vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27.12.2011 15:56
vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Zdravím a prosím o radu ohledně vypínání motoru za jízdy.
Jedná se o motor 1,6 TDCi 80kW (11/2005). Většinou tento problém nastane ve vyšších rychlostech cca po 10-20 km po jízdě na dálnici (auto denně používám pro jízdu do prace po městě).
Na diagnostice to píše něco ve smyslu "problém z rekuperací výfukových plynů". Bylo provedeno vyčištění EGR ventilu, ale problém se objevil znovu asi po třetí jizde na dálnici (delší cesty po dálnici jsou cca jednou za měsíc). Většinou je vypnutí doprovázeno chvilkovým pohybem ručiček budíků a rožnou se kontrolky v budících. Musím zastavit na krajnici a asi po minutě normálně nastartuju a jedu dál. Občas se to po pár kilometrech stane ještě jednou, ale potom už je zbylá jizda do cíle bez problému.
Ještě mě napadlo že by mohl být problém s filtrem pevných částic, jelikož při jizdě po městě asi k vypálení nedojde a při prvním pokusu o vypálení při konstantní rychlosti (cca 130) motor zhasne. Nevim zda má tento typ motoru DPF s aditivy, či zda se nějak aditiva musí doplňovat...
Díky za každou radu.
Jedná se o motor 1,6 TDCi 80kW (11/2005). Většinou tento problém nastane ve vyšších rychlostech cca po 10-20 km po jízdě na dálnici (auto denně používám pro jízdu do prace po městě).
Na diagnostice to píše něco ve smyslu "problém z rekuperací výfukových plynů". Bylo provedeno vyčištění EGR ventilu, ale problém se objevil znovu asi po třetí jizde na dálnici (delší cesty po dálnici jsou cca jednou za měsíc). Většinou je vypnutí doprovázeno chvilkovým pohybem ručiček budíků a rožnou se kontrolky v budících. Musím zastavit na krajnici a asi po minutě normálně nastartuju a jedu dál. Občas se to po pár kilometrech stane ještě jednou, ale potom už je zbylá jizda do cíle bez problému.
Ještě mě napadlo že by mohl být problém s filtrem pevných částic, jelikož při jizdě po městě asi k vypálení nedojde a při prvním pokusu o vypálení při konstantní rychlosti (cca 130) motor zhasne. Nevim zda má tento typ motoru DPF s aditivy, či zda se nějak aditiva musí doplňovat...
Díky za každou radu.
- zdenyvm
- Pokročilý
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.03.2010 15:29
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Hledej - je tady o DPF napsáno dost.
Když to shrnu - máš DPF a máš ho ucpaný a nebo chybí aditiva. A nebo oboje...
Když to shrnu - máš DPF a máš ho ucpaný a nebo chybí aditiva. A nebo oboje...
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
ak ma ucpaty filter tak by mali byt aj ine hlasky v pamati zavad - ako prilis casta regeneracia a neuspesne regeneracie atd....ak by mu chybalo aditivum, tak kontrolka svieti stale...
takze je dost dolezite co je v pamati-takto to vyzera hlavne na system okolo EGR
takze je dost dolezite co je v pamati-takto to vyzera hlavne na system okolo EGR
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06.10.2011 07:19
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Ahoj k tomu vypínání motoru za chodu. Nevím jestli ti to k něčemu bude ale vlastnil jsem ford fiesta a dělalo mi to taky. Většinou v menších rychlostech. Bylo to špatnou váhou vzduchu.(špatná vzduchová pumpa). Byl to sice benzíňák tak nevím jestli u dieselu toto nastat může ale zkuz se na to poptat. Jinak teď mám přesně stejnýho FOFO jako ty a zatím jsem nic podobnýho nezažil.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
No pokud mas rok vyroby 11/2005 tak tam DPF mit ani nemusis. Dle meho laickeho pohledu pokud to pise problem s rekuperaci vyfukovych plynu tak bych to tipoval na problem s EGR.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Vadny EGR by mu snad nevypinal motor, iba by to suplo do nudzaku 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27.12.2011 15:56
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Zdraví pánové, tak po dlouhé době byla závada odstraněna. V servisu mi vyčistili kontakty v rozvodnici (nevím zda to píšu správně) a zhasínání motoru na dálnici i občasné problémy ze startem jsou už několik měsíců minulostí. Prý tam byl hrozný bordel - vazelína, zoxidované, atd.
Jinak DPF nemám, jelikož prý toto první focusy II s 1,6 TDCi 80kW filtr neměly - mám rok výroby 10/2005.
Jinak DPF nemám, jelikož prý toto první focusy II s 1,6 TDCi 80kW filtr neměly - mám rok výroby 10/2005.
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09.09.2012 10:39
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Se na tebe usmálo štěstí, že tvůj motor nemá DPFmilak píše:Zdraví pánové, tak po dlouhé době byla závada odstraněna. V servisu mi vyčistili kontakty v rozvodnici (nevím zda to píšu správně) a zhasínání motoru na dálnici i občasné problémy ze startem jsou už několik měsíců minulostí. Prý tam byl hrozný bordel - vazelína, zoxidované, atd.
Jinak DPF nemám, jelikož prý toto první focusy II s 1,6 TDCi 80kW filtr neměly - mám rok výroby 10/2005.

Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.06.2023 22:37
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Zdravím. Mám podobný problém. Vypne se motor jen s tim rozdílem že s budíky se nic nedeje. Skratka jako bych za jiydy vypnul klicem motor a pak spatky zapnul do první polohy. Po zastaveni nastartuji a jedu dal ale vypinani je stale castejsi. A ani nehlasi chybu jen obcas napise neco s posilovacem, kratke trasy do peti km v pohode. Uz jsem to mel u autoelektrikare protoze mi imobilizer nenacital klic + toto vypinani motoru. Nacitani klice je v poho ale to vypinani zustalo. Jinak doplnil mi mocovinu s tim ze je spatne cidlo na nadobce a ptal se jestli ji chci vymenit nebo to nejek obejde. Vi nekdo poradit co by to mohlo byt?
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13412
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Diagnostika byla? Vypozoruj, jestli to má souvislost s přijetím nějaké nerovnosti.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.06.2023 22:37
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Diagnostika jen poprve, ted jsem mu volal s tim ze to vypinani motoru se neodstranilo a ptal se me jestli mi sviti cervena kontrolka na pristrojovce.
Jelikoz mi tam nic nesviti tak prej asi chybu nenajde na diagnostice, nevim jestli to tak je. Musi tam svitit ta cervena kontrolka? A momentalne je na dovolene
.
Jelikoz mi tam nic nesviti tak prej asi chybu nenajde na diagnostice, nevim jestli to tak je. Musi tam svitit ta cervena kontrolka? A momentalne je na dovolene
.
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 18.04.2009 13:10
- Bydliště: Kojetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Vypínáni motoru 1.6tdci 80kw mi způsoboval palivový filtr. Na diag svítili chyby P1180,P0087 tuším
jinak kdy se to děje? Mě to okamžitě odstavilo při prudším přidání plynu,pozvolným přidáváním jsem se dostal max ke 2300ot/min a pak konec.

Byl: Ford Focus Turnier 1.8 16V/85kW r.v.2000
Ford Focus 3dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Je: Ford Focus combi 1.8 16V/85kw r.v. 1999
Ford Focus 5dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Ford Focus Turnier 1.6tdci 80kw r.v.2008
Ford Focus 3dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Je: Ford Focus combi 1.8 16V/85kw r.v. 1999
Ford Focus 5dv 1.8 16V/85kw r.v.1999
Ford Focus Turnier 1.6tdci 80kw r.v.2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.06.2023 22:37
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Ja motor vytocim klidne do cervenych, za plynem jede v pohode. Je to nepredvidatelne jel jsem klidnou jizdou 16 km a nic jel jsem svizne 13 km a pak to zaclo. Kratke trasy do 10 km jede v pohode.
- Permabond
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 03.04.2016 18:43
Re: vypínání motoru za jízdy 1,6 TDCi 80kW
Máš to vyřešené? Jestli ne, tak vyměn mechanika a dej někomu opravit budíky, jestli ti to občas nenačetlo klíč a psalo něco o posilovači, tak na 99,9% to dělají budíky, resp. studené spoje na DPS v místě konektoru. 

Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti