špatné měřící čidlo plnícího tlaku

Odpovědět
FocusJR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 01.07.2015 22:53

špatné měřící čidlo plnícího tlaku

Příspěvek od FocusJR » 14.07.2017 22:31

Tak doufám, že jsem hledal dobře když jsem nic nenašel jinak mi admin napíše že už to tady je :D
Když mi auto přestalo táhnout a začalo čudit, tak jsem hned podle zvuku odhadl prasklou hadici od turba.
A taky prasklinu na té plastové trubce za mezichladičem (proč tam nedávaj něco lepšího :wallbash: ) na vrahánku našel.
No a napadlo mne jaktože tam jednotka rve naftu když nemá vzduch... To by vypadalo na špatné čidlo plnícího tlaku.
Tak jsem ho změřil a tady je moje otázka. Dá se někde najít údaj jaké má poskytovat napětí při daném tlaku. A nastavuje se/kalibruje se tato hodnota někde v řídící jednotce? Nebo se prostě předpokládá že čidlo měří tak jak si to výrobce vymyslel? Mě to přijde jako totální blbost aby po x letech to čidlo neujelo a nemuselo se překalibrovávat... To bych se pak nedivil že starší motory čouděj a nebo rychleji zanášejí filtry, když mám málo kyslíku, tak prostě tu naftu pořádně spálit nemůžu...
Při hledání toho čidla na netu jsou u některých napsané rozsahy tlaků a napětí. A jsou dost podobné - při cca 2,4 baru 4,8 V.
A mně to dává 4,8 V při cca 1,6 barech, takže pokud to tak je, tak jednotka si myslí že tam má víc vzduch než má a dává víc nafty. A tomu by odpovídalo že mi přijde že moje spotřeba cca 6,5 je vyšší než by se naftu slušelo.
Nebo je to jinak?
Díky za info a radu
Ford Focus II Titanium 2.0 TDCi 12/2006

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: špatné měřící čidlo plnícího tlaku

Příspěvek od xbobcz » 14.07.2017 22:57

V řídící jednotce je kalibrace kde se přepočítává napětí na tlak podle
parametrů MAP čidla, které tam výrobce použil. Během provozu už se nic
nekalibruje.
Tvé měření bych řekl, že má asi jednu vadu - ty čidla jsou kalibrovány na absolutní tlak.
Takže musíš oproti nějakému měřáku co ukazuje přetlak turba (turbo boost) přičíst
atmosférický tlak. Pak by to bylo 2,6 BAR při 4,8V.
Focus II 1.8 TDCi

FocusJR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 01.07.2015 22:53

Re: špatné měřící čidlo plnícího tlaku

Příspěvek od FocusJR » 14.07.2017 23:33

S tím absolutním tlakem se mi to nezdá.
Když u čidla je uvedeno 10 kPa - 240 kPa - 0.96- 4,6 V, znamená to že měří od - 0.99 bar? proč by měřilo od vakua?
Nebo je to absolutní čidlo , aby to nezávisle na nadmořské výšce vědělo kolik je tam vzduchu?
Ale i tak bych čekal měřící rozsah 100 kPa - max.
Kolik je vlastně max. plnící tlak u těchto TDCi?
Každopádně to ještě znovu přeměřím a hodím sem čísla.
Ford Focus II Titanium 2.0 TDCi 12/2006

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: špatné měřící čidlo plnícího tlaku

Příspěvek od xbobcz » 15.07.2017 09:00

Ten důvod proč jsou ta čidla absolutní je přesně z důvodu nadmořské výšky.
Potřebuješ, aby ten tlak na ní byl nezávislý. Pak je tam většinou ještě druhé
čidlo v jednotce, které dává barometrický tlak. Na tom zas postavena
ochrana turba na maximální kompresní poměr.
Protože 2.4 BAR na výstupu na hladině moře je kompresní poměr 2.4x
a ve 2000 by to bylo 3x. A proto to s výškou snižuje výkon - je tam nižší požadavek
na maximální plnící tlak.
Plnící tlak u těch TDCi - u téhle 2.0 nevím přesné hodnoty - musel bych kouknout do kalibrace jednotky.
Má snímač do 2.5Bar takže maximum bude někde kolem 2.4 jako bývalo u starších.
Koukni diagnostikou na hodnotu MAP bez nastartování a uvidíš, že to ukazuje kolem 1000mbar
podle nadmořské výšky.
Focus II 1.8 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti