Wires a o tuning sa postaral cez email jeden z najuznavanejsich ludi na boostovane focusy v USA turbo Tom z Focus-power. Vdaka tomuto sa vykon auta zvysil o vyse 100koni pri 8PSI. V sucasnej dobe je auto uz pripravene na prepravu na SR kde bude vymenena skrtiaca klapka za 67mm, pridany Torsen T-2 diferencial,lepsie brzdy a lepsia spojka kedze povodna zacina dochadzat

Obe auta maju polyurethanove inserty na spodnom uchyte motora.
Tym sa ale jeho uprava nekonci nakolko mam v plane zvysit plniaci tlak az na 15PSI a auto by malo mat okolo 300koni na kola.
Ok uz som dost nudil pisanim pokusim sa pridat nejake foto. Ak mate akekolvek otazky sem s nimi.
Chcem sa podakovat Martinovi za link na toto forum a aj za rady ktore mi dava.
Tomas