Jako by nepravidelný chod motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 18:13

Zdravím nedávno jsem řídil kolegovo auto a podle mě má docela hladký chod motoru . U mě mám pocit jako by jel na 3,5 válce . Za plynem jde jako výborně výkon má taky v pohodě jen ten chod není ani zdaleka tak kultivovaný . Řešil někdo podobný problém ? Díky .

Jinak dodám vstřiky udělané turbo je dobré baterka nová diagnostika čistá bez závad .

Stále mám slabší ranní starty prostě to chytne chcípne - Ale po těch vstřikovačích motor točí třeba 3 sekundy . Na starých KO chytal hned . Kat. je čistý a výfuk komplet nový . Určitě jsem nečistil egr a na diagnostice mě neběhá tento budík - u kolegova auta ano :nunu:
St.JPG

Co to je ? Eventuálně může to dělat u mě ten problém startů po ránu + neklidný chod motoru ?
Zajímavé je že nedávno jsem byl v Praze natočil jsem auto ráno a jelo normálně chvíli hladce .
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Jardak » 13.11.2011 20:03

U TDCi bere řj. informaci o otevření,nebo neotevření EGR z čidla váhy vzduchu,nemá žádný potenciometr který by sledoval pozici ventilu.Takže třeba váha vzduchu má problém,možná by pomohlo vyčištění.Jinak EGR bych zaslepil TDCi v jedničkovým focusu s tím nemá problém (až na pár vyjimek).Kdo ti opravoval vstřiky? Zhasínání po studeném startu je podle mě jejich zásluha.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 20:36

Ahoj hele vstřiky mě dělal Diesel servis v Bystřici pod Hostýnem měl jsem dobré reference . Ale jak to udělaly nevím já jsem se ho ptal proč to chíplo po startu tam u něj . Nic smysluplného neřekl . Jo hele ta váha byla zapsána jako závada když jsem focus koupil od té doby v registru závad není uvedena . A to i na ids . Jako auto mě trápí neví co pokud budu věřit že ty vstřiky udělal korektně neviděl jsem je . A ten budík na mé diagnostice běhá jinak bych to nepsal -- EGR buzení Kolegovy to běhá jako drak mě se to ani nehne tj běhá to podle toho jak přidám plyn roste budík . Myslel jsem že to je ten podtlakový ventil na liště - ale vyměnil jsem je už všechny tři .


A máš pravdu - pozici neukazuje ani jeden focus - omlouvám se za tu zavádějící fotku jemu pěkně běhá to buzení ventilu .
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 20:51

Myslím že ty vstřiky udělal poctivě . Mám doklad a známe se malinko . Motor neklepá jako předtím . Proto fakt už nevím tu váhu vzduchu zkusím druhou . Leda bych měl ještě načlý čerpadlo ? prej piliny tam nebyly . A co jiného by mohlo dělat to chcípání motoru po startu fakt nevím . :nunu:

Po těch vstřikách je ještě změna už zamnou není černá dýmovnice po nastartování teď to nastartuje a nic po chvíli jde už jen pára . Takže snad je udělal .
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od vitut » 13.11.2011 21:05

Co mas za motor? F9DA nebo F9DB? Ja jsem podobne problemy resil tri roky a temer 100 tis. km bez naznaku zhorsovani, ale bozhuzel ani zlepseni. Jen to proste v chladu hur startovalo, pri teplotach pod -10 °C to po prvnim startu okamzite zhaslo a natocit to slo jen s trochou plynu. Za studena to bylo vic nachylne na zhasinani a za tepla pak byly dost nepravidelne volnobezne otacky. Vyresila to az prestavba rizeni motoru na F9DB ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 21:15

Ahoj označení najdu . Nicméně ty starty jednak to je jedno zda je +25 nebo - 15 Startuje to od koupě tak blbě . Takže vyloučíme žhavičky , vstřikovače . Problém je že kolegův fofo má prostě krásný jemný chod když na neutrálu prošlápnu motor jde to hladce . U mě to jede jako na 3,5 válce a je jedno zda to je za tepla po 300 km cestě nebo studený . A to mě rozčiluje protože to značí že něco je špatně :( Turbo sem vyměnil všechny hadice prošel důsledně , Vyměnil el.ventily celou lištu . Jediný co jsem nevyměnil je čerpadlo a váha vzduchu - Spotřeba i výkon motoru jsou v pořádku nekouří to turbo zabírá správně :?


