Teplý nestartuje

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 26.07.2012 21:29

Pokud někdo tušíte, kam nasměřovat pozornost, budu rád za tip.

V červnu se mi poprvé projevilo špatné startování na teplém motoru. Pokud je motor studený, start je na drcnutí. Jakmile je motor prohřátý, start je obtížný. Startuje to, ale nenaskočí to. Pokud trochu sešlápnu plynový pedál, tak se start podaří.
Startuje to tak cca 600 ot/min., ale jako by něco odmítalo přidat otáčky na volnoběh.

Hledal jsem na foru a našel toto:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... je#p483126

Problém zaneseného vstřiku je možný, ale tankuji jen Vervu nebo Maxxmotion, obvykle tak 1 nádrž za měsíc.
Startér byl kontrolovaný a pročištěný v březnu.

Servis to vidí jednoznačně - diagnostika nic neukázala, tak jde o mechanickou závadu. Jelikož cvaká setrvačník, tak startér nasál kovové piliny a při teplém motoru už neroztočí motor tak, aby byl dostatečný tlak nafty.
Takže by začali výměnou setrvačník + spojka, případně i startér.

Jako proti faktu, že setrvačník cvakne, nic. Ale zde na foru vyčteno, že to ještě není konečná. Jako v ideálním případě to člověk udělá, ale ještě se to dá odložit :-)

Nějak se s tím nedokáži srovnat, spíš mám pocit, že vědí prd, než aby fakt výměnu setrvačníku pomohla vyřešit špatné teplé starty. A investovat cca 25 tis. Kč a pořád mít špatné teplé starty, neboť není 100% jistota, že to tím je... Nebo fakt mají pravdu?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od vitacz » 27.07.2012 12:30

Setrvačníkem ani náhodou, stratérem možná. Jinak setrvák stojí kolem 10tis. Nechápu cenu 25. Startér stojí kolem 3tis. Není nic jednodušího než vyndat starté a podívat se co dělá, vyzkoušet si ho venku. Moc taky nechápu jak se tam mohli dostat ty šponky, nechápu. Strater z mého jsem měl venku a tohle si jako moc nedokážu představit. Dále si nedokážu předtsavit šponky z dvouhmoty, to jako co? Navrhuju změnu servisu.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Jardak » 27.07.2012 16:09

Když to teplý vypneš a hned zkusíš nastartovat,tak se mu taky nechce?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 29.07.2012 20:40

Tak vyzkoušeno po příjezdu hned startovat a OK. Takže to vypadá, že to nestartuje teplé, ale ještě to potřebuje určitou prodlevu po jízdě.

2vitacz: souhlas, taky nějak nevidím souvislost mezi setrvákem a špatnými starty. V březnu byla provedena kontrola startéru (šel ven, vyčistit, promazat a zpět). Asi 2 měsíce OK a od června (jak byly ty vedra), tak při teplém motoru špatný start.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od foki » 29.07.2012 21:00

vitacz píše:Setrvačníkem ani náhodou, stratérem možná. Jinak setrvák stojí kolem 10tis. Nechápu cenu 25. .

predpokladam i se spojkou .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 29.07.2012 21:12

origo setrvák 18, spojka 6, 20% sleva na díly podvozku (akce), práce, celkem odhad 25
setrvák druhovýroba 10, čímž z původní ceny -8

na můj dotaz, OK, zaplatím výměnu setrváku a teplý to nebude startovat, co dál? Dál se bude hledat, co je špatné... (Super, ale nemám zájem na 10 let starém autě udělat výměnu všech dílů.)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od StenliH » 29.07.2012 21:40

Ahoj tak začni tím že na teplém odstátém autě v momentě kdy víš že to prostě bude startovat blbě , napoj na aku kable z druhého auta . Diagnostiku můžeš někde zkusit live data co dává váha vzduchu za teplotu ? .
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Jardak » 29.07.2012 21:46

Eidž píše:Tak vyzkoušeno po příjezdu hned startovat a OK. Takže to vypadá, že to nestartuje teplé, ale ještě to potřebuje určitou prodlevu po jízdě.
Přesně takhle se chová můj služebák (felda vanplus 1.9 D 390 tkm) a problém je prostě v tom jak písty srovnají teplotu s válcema tak při startu nevznikne dost kompresního tepla aby se to s danou startovací dávku nafty vznítilo.

Je to problém spousty motorů TDi od VW. Řešení jsou v podstatě tři: nový starter a baterka,což je krátkodobý řešení,při lehkém opotřebení nastane původní stav. Další možnost je zvýšit startovací dávku nafty,což ale u feldy vyžaduje zásah do čerpadla,takže jsem využil třetí možnost a to paralelní časovací odvod,který spustí žhavení při každým startu,bohatě stačí 5 s.

U TDCI vzhledem k podstatně složitějšímu řízení motoru,může být problém v nějakým teplotním čidlu,nebo jiný chybě v el. části.

Jinak jsem si myslel,že těchto motorů se tento problém netýká,protože moje auto má kolem 250 tkm a starter původní,pouze vyčištěný před asi 2 roky a startuje úplně v pohodě.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 30.07.2012 07:09

StenliH píše:Ahoj tak začni tím že na teplém odstátém autě v momentě kdy víš že to prostě bude startovat blbě , napoj na aku kable z druhého auta . Diagnostiku můžeš někde zkusit live data co dává váha vzduchu za teplotu ? .
Ok, testnu start s druhou AKU, to je dobrý tip. :D

Diagnostiku nemám, pokud se najde někdo v okolí mého bydliště, lze se domluvit na úplatě za použití?... :?:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 30.07.2012 07:16

2Jardak: lze nějak zjistit, jestli CR vůbec začne dávkovat naftu?

