Padající teplota chladící kapaliny

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od GHIA » 28.12.2014 19:08

Zdravím,
mám Mondeo r.v.2009 nafta 103Kw. Už delší dobu pozoruji hlavně při chladnějším počasí, že se po zahřátí motoru ustálí ručička chladící kapaliny tam kde má a drží, ale jakmile s autem třeba zastavím či sjíždím z kopce a pustím plyn, tak se trošku začne hýbat a padat dolů. Po zastavení a běhu motoru na volnoběh spadne teploměr zhruba o nějaký milimetr (není číselný znak °C teploty, tak nevím kolik zrovna ukazuje, ale tipoval bych +- kolem 80°C, možná méně). Jakmile se rozjedu, tak za chvíli je teplota zase na normálu, ale pokud třeba víc mrzne a já motor moc netočím, řekněme kolem 2 tis. ot/min, tak je ručička spíš pod normálem. Někde jsem slyšel, že to je v takovém chladném počasí normální, že je to vše o.k. No nevím, nějak to řešit, třeba vadný termostat či to může být něčím jiným?
Předem děkuji za případné odpovědi
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
Budulman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 24.09.2008 06:52
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Budulman » 28.12.2014 20:17

Mám podobný "problém", teplota chladící kapaliny mi kolísá mezi 70ti až 80ti stupni. Max. 80 při "zátěži" a těch 70 když motor není v tahu, např. jízda z kopce. Pozoruji to teď v mrazech, ale i když bylo 6 nad nulou.
Auto mám druhý měsíc, takže nevím jak to je v létě.
Je to 1,8 92kW TDCi kombi.
A kolísá to hodně viditelně, takže by mě zajímalo, jestli je to "normální" a mám být v klidu, nebo je to špatně a čím by to mohlo být...
Ford Mondeo MK4 kombi 1.8 96kW 2010

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od GHIA » 28.12.2014 20:31

No tak hodně dolů mě to až na těch 70°C nejspíš nepadá a v létě jsem nepozoroval nějakých extra změn v padání teploty i když je pravda, že každou minutu na budíky nekoukám. Když jsem měl Focusa 1.8 16V benzín 85 Kw byla chyba v termostatu. Ten jsem vyměnil a bylo po problému. Po zahřátí ani v mrazech na volnoběh mě teplota neklesla,aspon jsme nepozoroval, ale zase benzín je možná jiný. Každopádně jsem se díval zatím do autokelly a tam chtěj za FEBI termostat 2546,- + výměna což je ranec. Na Focusa to bylo pár stovek :-)
Naposledy upravil(a) GHIA dne 28.12.2014 20:36, celkem upraveno 2 x.
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od GHIA » 28.12.2014 20:38

Budulman píše:Mám podobný "problém", teplota chladící kapaliny mi kolísá mezi 70ti až 80ti stupni. Max. 80 při "zátěži" a těch 70 když motor není v tahu, např. jízda z kopce. Pozoruji to teď v mrazech, ale i když bylo 6 nad nulou.
Auto mám druhý měsíc, takže nevím jak to je v létě.
Je to 1,8 92kW TDCi kombi.
A kolísá to hodně viditelně, takže by mě zajímalo, jestli je to "normální" a mám být v klidu, nebo je to špatně a čím by to mohlo být...
U tebe se spíš přikláním k termostatu poněvadž se ti teplota ani nezahřeje na stanovenou hodnotu. Nejspíš je sepnutý a pouští vodu. Díval jsem se na ten tvůj motor a pokud by to bylo termostatem, tak na tvou motorizaci je to levnější. Prodávají 2 v autokelly a to za 603,- FEBI a Wahler za 730,- No aspon méně než 2500,- u mě :-) Otázka je jestli je to závada a jestli termostatem.
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
Budulman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 24.09.2008 06:52
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Budulman » 28.12.2014 21:02

Termostat mě napadl jako první, jen jsem nevěděl, jaká je "standartní" teplota, která by měla být stabilně, jestli je to 90°C, nebo kolik vlastně...
Někde jsem četl, že Mondeo má termostaty dva a otázka je, který z nich to může dělat, abych zbytečně neměnil oba.
Ford Mondeo MK4 kombi 1.8 96kW 2010

Uživatelský avatar
petrn0
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 27.04.2013 10:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od petrn0 » 28.12.2014 21:15

Zdar.

Ghia - To je normální.. u těchto TDCI se termostat otevírá už při 83°C (na budíku kousek za tou druhou čárkou..(číslování asi po 20°C ??) Takže při chodu motoru na volnoběch a puštěném ventilátoru topení není problém aby teplota klesla pod 80°C... To samé při klidné jízdě.....


Budulman - pokud ti teplota nepřekročí 80°C ani při zátěži tak bych to také viděl na vadný termostat... (u toho tvého motoru by se měl termostat údajně otevírat až při 88°C)
Ford Mondeo MK4 turnier 2.2 tdci 2008, 129kw @151kw, Eibach -30/30mm, AIRTEC intercooler

Uživatelský avatar
Budulman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 24.09.2008 06:52
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Budulman » 28.12.2014 21:27

petrn0 píše:Zdar.

Ghia - To je normální.. u těchto TDCI se termostat otevírá už při 83°C (na budíku kousek za tou druhou čárkou..(číslování asi po 20°C ??) Takže při chodu motoru na volnoběch a puštěném ventilátoru topení není problém aby teplota klesla pod 80°C... To samé při klidné jízdě.....


Budulman - pokud ti teplota nepřekročí 80°C ani při zátěži tak bych to také viděl na vadný termostat... (u toho tvého motoru by se měl termostat údajně otevírat až při 88°C)
Ručička na tuhle teplotu vůbec nevyšplhala při 6°C po 300km jízdě, takže bych to viděl asi opravdu na termostat.
Pořád jsem si říkal, jestli to nebude ještě neco jinýho, protože se zdá, že i teď v těch mrazech auto normálně topí, respektive mi není v autě kosa a u výdechů jde teplej vzduch... Není ještě možný, že by to mohlo být nějaký čidlo, nebo teploměr?
Ford Mondeo MK4 kombi 1.8 96kW 2010

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od GHIA » 28.12.2014 21:34

Budulman píše:
petrn0 píše:Zdar.

Ghia - To je normální.. u těchto TDCI se termostat otevírá už při 83°C (na budíku kousek za tou druhou čárkou..(číslování asi po 20°C ??) Takže při chodu motoru na volnoběch a puštěném ventilátoru topení není problém aby teplota klesla pod 80°C... To samé při klidné jízdě.....


Budulman - pokud ti teplota nepřekročí 80°C ani při zátěži tak bych to také viděl na vadný termostat... (u toho tvého motoru by se měl termostat údajně otevírat až při 88°C)
Ručička na tuhle teplotu vůbec nevyšplhala při 6°C po 300km jízdě, takže bych to viděl asi opravdu na termostat.
Pořád jsem si říkal, jestli to nebude ještě neco jinýho, protože se zdá, že i teď v těch mrazech auto normálně topí, respektive mi není v autě kosa a u výdechů jde teplej vzduch... Není ještě možný, že by to mohlo být nějaký čidlo, nebo teploměr?
Po zkušenostech u Focusa se přikláním u tebe k vadnému termostatu. Sice to byl benzín, ale princip chlazení je stejný a taktéž mě ani po dlouhé jízdě se nedostala ručička teploměru na 90°C
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od GHIA » 28.12.2014 21:40

petrn0 píše:Zdar.

Ghia - To je normální.. u těchto TDCI se termostat otevírá už při 83°C (na budíku kousek za tou druhou čárkou..(číslování asi po 20°C ??) Takže při chodu motoru na volnoběch a puštěném ventilátoru topení není problém aby teplota klesla pod 80°C... To samé při klidné jízdě.....