Já to psal výše párkrát se mě stalo že to auto nastartovalo hladce a všechno bylo jak se sluší a to i na starých vstřikách . Třeba jsem jel do Prahy tj 330 km ke kamarádovy přespal druhý den zajedeme nakoupit říkám to zase bude a auto jak na potvoru nastartovalo kultivovaným chodem bezvadně jako by ani nebylo to moje :oops:
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Eidž » 13.11.2011 21:22

Potíže v elektrice se špatně hledají. Možná, kdyby jsi vyměnil kabeláž svoji za jinou, tak by jsi to odstranil i bez přechodu na modernější typ ŘJ.
Kabeláž Fordu, oproti Hondě, co jsem se vrtal v obou autech, je poměrně odláknutá. :(

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 21:24

vitut pozná se to podle počtu těch el.ventilů na liště ? mám tři .

Ale je to jak píšeš malinko plynu a auto nastartuje kolísá mu i volnoběh ( ale to i kolegovi )

Kolísání 892 902 +/-

Stěžoval si na emisích že se mě nechce ustálit volnoběh nebo co
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od Eidž » 13.11.2011 21:34

Máš to napsané ve velkém TP. Dále vyražené na hlavě válců, z boku.
Pokud se Ti už ovšem někdo nevrtal v autě a nepředělal to (bez zápisu do TP a přeražení hlavy, že vitut?)
A máš rok RV 08/2002 což byl už měsíc, kdy začali dělat 1 ŘJ. Do té doby byly 2.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od vitut » 13.11.2011 21:40

No, pokud mas tri ridici podtalkove ventily, tak je to jeste starsi F9DA. F9DB uz nema chcipaci klapku v sani. Teda pokud nemas prestavbu jako ja :mrgreen:
Kazdopadne moje problemy zmizely prave po vymene kabelaze a RJ. Tezko rict, kde to ve skutecnosti bylo, mozna kabelaz, mozna RJ. Ted uz to nezjistim a nejak se tim ani nezabyvam, ja jsem to uz vyresil.
Jinak pro Eidze - nevim, jak by se tvarili na prestavbu, kdyz na bloku je stale vyrazeno F9DA ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 21:42

Jasný no do auta se podívat nepoběžím já si právě vzpomněl zda nepřidával vitut ten jeden ventil na zastavení motoru .

Nepoznáte to tady ?
fds.JPG
fds.JPG (14.6 KiB) Zobrazeno 3400 x

JJ Vitut mám tu klapku a přestavba to není na ten motor krom mě nikdo nedělal :Dancer:
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od vitut » 13.11.2011 21:48

U me to bylo jinak, ja jsem tri ventily mel a mam porad. Diky Larimu mam na jednotce pro dva ventily pripojeny i treti ventil - jednotka ho totiz umi ovladat. Podle toho popisu to nepoznam, kazdopadne ve velkem TP bude kod motoru a podle me je ten se tremi ventily prave F9DA.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 13.11.2011 21:53

Jasný určitě bude mrknu na to zítra ale na 99% F9DA

Auto mě dává :P Ale rád bych ho ještě měl a vyřešil to . Jo má hodně najeto 256 ? ale v tom diesel servisu říkal že motor jako valí výborně .
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od vitut » 13.11.2011 22:02

Ja osobne mam 195 tis. km, Eidz ma urcite pres 230 tis. km. Ja mam vstriky, cerpadlo, turbo, EGR i setrvak puvodni a zatim ok, tuk, tuk ...
Ale s cistym svedomim muzu rict, ze tu bude dost lidi, kteri maji na aute jeste vic a mozna o tom ani nevedi.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
StenliH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 23.11.2010 10:58
Bydliště: Přímo Pod Radhoštěm

Re: Jako by nepravidelný chod motoru

Příspěvek od StenliH » 15.11.2011 15:35

Ahoj tak by se slušelo napsat verdikt . Máš pravdu hele stačí našlápnout milimetr plynu a auto nastartuje na pohodu podržet ten milimetr tak 15 sekund a vše OK nic nemlátí nekouří a autko jede na pohodu .

Proto to nepovažuji za závadu nějakou strašnou budu to používat :hhura:


Vstřikovače udělal blbec jsem měl načíst C2I kody a věděl bych hned že tam jsou nově udělány . Ale mě to docela rozhodilo stálo mě to 17 K a říkal jsem si nestartuje to :| Pravda ten den v servise co jsem bral auto už byla zima a od té doby nikdy nebylo +8 a více .



Děkuji vám lidé dobří pomohlo mě to vlákno :Dancer: Dokonce i to turbo co sem vyměnil jede skvěle . Konečně užívám po roce naplno to auto :)
Ford Focus TDCi kombi Ghia 1.8 / 85 kW rv.8/2002

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host