Mně to teď spíš vychází na nějakou chybu v elektrice (čidlo nebo špatný spoj). S tím žhavením - co jsem měřil velikost proudu a dobu žhavení, tak současné časové relé drží cca 3 vteřiny, pak to vypne. A po dobu, co to je zapnuté, tak proud klesá, jako kdyby žhavič byl závislý na teplotě - čím vyšší teplota, tím větší odpor. Ještě v momentu, kdy to teplé nebude startovat, tak zkusím 2-4x nažhavit bez startu, tj. prodloužím žhavení o delší čas než 3 s.

Vyzkoušet se musí všechno...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Jardak » 30.07.2012 20:53

Ono to žhaví i teplý? Byl jsem na tom,že ohřátý motor nežhaví a ještě jsem neměl důvod se o tom přesvědčit.

Taky můžeš vyzkoušet v okamžiku kdy víš že špatně startuje,pomocným vodičem spojit na cca 5 s + baterky a žhavící svíčky a pak zkusit nastartovat.
Pokud by nebyl tlak v railu,tak myslím,že po delším točení naprázdno začne blikat žhavení.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 31.07.2012 06:39

Tak neměřil jsem to, ale proč by nemělo. Časové relé dá 3s na žhavení a podle teploty žhaviče proteče tolik proudu, kolik je potřeba.

Včera pokusy tu mrchu teplou nastartovat skončily vždy úspěšně. Zatím mám pracovně tyto teorie:
1) špatná nafta, ucpaný vstřik
2) špatná váha vzduchu
3) něco se startérem
4) elektrika či čidlo (což je i ad 2)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od xbobcz » 31.07.2012 09:23

Setrvák bych určitě měnit nenechal - u mě setrvák bouchal při startu, měl velké vůle, ale na vlastní start motoru to vliv nemělo. Jediné co má smysl zkontrolovat jestli nejsou nalepené nějaké piliny na čidle kliky, které je u setrváku. Ale u tebe se to dá skoro vyloučit protože ten problém by byl trvalý, ne závislý na teplotě.
O tom žhavení - není tam žádné časové relé s pevným časem, dobu žhavení řídí přímo jednotka, která ovládá to relé. Při teplotách jako jsou dnes musí nastartovat bez problému i bez žhavení.
Váhou vzduchu bych řekl, že to nebude. U tohodle auta se používá jen na měření průtoku EGR.
Při startování se na ni nějak moc nebere ohled. Druhá věc je, že váze je integrované teplotní čidlo,
ze kterého se bere teplota okolí. Odpoj ji a zkus nastartovat jestli se něco změní.
Osobně bych to zkontroloval v tomto pořadí
Všechna teplotní čidla - blbá informace o teplotě znamená jinou startovací dávku - u tebe to vypadá, že tam při startu jde málo nafty protože když tomu pomůžeš plynem tak se to chytí.
Zkusit novou baterku - jestli bude start lepší, zaměřit se na startér a baterku.
Při startu monitorovat otáčky motoru, požadovaný a skutečný tlak v railu. Pokud tlak nedosáhne určité hodnoty, jednotka nezačne ani otevírat vstřikovače. Takže pokud narůstá tlak v railu pomalu může to znamenat dlouhé startování. Tenhle problém dělají vstřikovače, když pouští moc do přepadu.
Chce to diagnostiku, ale někoho kdo ví co dělá, nejen že vyčte chyby. Jestli to nemusíš vyřešit úplně akutně tak myslím, že za 14 dní bych mohl být na víkend v Pardubicích. Diag pak není problém přes Ford IDS.
Focus II 1.8 TDCi

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 01.08.2012 06:28

Včera starty teplé či studené - OK. Koncem týdne má být nad 30 C, takže uvidím, jestli musí být teplý motor a ještě teplota vzduchu nad 30 C...
Zatím co si pamatuji, tak to začalo v červnu, co byly ty vedra...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Teplý nestartuje

Příspěvek od Eidž » 03.08.2012 21:48

Zkoušeno včera (venkovní teplota 31C) a dnes(venkovní teplota 27C).

Start po příjezdu, s vypnutím motoru, OK. Bez potíží. Nechám chvilku stát. Pokus o start - není to ono. Startuji déle, než obvykle a buď nechytne nebo chytne, ale tak 1 až 2 vteřiny se to trápí, než to dostane ty správné volnoběžné otáčky.
Na zkoušku odpojím váhu vzduchu. Start nepřesvědčivý, ale trápení je kratší, tak 1s a pak normální volnoběh.
Zapojím váhu vzduchu a start OK.
Pak jakékoliv ladění - všechny další starty OK.

Teorie - po příjezdu je třeba chvilku počkat, aby teplota pod kapotou dosáhla určité kritické meze. Pak něco začne špatně fungovat. Otevření kapoty způsobí ochlazení a tím se to vrátí k normálu.

Příští test bude jen s odvětráním - otevřením motorového prostoru.

Nebo sehnat jinou váhu vzduchu?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host