LPG a přehřívání motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Leon_vendelin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 05.06.2011 19:36
Kontaktovat uživatele:

LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od Leon_vendelin » 09.06.2011 15:40

Tebuch kluci, mam fofo 1.6 74kW Duratec r.v.2007 a nechal jsem si namontovat v utery LPG. Od te doby kdyz je motor jen trochu vice nez malo zatizeny tak bezi el.ventilator na chladici. Priklad dnes rano cesta 50km dve osoby + naklad prumer rychlost cca 80km, dojezd poslednich 20km na rychlostni silnici a pri dojezdu slysim ventilator jede na plne otacky.Teplota motoru cca 95 zadny naznak kolisani... proste vyjede na provozni teplotu a drzi jak pribita. Vylozil jsem kamarada na letisti a zkusil jsem na zpatecni ceste jet polovinu na benzin a slapat tomu opravdu na krk a po 25km pribrzdit na benzince a znovu jak kdyz mam vrtulnik na strese (fakt je ze jsem mu pred prepnutim na benzin nedal sanci vychladnout). Prepnuti na plyn a pohodova cesta...spise klesani a po dojezdu a vypnuti motoru jen chvili minimalni otacky ventilatoru. To vse dnes rano pri teplote cca 13st,C. Shrnuto jak trochu vice zatizim motor, tak vetrak jede na plno i za jizdy coz mi neprijde normalni zvlaste za takove teploty vzduchu. Samozrejme hladina chladici kapaliny normalni, olej tesne po vymene. Montaznik co jsem mu volal si s tim nevi rady. Pry mam prijet jestli nahodou netrefil hadici od smesovace blizko tepelneho cidla. To ale mi neprijde moc logicke, protoze predpokladam, ze cidlo chl.kapaliny lze jen tezko ovlinit kdyz je ponoreno nekde v teplomerne jimce. Kolega servisman tvrdi, ze je to tim, ze na plyn produkuje motor vetsi teplo. Mam se s tim smirit? Nebo je neco spatne? Diky za pomoc. Leon
fofo II 2007 1.6 Duratec 74kW LPG AGC bez přimazávání olejem na šicí stroje :-)

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od foki » 09.06.2011 23:01

a nemel jsi zaplou klimu ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Leon_vendelin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 05.06.2011 19:36
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od Leon_vendelin » 10.06.2011 16:16

Nene klimoska byla vypnuta... napada me jeste, ze by mohlo dojit k nejake chybne montazi pri zapojeni toho zplynovace, nebo jak se to jmenuje do okruhu chlazeni. treba vytvoreni dodatecneho odporu v potrubi. Ta teplota tam pri vetsim zatizeni evidentne asi je respektive tepelny prikon na ktery chladici soustava reauje zvysenym vyykonem a ten vetrak na nej reaguje... teplomer na palubce drzi 95 a ani se nehne ...napada me dalsi moznost... nevim jestli nemam naivni predstavu, ze vetrak spina jednoduche teplotni cidlo pres nejake vykonove relatko... pokud by to delala elektronika tak bych mozna zapatral timto smerem. preci jenom je tam nova ridici jednotka LPG (Stag +) ...co ja vim co vse ridi. Sice jsem povolanim strojar ale zabyvam se stroji o tri rady vykonejsimy tak trochu v tomto meritku tapu...ale jednoznacne desitky let overena skutecnost, ze dlouhodobe bezproblemove fungujici stroj zacne zlobit vetsinou po nejake oprave, ktera s nim kolikrat ani zdanlive nesouvis... neverim na nahody :-) ale mozna to vubec s LPG nesouvisi... a je po 80000km zaneseny chladic... existuje neco na zbaveni nanosu? Vodni kamen by tam byt nemel i kdyz ten se tvori i v kotlich ktere pouzivaji takrka chemicky cistou vodu a ne to cemu tady rikame destilka a kupujeme u pumpy ...pokud se nekdo ozve s napadem budu vdecny
fofo II 2007 1.6 Duratec 74kW LPG AGC bez přimazávání olejem na šicí stroje :-)

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od foki » 10.06.2011 21:49

a otocene topeni na okno ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od jimm » 11.06.2011 23:46

Mám sice mondeo ale taky na plyn,po montáži lpg jsem musel vyměnit termostat pač sice se motor nepřehříval ale pomalu se zahříval,poté jsem měl problém že mě to nepřepínalo na plyn,zjistil jsem že mě zamrznul regulátor tak jsem dolil nemrznoucí směs a bylo po problému.Ale jak píšu mám mondeo takže nevím jak je to u fokusů.Sice to vypadá že mé problémy nesouvisí s tvýma ale skus změnit poměr chladící kapaliny i ted v létě u benzínu je to normal ale směšovač se potřebuje ochlazovat,takže jsou větší nároky na chlazení motoru,hlavně lpg součástí.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Leon_vendelin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 05.06.2011 19:36
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od Leon_vendelin » 12.06.2011 09:43

No prece plyn pri zmene skupenstvi z kapalneho na plynne naopak podrebuje dodat tzv. vyparne teplo a to mu doda prave chladici soustava, ktere tim odebere teplo a tak logicky mi vychází, ze zabudovanim LPG spise by mel byt opacny problem...tzn, ze se motor pomaleji ohriva, pomaleji topi v zime atp. Pokud motor na LPG pracuje s podobnou ucinnosti jako z benzinem, coz predpokladam,tak tepelne ztraty motoru jsou take podobne a tak by chladici soustava nemela odvadet vetsi mnozstvi tepla nez pri provozu na benzin. Takze logicka uvaha je ze me problemy nesouvisi se samotnym principem behu motoru na LPG ale spise nejakym vedlejsim dusledkem montaze LPG...nejake cidlo, odpor v potrubi chl.vody, zakryti teplosmenne plochy chladice, prekazka v pruchodu vzduchu k a od chladice... jsem z toho jelen... bojim se az vyrazim v lete na jih a nekde v kolone uvarim motor.
fofo II 2007 1.6 Duratec 74kW LPG AGC bez přimazávání olejem na šicí stroje :-)

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od jimm » 12.06.2011 12:22

asi máš pravdu jenom mě to tak napadlo,asi máš špatný něaký čidlo nebo při montáži něco zapoměly připojit(nastavit)
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Leon_vendelin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 05.06.2011 19:36
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a přehřívání motoru

Příspěvek od Leon_vendelin » 12.06.2011 13:28

foki píše:a otocene topeni na okno ?
...nee :-) ...to az zas tak blbej nejsem abych nevedel ze se mi zapina klima pri ofuku celniho skla :-D
fofo II 2007 1.6 Duratec 74kW LPG AGC bez přimazávání olejem na šicí stroje :-)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti