Problém při startu motoru za tepla

Odpovědět
TheXindy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.09.2013 12:47

Problém při startu motoru za tepla

Příspěvek od TheXindy » 04.02.2014 23:56

Zdravím,
mám cca půl roku Ford Focus 1.8 TDCi. Zatím najeto cca 5.000km a mám takovýto problém.
Když je motor studený, tak nomálně nastartuje a přede jako kočka. Již 3x se mi však stalo, že po ujetí cca 20km a více, tedy motor byl už zahřátý, tak jsem zastavil např. u obchodu a po cca 15 min, co jsem se vrátil, tak zasunu klíček do zapalování, dám první polohu, nechám zhasnout všechny kontrolky a potom nastartuju, ale v tom okamžiku mi motor jakoby klepe, dělá rachot a cítím vibrace (více to neumím popsat). Ihned vypnu klíč, znova dám do první polohy, nechám zhasnout kontrolky a potom už normálně a plynule nastartuju, nic neklepe, nevibruje ani nedělá žádné problémy.
Divný je, že po natankování, kdy je motor vypnutý do cca 5 min. se mi to zatím ještě nestalo. Občas to neudělá vůbec a motor normálně startuje. Kdo mi poradí, co tam mám za problém?
Filtry tam jsou měněný při koupi. Při stratu sešlápnu spojku.

PS: Jinak motor jede dobře, pěkně táhne a spotřeba je kolem 5,6 litru, tankuju pouze Vervu od Benziny a v motoru mám olej Ford Formula 5W30.

PS2: Technik od forda mi řekl, že prej problém může být setrvačník a že je potřeba jej vyměnit. Je to možné?

Díky

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém při startu motoru za tepla

Příspěvek od vitut » 05.02.2014 00:17

Nejake divne zvuky pri zmene momentu na setrvacniku (tj. pridani a ubrani plynu)? Setrvacnik to muze byt a nemusi ...
Je to verze 74 kW, nebo 85 kW?
A zkus startovat bez vyslapnute spojky.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

TheXindy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.09.2013 12:47

Re: Problém při startu motoru za tepla

Příspěvek od TheXindy » 05.02.2014 07:20

Mám 85kW a při nastartování s plynem vůbec nemanipuluju. Po nastartování a při jízdě žádný divný zvuky.
A jakej je rozdíl mezi startováním se spojkou a bez?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problém při startu motoru za tepla

Příspěvek od stano. » 05.02.2014 08:53


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Problém při startu motoru za tepla

Příspěvek od Jardak » 05.02.2014 13:43

TheXindy: to co popisuješ pravděpodobně dělá dvouhmota v horším stavu v kombinaci s horším startérem. Už se to tu řešilo. Starter za tepla nemá takovou razanci a při startu se dvouhmota rozkmitá od dorazu k dorazu. Pokud je baterka OK, nechal bych pro začátek zrepasovat starter.

Tátovi to občas dělalo na O II a zatím mu pomohla nová baterka.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host