Budulman - pokud ti teplota nepřekročí 80°C ani při zátěži tak bych to také viděl na vadný termostat... (u toho tvého motoru by se měl termostat údajně otevírat až při 88°C)
Máš pravdu. Nevšiml jsem si těch stupnů, že je tam 60°C až 120°C. Nějak člověk kolikrát přehlédne důležité věci:-) Nicméně tedy pokud je to po 20°C dílek, tak mě to zhruba pod cca 80°C neklesne (nejspíš je to těch 83°C sepnutí). Jen mě šlo o to, jestli to nemůže kazit motor, jestli není stále ochlazován a nekazí se. Jinak ventilátor mám v autě nastaven na AUTO, takže je pravda,že i tím se to může víc chladit pokud mu automat. přidá na vyšší chod. děkuji za info
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Uživatelský avatar
petrn0
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 27.04.2013 10:06
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od petrn0 » 28.12.2014 22:17

Budulman - Také jsem četl, že by tam měly být dva termostaty. Druhý je prej někde na okruhu chlazení motorového oleje... Aspoň u MKIII tam je určitě... ale nikde jsem ho nenašel, že by ho prodávaly... prý kolikrát ani v servisech neví, že tam jsou dva :D .. Jinak čidlo teploty pro budíky by to také mohlo být...
Ford Mondeo MK4 turnier 2.2 tdci 2008, 129kw @151kw, Eibach -30/30mm, AIRTEC intercooler

Uživatelský avatar
Budulman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 24.09.2008 06:52
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Budulman » 29.12.2014 14:48

Zkusím to odvést známému do servisu, aby omrknul termostat a uvidím.
Díky všem za rady
Ford Mondeo MK4 kombi 1.8 96kW 2010

Ing.King
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 05.03.2012 10:35

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Ing.King » 29.12.2014 21:34

Budulman, daj prosím vedieť či sa ti podarilo odstrániť problém s teplotou.

Mne sa to správa od kúpy auta už tomu sú 3 roky presne tak ako tebe, auto malo 6 rokov teraz v decembri. V Októbri som menil termostat ale tým to nebolo, nevyhoď zbytočne peniaze ako ja.

Pri kľudnej jazde v otáčkach okolo 2000RPM je auto problém zohriať na 90°C.
Cestou z kopca, pri klesaní, alebo len pri sebemenšom vyradení do neutrálu po krátkom čase pozorujem ochladzovanie, ručička klesá postupne k 75°C resp. aj ku 60°C ak klesanie alebo jazda na neutráli trvá dlhšie.

Funkčnosť termostatu úplne jednoducho otestuješ, skús teplotu hadice za domčekom termostatu. Tá moja je studená aj po 60km jazde, termostat drží a neotvára.

Ja mám skôr pocit, že ten motor pracuje natoľko efektívne, že nemá zbytkové teplo nazvyš. A ak mu ešte v zime odoberám teplo na výmenníku pre kúrenie v aute, tak pokiaľ nejdem na diaľnici 120km/h a viac resp. niekde do poriadneho kopca tak motor na 90°C nezohrejem.

Napr. trasy po meste alebo medzi mesto, bez šance zohriať na prevádzkovú teplotu teraz v zime.

Našiel som rovnaký prípad, majiteľ Mondea MK4 1.8TDCI tiež zo SK s tým bol v 2 servisoch, povedali mu, že si nemá všímať ručičku teplomera, vraj sa to občas stáva. Má to takto už 2 roky a žije s tým tak ako ja. Mna to hnevá že auto za 30000€ sa nevie v zime zohriať na prevádzkovú teplotu, je to na nepochopenie...

Možno to vie vyriešiť upgrade SW v ECU na úkor spotreby pri voľnobehu, písal som do Fordu ale neodpísali mi. Teplotný senzor ktorý dáva informácie do budíkov, zašróbovaný do hlavy motora je u mňa v poriadku. Skontroluj si ako sa ti správa teplota v tzv. TEST MODE, pri štartovaní drž OK na volante a potom nažhav a naštartuj, neustále drž OK. Do 5s nabehne ten mód, pustíš OK, kde sa vo funkciách prepínaš stláčaním OK, jedna z hodnôt je teplota motora v °C. Ak je motor v prevádzkovej teplote mal by ukazovať 78°C, je tam -10°C offset oproti realite, ako bolo spomenuté termostat začína otvárať pri 88°C a úplne otvorený je pri 102°C.

