Po výměně baterie nelze nastartovat
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 26.10.2011 20:55
- Bydliště: Třebíč
Po výměně baterie nelze nastartovat
Zkoušel jsem pohledat, ale nenašel jsem co potřebuji.
Mám Fofo 2, 2006, 1,6tdci 66kw. No v autě byla snad ještě originální baterka. Po tolika letech jsem ji musel včera vyměnit.
Zajel jsem tedy do krámu, vymontoval starou baterii, odnesl ji do obchodu, kde jsem ji vyměnil za novou. Cca 10 minut bylo auto bez napětí. Poté jsem namontoval baterii novou.
Na to by nebylo nic až tak divného.
Nicméně po vložení klíčku do zapalování se rozbliká rychle červená dioda nad displejem palubního počítače, na něm se objeví " system engine fault" a nejde nastartovat.
V podstatě se zdá, že imobilizér nechce komunikovat s ECU. Vyzkoušel jsem všechny 3 klíče.
Odtáhl jsem to do Fordu, kde jsem auto odstavil. Dnes jsem se s nimi bavil a dozvěděl jsem se, že auto nechce komunikovat s řídící jednotkou a že se na ni nedá ani připojit. Což jsem si sám vyzkoušel, když jsem si chtěl připojit můj bluetooth modul.
Po prvním velice krátkém ohledání nedokážou říct přesně čím by to mohlo být a nechtějí moc spekulovat. Museli by si to tam nechat na delší dobu. Jenže momentálně mají servis na 3 týdny zasekanej, takže mi jenom zkusili připojit řídící jednotku a vyčíst chyby. Jenže to se jim ani pořádně nepodařilo. Zatím jsem si vzal auto domů a v mezičase budu zkoušet najít jiné řešení.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Podotýkám, že při výměně baterie nenastalo nic zvláštního (přepólování, atd.). Prostě pohodová výměna kus za kus.
Ještě mi servisní technik říkal, že jejich elektrikář, když k tomu přišel a dal tam klíček, tak někde na displeji (možná v nějakém menu) se zobrazili "čárky, pomlčky nebo něco takového". A prý hned říkal, že to značí problém s ECU. Nakonec jsme to zamluvili a neukázal mi to. Víte co by to mohlo být?
Mám Fofo 2, 2006, 1,6tdci 66kw. No v autě byla snad ještě originální baterka. Po tolika letech jsem ji musel včera vyměnit.
Zajel jsem tedy do krámu, vymontoval starou baterii, odnesl ji do obchodu, kde jsem ji vyměnil za novou. Cca 10 minut bylo auto bez napětí. Poté jsem namontoval baterii novou.
Na to by nebylo nic až tak divného.
Nicméně po vložení klíčku do zapalování se rozbliká rychle červená dioda nad displejem palubního počítače, na něm se objeví " system engine fault" a nejde nastartovat.
V podstatě se zdá, že imobilizér nechce komunikovat s ECU. Vyzkoušel jsem všechny 3 klíče.
Odtáhl jsem to do Fordu, kde jsem auto odstavil. Dnes jsem se s nimi bavil a dozvěděl jsem se, že auto nechce komunikovat s řídící jednotkou a že se na ni nedá ani připojit. Což jsem si sám vyzkoušel, když jsem si chtěl připojit můj bluetooth modul.
Po prvním velice krátkém ohledání nedokážou říct přesně čím by to mohlo být a nechtějí moc spekulovat. Museli by si to tam nechat na delší dobu. Jenže momentálně mají servis na 3 týdny zasekanej, takže mi jenom zkusili připojit řídící jednotku a vyčíst chyby. Jenže to se jim ani pořádně nepodařilo. Zatím jsem si vzal auto domů a v mezičase budu zkoušet najít jiné řešení.
Máte někdo podobnou zkušenost?
Podotýkám, že při výměně baterie nenastalo nic zvláštního (přepólování, atd.). Prostě pohodová výměna kus za kus.
Ještě mi servisní technik říkal, že jejich elektrikář, když k tomu přišel a dal tam klíček, tak někde na displeji (možná v nějakém menu) se zobrazili "čárky, pomlčky nebo něco takového". A prý hned říkal, že to značí problém s ECU. Nakonec jsme to zamluvili a neukázal mi to. Víte co by to mohlo být?
Grand C max, 2.0 TDCi, 2013
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
asi si do to ho moc trieskal : )
Otvor poistkovku , vytiahny modry konektor , trocha povyhybaj piny a poriadne ten konektor osad naspät a malo by to byt ok , ak nie tak sa to bude musiet cele premerat.
http://hansjoachimzobel.de/Focus/Fuse41.jpg
Otvor poistkovku , vytiahny modry konektor , trocha povyhybaj piny a poriadne ten konektor osad naspät a malo by to byt ok , ak nie tak sa to bude musiet cele premerat.
http://hansjoachimzobel.de/Focus/Fuse41.jpg
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Téma o carkach na přístrojové tu je. Pohledej tam. Problém s přístrojovkou. Tohle s ecu nemá nic společného.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 26.10.2011 20:55
- Bydliště: Třebíč
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Má tohle chování nějaký terminus technicus? Ono se to dost těžko hledá.lucky.jack píše:Téma o carkach na přístrojové tu je. Pohledej tam. Problém s přístrojovkou. Tohle s ecu nemá nic společného.

