Motor DI

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Motor DI

Příspěvek od Ahmed » 18.02.2006 18:57

Máte někdo zkušenosti s DI motorem? Jak je na tom ve srovnání s TDCi? Poruchy, problémy, atd.?

Ford Focus Combi 1,8 DI r.v. 2000
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 29.05.2006 18:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 19.02.2006 00:27

cerpadlo , obcas vykoukne 4 píst ven .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Špatný kompres?

Příspěvek od Ahmed » 29.05.2006 18:51

Obavam se, ze uz ten muj motor bude asi trochu vychrchlany a ma nejspis spatny kompres. Mel by mit najete kolem 118 000 km, tak by me zajimalo, jestli je to normalni? Stava se vam, ze kdyz auto postavite z kopce, date 1, vypnete motor, pustite spojku, pak brzdu, auto parkrat cukne a zacne se rozjizdet? To same se mi stalo u Peugeotu 205, co ma najete 163 000 + - 50 000. Navic mi na Focusu nebrzdi leve zadni kolo na rucku, takze prudky kopec je celkem dost velky problem a jedno kolo to neubrzdi a motor sam neudrzi :cry: :( Ve srovnani s tou 205kou je to auto 2x vetsi a taky tezsi, ale aby se to rozjelo z trosku prudsiho najezdu do garaze... Navic v zime s ruckou moc saskovat nemuzu. Nevite, jestli se s tim da neco delat, krome GO motoru?
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
botsman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od botsman » 31.05.2006 22:33

To Ahmed. Pokusím se Tě trošku uklidnit. Z vlastní zkušenosti vím, že FF nemůžu v prudším svahu nechat odstavený na motoru na stejném místě jako např. Felicii. Už se mi taky pokusil odjet. Teď je ale otázka, co myslíme oba pojmem "prudší svah". V kompresi motoru bych to ale nehledal - aspoň doufám. Když jsem auto koupil, tak nemělo funkční ani jednu žhavící svíčku. Přesto startovalo na brnknutí až do teplot kolem mínus 5stupňů. Z toho usuzuji, že komprese musí být dobrá, jinak by to nechytlo. To popojíždění je zřejmě dané tím, že auto má přece jenom nějaké to kilíčko a relativně těžký motor to stahuje. V každém případě bys měl doladit tu ruční brzdu. Než se Ti to podaří, tak zkus jednoduchý trik - parkovat auto motorem směrem do kopce, trošku to pomůže.
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 01.06.2006 14:49

Taky se uklidnuju tim, ze je to auto tezke 8) Ja mam prave pocit, ze z kopce dolu je to o neco lepsi, ale nemel jsem to moznost vyzkouset na stejne prudkem svahu. Mozna by pomohlo i vytocit kola. Rucku by mi mel mechanik opravovat v pondeli, tak se ho zeptam i na ten motor a asi si taky necham prohlidnout zhavice.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 01.06.2006 19:21

To Ahmed:
Kolik stupňů máš svah do garáže?
Pokusím se najít podobný kopec a osobně by mne zajímalo, co to udělá s mým FoFo.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 01.06.2006 21:51

Tak to netusim, bylo to u tchyne, doma parkuju na rovne ceste, ale abych pravdu rekl, tak jsem se toho bal uz nez jsem ho koupil. Ono to je na prvni pohled skoro rovne, ale to stoupani je celkem prudke, takze auto stoji dokopce cele. Nevim, mozna tak o 20-30cm je predek vyse, nez zadek. Vzdycky jsem tam parkoval Peugeota 205 a jednou jsem malem prelomil dvere o branu, jak se mi rozjel se zarazenou rychlosti a abych pravdu rekl, tak jsem se hodne bal moje auto takhle postavit a taky se mi rozjelo, ale zalezi na tom, jak velka je ta vule, protoze, kdyz jsem to jednou trosku popustil, aby to drzel motor a opatrne pustil brzdu, tak to auto drzelo. Kdyz to udelam rovnou, tak to po cca dvou sekundach jednou cukne a pak uz to jenom skube a odjizdi :roll:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 01.06.2006 21:53

pelen píše:To Ahmed:
Kolik stupňů máš svah do garáže?
Pokusím se najít podobný kopec a osobně by mne zajímalo, co to udělá s mým FoFo.
Najdi nejaky hodne kratky a prudky kopecek, vypni motor a dej rychlost :wink: Ale at stihnes nahmatat rucku, protoze mi se auto pedalem (bez posilovace) ubrzdit nepovede...
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.06.2006 18:09

Ahmed píše: Najdi nejaky hodne kratky a prudky kopecek, vypni motor a dej rychlost :wink: Ale at stihnes nahmatat rucku, protoze mi se auto pedalem (bez posilovace) ubrzdit nepovede...
Kopec 12°, předkem dolů, opatrně odbrzděno. Když jsem nedýchal, tak to drželo, při prudším pohybu v autě se dalo do pohybu a následoval menší šok. 8O Hlavní brzda bez motoru parkticky nebrzdí a ruční zadní, když jsou kola odlehčená také moc ne.
Mám na tachometru 116000km a mezi výměnami oleje po 15000 ještě dolévat nemusím.
Tak to bude asi normální a starosti si nedělej. :D
Při parkování v prudkém kopci pomůže klín nebo kámen pod kola, ale je nebezpečí, že ho nějaký srandista vykopne, aby pozoroval, co to udělá.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 04.06.2006 20:55

Mozna trochu pomuze vytocit ty kola, pripadne to vzdycky nasmerovat tak, at se to opre naraznikem o nejakou zidku nebo kola o patnik. Ted se mi to nejak popletlo, ale tusim, ze se rika, ze diesely maji mensi kompres, nez benzinaky, tak jestli s tim nahodou nesouvisi to, ze to tolik neudrzi. Ale je to jenom moje domenka, tak nevim.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.06.2006 21:18

Diesel má větší kompresní poměr (1:16 až 18) než benzín (1:9 až 12), protože až při vysoké kompresi vznikne teplota pro zapálení nafty.
Motor je o dost těžší vzhledem k nutnosti pevnější konstrukce - větší kompresní poměr a větší moment pro stejný výkon, protože nedosahuje vysokých otáček jako benziňák.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 05.06.2006 19:53

Ja blahovy jsem si jel nechat vymenit ty lanka k rucni brzde, protoze mi jedno nebrzdilo, v domeni, ze tam necham dva litry. Sotva sundal leve zadni kolo, tak mi rekl, ze je chycene lozisko, tak jsem rikal, ze kdyz uz je to rozebrane, tak nema smysl to nevymenit. Po chvili rozebral bubny a kdyz jsem se trosku blize zadival na desticky, tak jsem videl, ze jsou v obou kolech krasne praskle, tak navic Ferda vyfasoval i nove desticky a napinaky. No a ja jsem tam nechal za lanovody, desticky, napinaky, lozisko a praci 4750,- :?
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 05.06.2006 19:53

Jinak je to pry normalni, ze to ten motor neudrzi v kopci.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
mar_tin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mar_tin » 06.06.2006 08:23

ahmed, kolko ta stali tie lanovody? ja mam ist na vymenu praveho lanovodu a predbezne mi povedali cenu 2280 sk. mam aj cislo dielu: 1101841. je to to iste, co menili aj tebe? akurat ja mam vzadu kotuce.
Ford Focus 1.6, 74 kW, 2002, kombi, silver

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 06.06.2006 15:06

Cislo dilu nemam. Vymenil mi oba lanovody, protoze rikal, ze nema cenu menit jeden, aby se za mesic zadrel druhy s cimz souhlasim. Lanovody cca 1700,- desticky 735,- napinaky 200,- lozisko 1100,- a prace 1000,- Vzadu mam bubny, ale ta cena je asi bez DPH.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti