Ford Focus ZTW + SVT/ST170 - laska az za hrob ;-)

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Ford Focus ZTW + SVT/ST170 - laska az za hrob ;-)

Příspěvek od Pasmo » 06.01.2008 03:53

Po vzore Martina, napisem kratky pribeh aj ja svojho milacika. Najprv par info o mne. Volam sa Tomas, mam 33, zenaty so zavazkom ;-) Momentalne vystahovany v Canade, ale aktualne v procese stahovania sa naspat na SR.

Do Canady som prisiel tesne po 9/11 a poviem pravdu nebolo to vobec lahke. Kedze som od zaciatku vedel, ze sa v Canade nemienim usadit natrvalo tak som si vyberal auto tak aby som si ho mohol priviest na SR. Ako prve bol na muske combik, kedze tu to v 2003 bolo dost poslabsie s combi autami, ktore sa predavali aj v EU padla volba na Focus ZTW. A tak sa aj stalo a v 2003 roku som sa stal majitelom jemne pouziteho 2002 Focusa ZTW. Obsah 2.0L, vykon 130 koni, manual a auto ma vsetko co sa v tom roku do neho dalo dat (koza, cruise, okno, bocne airbagy, diskove brzdy vsade, 16tky kola, ESP+ABS vyhrievane sedadla atd. Pri kupe mal najazdenych 18.000km a teraz sa blizi k 103.000km a bez vaznejsej zavady. Coskoro vykon 130koni prestal staciTyt, najma po tom ako som mal auto na Mustang brzde a bolo mu nameranych 97.7whp (dynojet asi 117whp) a tak prisiel cas uprav. Uz v tej dobe som mal sen vlastnit SVT Focusa co je Americka verzia ST170, akurat je to limitovana seria a ku kazdemu autu je certifikat.
Takze nastal cas uprav, Combik postupne dostal 2.25" cat-back system od MBRP, K&N vlozku (neskor nahradena CAI,Potom short ram nasavanim a nakoniec zase som skoncil len pri vlozke K&N), 65mm skrtiacu klapku od Focus Central, 4-2-1 racing header od Focus Central, UDP od Focus central, nadstavitelne cam gears od AEM, sportovy katalyzator a Diablo Chip. Po tychto zmenach ma Combik o 20 koni a krutiaceho momentu naviac oproti povodnemu autu. Tymto sa jeho upravy skoncili, kedze je to rodinne auto i ked jeho zvuk je fantasticky a z vyfuku striela krajsie ako SVT ;-)

Prisiel zaciatok roku 2006 a mne sa dostal do ruk Focus SVT, rok vyroby 2002 (predany v 2003) s poradovym cislom 4208 zo 4788 vyrobenych v tom roku. Hned ako som ho prvy krat zobral na testovaciu jazdu vedel som,ze to je auto, ktore chcem a tak sa aj stalo. Rok som na nom jazdil ako ho nejaky ujo v Mexicu vyrobil ale ockom som poskuloval po moznych upravach. A kedze som na americkom kontinente, kde sa vykon pridava najma boostovanim doprial som aj ja svojmu auticku na zaciatku 2007 svaly v podobe centrifugalneho superchargera od firmy Procharger. Preco padla volba prave na tento druh ? Ziskal som ho za neskutocne super cenu na Ebay, je najlahsie nainstalovatelny zo vsetkych pridavacov vykonu, motorovy priestor vyzera ako keby auto malo len studene sanie. Samozrejme ze sa menili aj vstrekovace, povodne boli nahradene 60lb, MAF bol doplneny o MAFiu, ktora rozssiruje jeho rozssah, povodna zapalovacia cievka bola nahradena Screaming Demonom s Live Wires a o tuning sa postaral cez email jeden z najuznavanejsich ludi na boostovane focusy v USA turbo Tom z Focus-power. Vdaka tomuto sa vykon auta zvysil o vyse 100koni pri 8PSI. V sucasnej dobe je auto uz pripravene na prepravu na SR kde bude vymenena skrtiaca klapka za 67mm, pridany Torsen T-2 diferencial,lepsie brzdy a lepsia spojka kedze povodna zacina dochadzat ;-)


Obe auta maju polyurethanove inserty na spodnom uchyte motora.

Tym sa ale jeho uprava nekonci nakolko mam v plane zvysit plniaci tlak az na 15PSI a auto by malo mat okolo 300koni na kola.
Ok uz som dost nudil pisanim pokusim sa pridat nejake foto. Ak mate akekolvek otazky sem s nimi.
Chcem sa podakovat Martinovi za link na toto forum a aj za rady ktore mi dava.

Tomas
Naposledy upravil(a) Pasmo dne 06.01.2008 04:18, celkem upraveno 1 x.
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Obrazky

Příspěvek od Pasmo » 06.01.2008 04:06

Takze toto je pohlad do motoroveho priestoru mojho Combika, je tam este kratke sanie, ktore islo ta het z rovnakeho dovodu ako Martin vyhodil svoje:
Obrázek

Bocny pohlad. V pozadi kusok SVTcka:
Obrázek

Celkovy pohlad na moju zostavu. Zabudol som,ze mam este na blaznenie sa 1993 Suzuki GSXR-750W:
Obrázek

Pohlad na vyfuk a kola:
Obrázek

SVT certifikat:
Obrázek

Pohlad na intercooler:
Obrázek

A toto mi fuka ;-):
Obrázek

Ako som pisal, motor vyzera ako keby mal len studene sanie. Za odmontovanym svetlometom sa nachadza filter vzduchu:
Obrázek

Porovnanie jemne upraveneho SVT s mojim ked este nemal dokoncene mapy (ciarkovane je povodne SVT s par upravami):
Obrázek

Nejake foto z okruhu + video na :
http://www.canada.sk/tomas/dyno.html
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Jari
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1202
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: kousek od Litomyšle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jari » 06.01.2008 09:45

Pěkný krasavci 8O 8O 8O
U US.verzí se mě líbí ty světla v mřížce,škoda,že to nemůže být i u nás :cry: :cry: (funkční)
Ford Focus combi 1.4 16V r.v.2001
Obrázek

Uživatelský avatar
martin170
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martin170 » 06.01.2008 09:51

Nejaké otázky? Určite áno.
Kedy prejdeš už na európske skratky a jednotky? Však my ti tu vôbec nerozumieme:

#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power

To znamená preplňovaný focus SVT s tlakom 0.55 baru a s výkonom 236 koní a s krútiacim momentom 190 Nm?? Odmerané na motorovej brzde značky Mustang, vo firme Focus-Power??

Viem, že som jemne sarkastický, pre teba to je zrozumiteľná forma komunikácie.

Na rozdiel od ostatných členov fóra.

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 06.01.2008 11:24

Teda paráda, moc moc mě těší, že se zde objevují takhle unikátní auta a jejich majitele se s námi o ně podělí, palce nahoru :wink:
ST150

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 06.01.2008 11:27

Jari píše:Pěkný krasavci 8O 8O 8O
U US.verzí se mě líbí ty světla v mřížce,škoda,že to nemůže být i u nás :cry: :cry: (funkční)
v Olmiku stojí v bazaru jeden žluťásek :wink:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MobyDick » 06.01.2008 11:50

Krásné auta, supr úpravy a moc pěkné video. Škoda toho zpomalovacího vozu před tebou :)
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
kasi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8468
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Domažlice(CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kasi » 06.01.2008 13:48

pěkné to turbo je tak veliké nebo ten notebook je tak malý 8O
je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 06.01.2008 16:21

AAAAAA koho to tu nevidim :) Servus a vitaj.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od pette » 06.01.2008 17:08

máš pěkný stroje :!: a jak čtu tak budou lepší a lepší :lol: :lol:
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 06.01.2008 17:36

ahoj pasmo, vidím, že máš teda riadne tryskáče :D , chcem sa spýtať, čo to máš za kryty na kapotách oboch focusov, prípadne aj na cenu. Ďalšia otázka na zadné svetlá, či sú funkčne typicky americké, teda že smerovka je červená a pri brzdení to červené svetlo bliká :?: Nemáš náhodou aj foto kombíku zozadu :?:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

Uživatelský avatar
Pasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 72
Registrován: 02.02.2008 03:18

Budem sa snazit

Příspěvek od Pasmo » 06.01.2008 18:34

postupne nahradzat tie americke slova slovenskymi ekvivalentami, ale verte,ze na to budem musiet byt na SR aby mi to mal kdo vysvetlit....
Takze....

Heh neviem kolko je 8PSI baru....ale google tvrdi,ze 0.55 baru
Focus-power je firma, ktora robi upravy focusov v USA, prvy clovek co mal ZETEC 2.0L focus na tusim 740konoch a robil 1/4 mile 11s.
4208 znamena poradove cislo mojho auta...v ten tok sa ich vyrobilo 4788 celkovo tusim 14003 v rokoch 02-04

ano vykon 236koni (whp=wheel horsepower=vykon na kolach) bol odmerany na Mustang dyne, prepocet na DYnojet to treba vynasobit 1.13 (ako 13% rozdiel)
190 wtq je krutiaci moment na kolach, ale tu udavany v ft lb, cize 190ftlb = asi 258Nm

Notebook je 15.4" obrazovka, ten procharger je naozaj dost velky ;-) A poznamka, nie je to turbo ;-) Je to supercharger

Tie kryty......vola sa to tu "bugs deflector" chrani to prednu najzranitelnejsiu cast karoserie pred kamienkami a pod. Tu sa posypaju cesti kamenim v zime, takze auta dostavaju pekne zabrat a nepouzivaju sa ani lapace za kola, takze moje okno na combiku je rozstrielane ako ...

MartyG, mas tam foto kombika zozadu, SVT nemam zozadu...ano je to naprd, zadne svetla budem musiet menit blikaju na cerveno....nemam hmlovky vzadu.

Co sa tyka tych svietiacich smeroviek v prednej mriezke, verte ci nie, zase tu sa to ludom nepaci a nahradzuju si to Europskym grilom ;-)
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
Peter
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvek od Peter » 06.01.2008 18:41

ten "bugs deflector" by som bral kolko to stoji???
Ford Focus r.v. 99 1.8TDDi Trend 3dv Panther black
Obrázek

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2977
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Konik » 06.01.2008 20:37

Ten supercharger je kompresor? To znamená, že není poháněný výfukovými plyny, ale mechanicky?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.01.2008 20:54

1 PSI (pounds per square inch) = 0,069 bar

Proto si musite davat bacha na ty levne kompresorky na 12V, ktere maji napsany max tlak 2,5 PSI, coz je cca 0,1725 baru = cca 1,725 atm. Kola foukame na cca 2,3 atm.

WHP bude pravdepodobne water horsepower
1WHP = 0,746043 kW
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host