Grand C max, 2.0 TDCi, 2013
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 26.10.2011 20:55
- Bydliště: Třebíč
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Určitě vyzkouším znova. Jednou jsem to zkusil, ale ještě to prostříknu něčím na kontakty.ica píše:asi si do to ho moc trieskal : )
Otvor poistkovku , vytiahny modry konektor , trocha povyhybaj piny a poriadne ten konektor osad naspät a malo by to byt ok , ak nie tak sa to bude musiet cele premerat.
http://hansjoachimzobel.de/Focus/Fuse41.jpg
Grand C max, 2.0 TDCi, 2013
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Teoreticky mohla odejít i přístrojovka teda procesor v ní (v lepším případě studený spoj), pak nefunguje imobilizér ani display korektně a nelze nastartovat ani diagnostika se nepřipojí na přístrojovou desku.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 26.10.2011 20:55
- Bydliště: Třebíč
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
ok, existuje nějaký test přístrojové desky?
Grand C max, 2.0 TDCi, 2013
- fotopetr
- Člen klubu
- Příspěvky: 265
- Registrován: 30.08.2014 00:19
- Bydliště: Poříčany
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Pokud jsou tam před FL budíky, určitě bych začal u nich.
Pokud není možné zkusit jiné budíky, začal bych kontrolou konektoru (čistota a stav pinů), určitě do toho konektoru ale nic nestříkej. Dále pak kontrola utržených (studených) spojů, hlavně piny:
- 17 modro-červený a 18 šedo červený - to je HS Can.
- 3 bílo-zelený a 5 šedo-oranžový - to je PATS RF modul
Pokud není možné zkusit jiné budíky, začal bych kontrolou konektoru (čistota a stav pinů), určitě do toho konektoru ale nic nestříkej. Dále pak kontrola utržených (studených) spojů, hlavně piny:
- 17 modro-červený a 18 šedo červený - to je HS Can.
- 3 bílo-zelený a 5 šedo-oranžový - to je PATS RF modul
Ford Focus II Combi, 1,8TDCI, 85kW, r.v.2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 26.10.2011 20:55
- Bydliště: Třebíč
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Děkuji za odpověď.ica píše:asi si do to ho moc trieskal : )
Otvor poistkovku , vytiahny modry konektor , trocha povyhybaj piny a poriadne ten konektor osad naspät a malo by to byt ok , ak nie tak sa to bude musiet cele premerat.
http://hansjoachimzobel.de/Focus/Fuse41.jpg
Kontakty jsem znova zkontroloval , prostříkl kontoxem a vše již funguje. Ještě jednou dík.
Grand C max, 2.0 TDCi, 2013
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Po výměně baterie nelze nastartovat
Pokud se jim neozyva ecu motoru, tak to neni problem pristrojovky.lucky.jack píše:Téma o carkach na přístrojové tu je. Pohledej tam. Problém s přístrojovkou. Tohle s ecu nemá nic společného.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
On neříkal že se neozývá ecu , ale(mechanik) myslel že to může být problém s ecu což je rozdíl. A přístrojovka je logicky další na řadě pokud je kabeláž/kontakty s pojistkami OK.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Ale rikal. Viz 1. Prispevek.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Ještě mi servisní technik říkal, že jejich elektrikář, když k tomu přišel a dal tam klíček, tak někde na displeji (možná v nějakém menu) se zobrazili "čárky, pomlčky nebo něco takového". A prý hned říkal, že to značí problém s ECU. Nakonec jsme to zamluvili a neukázal mi to. Víte co by to mohlo být?
----------
On nepsal že se neozývá ale že může být problém to je velký rozdíl !
To že tam dal klíček a něco to zobrazovalo znamenalo podle něho na divnou komunikaci nikoli žádnou .Máš to trochu popletené
----------
On nepsal že se neozývá ale že může být problém to je velký rozdíl !
To že tam dal klíček a něco to zobrazovalo znamenalo podle něho na divnou komunikaci nikoli žádnou .Máš to trochu popletené

Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat

aivn86 píše:Odtáhl jsem to do Fordu, kde jsem auto odstavil. Dnes jsem se s nimi bavil a dozvěděl jsem se, že auto nechce komunikovat s řídící jednotkou a že se na ni nedá ani připojit. Což jsem si sám vyzkoušel, když jsem si chtěl připojit můj bluetooth modul.
Uz je to tedy pase (mozna, protoze se to asi drive ci pozdeji vrati, pokud nebyla nalezena a odstranena pricina), ale obecna poucka:
- presne zjistit zda se lze pripojit na motorovou jednotku.
- pokud ano, neresit ji, ale budiky
- pokud ne, je problem v napajeni, sbernici nebo samotne ECU
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po výměně baterie nelze nastartovat
Pusti ho diagnostika do PCM, pokud nebyl nacten cip v klici a blika imobilizer? Ja kdyz nepustim klicek, precte diagnostika par modulu a pri cteni PCM nahlasi chybu komunikace, chyby nelze vycist.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti