Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 04.04.2012 21:22

Jelikož jak mnozí víte, mají ST a RS pouze fake budíky tlaku a teploty oleje (ecu bere hodnoty dle pozice plynu apod.), rozhodl jsem se pořídit si budíky do auta. Problém je v tom, že levné budíky jsou "k ničemu" a ty dobré jsou dost drahé (do 10k). No a jelikož jsem se zase trochu nudil, rozhodl jsem se vyrobit si budíky vlastní :nunu:

Cílem je vyrobit něco s následujícíma vlastnostma
- monitoring teploty oleje přes externí teplotní čidlo Bosch Motorsport (DONE)
- monitoring teploty vody přes externí teplotní čislo Bosch Motorsport (DONE)
- vykreslování na LCD (DONE)
- Akustické a LED upozornění na dosažení vysoké hodnoty (DONE)
- Menu pro nastavení vlastností budíku + logování (dělám)
- Výroba krytu budíku nebo krabice dle implementace LCD
- ukazatel spotřeby bez ODB apod.

No a jelikož je to dost málo, mám již objednány šváby k tomu, abych mikroprocesor napojil na OBD a mohl číst
- otáčky motoru + možnost přidání LED velké číslice zařazené rychlosti (jako v rallye)
- důležité hodnoty jako EGT, Lambda (přes širokopásmovou lambdu).
- volba vlastního LCD (16x2, 16x4, 20x2 apod).

Vlastně něco takového jako je Zeitronixx, ale lepší :cooler: Všechno to chce čas a vychytat, ale učím se za pochodu :beer:


Tak nějaké obrázky z výroby a práce s lcd:
budik1.jpg
budik2.JPG
budik3.JPG
Pokud se bude líbit, můžu pak nabídnout do dalších aut.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 04.04.2012 21:52

Tohle vypada zajimave :bravo22:...

Umisteni bude misto puvodnich budiku?

Drzim palce, at to vse funguje a informuj nas dale :palec_nahoru:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 04.04.2012 21:55

Marťas píše:Tohle vypada zajimave :bravo22:...

Umisteni bude misto puvodnich budiku?

Drzim palce, at to vse funguje a informuj nas dale :palec_nahoru:
Zatím do interiéru nechci moc zasahovat, takže to bude takový ScanGauge někde umístěný. Uvažuju o dvou implementacích (obdelník a kruh - budík).

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Fokal » 04.04.2012 21:58

Tak tohle mě zajimá... :palec_nahoru:
ST150

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 04.04.2012 21:59

Kaplicka s puvodnima budikama jde dobre rozebrat - budiky jsou chycene 2 sroubkama ke krytu, takze staci odmontovat (zustane fajn sterbina) a na miru dodelat housing displaye. Bude to krasne na ocich a bude to vypadat jako z vyroby :perfect:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 04.04.2012 22:01

Marťas píše:Kaplicka s puvodnima budikama jde dobre rozebrat - budiky jsou chycene 2 sroubkama ke krytu, takze staci odmontovat (zustane fajn sterbina) a na miru dodelat housing displaye. Bude to krasne na ocich a bude to vypadat jako z vyroby :perfect:
mmm, to zní dobře. Zatím jsem ještě nehledal kama tahat přes protipožární přepážku kabely, ale jak to budu dělat, tak mrknu na kapličku.

Pro podobné úchyláky jako já bude display i v červené

Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 04.04.2012 22:06

Skoda, ze jsem nedelal foto, ale po vyndani toho trojuhelniku s budikama vznikne dobre pristupna kapsa v tom vetsim dilu, co je pred volantem a myslim, ze nebude problem tam dostat klidne i trafo :D. Jake jsou rozmery toho displaye?
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 04.04.2012 22:18

Marťas píše:Skoda, ze jsem nedelal foto, ale po vyndani toho trojuhelniku s budikama vznikne dobre pristupna kapsa v tom vetsim dilu, co je pred volantem a myslim, ze nebude problem tam dostat klidne i trafo :D. Jake jsou rozmery toho displaye?
80x36mm deska, 64x17 display

Celkově to nebude velké, šváb, nějaké kondíky, konektory a blbůstky. Mělo by se to i do kulatého budíku alá AEM vejít.

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Zdwora » 04.04.2012 22:26

To je bombovej projekt, hlavne vydrz a dotahni to do konce :gott:
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Dragic » 04.04.2012 22:35

Tak tohle je parádní :palec_nahoru:
Taky bych si takovou věc do auta určitě dal :wink:
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Fokal » 04.04.2012 22:53

Jak píše zdwora, dotáhni to do konce, je to super nápad :palec_nahoru:
ST150

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 05.04.2012 20:29

Díky

Dneska hotovo menu a změna nastavení, které se ukládá do EEPROM paměti. Při dalším spuštění si načte zvolené nastavení, tak není třeba nic dalšího nastavovat.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 05.04.2012 21:09

Jak se to bude ovladat? Budou tam tlacitka nebo pres NB?
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 05.04.2012 21:24

Marťas píše:Jak se to bude ovladat? Budou tam tlacitka nebo pres NB?
Mám zatím 2 tlačítka a je to si myslím srozumitelné:
Levé dlouze = vstup a výstup z menu nastavení
Levé krátce = pouze v menu listuje položky
Pravé = změna hodnoty (případně inkrementace - po dosažení horní hranice opět od nuly).


Teď musím čekat na komponenty abych mohl číst OBD. Pak zbytek bude rychlovka.

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od r0mik » 05.04.2012 21:27

urcite si rad objednam jeden kousek, pokud to bude mozne . Puvodne jsem zamyslel ScanGauge. :perfect:
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host