Pokiaľ vonkajšia teplota stúpne na Jarné teploty okolo 7 a viac °C tak ochladzovanie motora nepozorujem ani pri neutráli ani pri zaradenej rýchlosti a jazde z kopca.

Náš motor má len jeden termostat pre chladiacu kvapalinu, žiadny termostat pre olej.

Nemôže to byť problém s vodnou pumpou ?
už bez Forda

Uživatelský avatar
Budulman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 24.09.2008 06:52
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Budulman » 29.12.2014 22:18

Dám vědět, jak dopadnu, každopádně se mi to projevuje úplně stejně jako tobě kromě teda těch teplot nad nulou, protože je to cca týden co jsem jel 300km skoro v kuse (150km tam a 150km nazpět s půlhodinovou přestávkou) a bylo kolem 6°C nad nulou a stejně rafička ani jednou nepřekročila 80°C. Spíš kolísala nahoru dolu mezi 60 - 80 podle toho, jestli jsem jel z kopce (60°C) nebo do kopce (těsně pod 80°C)
Je pravda, že jezdím hodně úsporně/klidně (zkouším na jakou spotřebu se dá dostat :lol: ) a nad 2000 otáček se dostanu málokdy.
Zkusím ještě ten TEST mode, do servisu se ještě minimálně týden nedostanu, takže na zkoušení bude času spousta.
Ford Mondeo MK4 kombi 1.8 96kW 2010

Uživatelský avatar
GHIA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od GHIA » 31.12.2014 14:17

Zdravím fordáky.

1.) Včera jsem jel autem po dálnici při venkovní teplotě -14°C a na tempomatu 110 km/h, cca 2000 ot/min. Trasa dlouhá 25km. Po dálnici jsem měl teplotu kapaliny v normálu zhruba 90°C. Když jsem jel z kopce, tak občas mírně poklesla, ale to bylo o pár °C. Při dojetí do cíle byla teplota chlad. kapaliny kolem 83°C a když jsem nechal auto nastartované (venkovní teplota -10°C a topení v autě na AUTO a 22°C), tak zhruba po 10-15 min. volnoběhu byla ručička teploty na min. hodnotě 60°C. Kamarád co má 1.6 HDi Berlingo 2010 od novoty mě tvrdí, že to je normální, že mu to dělá od prvopočátku v takové zimě, tak nevím. Co vy na to? Servis?

2.) dnešní poznatek při venkovní teplotě -4°C se mě auto při jízdě zahřálo na optimální teplotu a když jsem zastavil, tak trošku klesla dolů o pár °C a po zvednutí přední kapoty byl seplý na chladiči ventilátor. Je možné aby v takové zimě vůbec spínal, nestačí se to ochlazovat okruhem? Jestli není chyba ochlazování právě v tomhle a není špatné nějaké čidlo na ventilátor? Jinak v test mode jak již tady bylo psáno přes tlč. OK mě to po vypnutí motoru ukazovalo 75°C :nixw:
2.0 TDCi 103Kw Titanium r.v.2009

Ing.King
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 05.03.2012 10:35

Re: Padající teplota chladící kapaliny

Příspěvek od Ing.King » 02.01.2015 09:15

Odporúčam prečítať:

http://www.autoweb.cz/d-fens-soumrak-teplomeru/

Hlavne sekciu:
Řešení se našlo v tom, že budík na palubní desce už nezobrazoval přímo údaj o naměřené teplotě, ale signál z řídící jednotky motoru, který byl upraven tak, aby při většině běžných provozních stavů nevykazoval žádné abnormality.
už bez Forda

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host