prevodovka
-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
prevodovka
Mohol by my niekto prosim vás opisať ze co je co v motore. (ale najviac ma zaujima co je to co som oznacil, preto ze z tej lavej hadice po uvolneni prska troska olej us som ju znovu pripevnil ale neviem co stim bolo a ci tam ma byt ten olej?
Naposledy upravil(a) memo dne 07.01.2012 02:19, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opis motoru
Vysokotlake hadice sani, to vpredu je kryt intercooleru (mezichladic stlaceneho vzduchu).
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru
aha cize to ze som tam mal olej je dobre alebo zle
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opis motoru
Nejspis to nebude cisty olej, ale smes oleje, vody a sazi. Objevi se v miste, kde netesni nektera ze spon. Pokud toho neni moc, neni to na zavadu. Az kdyz se v intercooleru objevi vetsi mnozstvi, melo by se to resit ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru
po uvolneni tej lavej hrubej hadice my stade trosku prskal olej ale v samotnom intercoleru som nenaziel znamky oleja
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opis motoru
Pokud nejak vyznamne nemizi olej z motoru, tak bych neresil. Jen vymen tu strzenou sponu, protoze ta Ti uz poradne netesni 

S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru (porucha turba)
ale mam este jeden dotaz vtedy ked my vytrhlo tu hadicu tak zrejme to nasalo aj dajaky vzduch mohlo to nieco spravit z výkonom alebo s turbom lebo mam pocit ze auto stratilo trochu vykon a este k tomu neviem ci to je tim ale pocujem take mierne akokeby sicanie alebo taky šuchavy zvuk .
Este doplnim ze ked na to dupnem tak akoby zacal ventilator viacej fukat a stim je zrejme spojeni aj ten zvuk. Bojim sa ze to bude nieco s turbom
Este doplnim ze ked na to dupnem tak akoby zacal ventilator viacej fukat a stim je zrejme spojeni aj ten zvuk. Bojim sa ze to bude nieco s turbom
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: opis motoru (porucha turba?)
1. nasátý vzduch nevadí, je tam tak jako tak zase jen vzduch (byť stlačený turbem)
2. při sešlápnutí plynu se může zvýšit napětí (znatelně mezi volnoběhem a "pod plynem"), proto se zvýší otáčky ventilítoru
3. zjistit, jestli nění v těch spojovacích hadicích někde malá dírka a tou to nefouká vzduch (syčení a ztráta výkonu)
4. pokud turbo odchází, tak může být slyšet při vyšších otáčkách (ca 1750 a více) hvízdání (až jako houkačka sanitky)
5. obavám se, že vzhledem k náročnosti položených otázek a neznalosti problematiky bych v tuto chvíli diagnostiku svěřil nějakému automechanikovi
2. při sešlápnutí plynu se může zvýšit napětí (znatelně mezi volnoběhem a "pod plynem"), proto se zvýší otáčky ventilítoru
3. zjistit, jestli nění v těch spojovacích hadicích někde malá dírka a tou to nefouká vzduch (syčení a ztráta výkonu)
4. pokud turbo odchází, tak může být slyšet při vyšších otáčkách (ca 1750 a více) hvízdání (až jako houkačka sanitky)
5. obavám se, že vzhledem k náročnosti položených otázek a neznalosti problematiky bych v tuto chvíli diagnostiku svěřil nějakému automechanikovi
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru (porucha turba?)
a ak je to ten pripad ze odchadza turbo da sa to este niejako zvratit ci iba kupa noveho turba co ma zrujnuje a radsej dam auto do p....
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
- losky
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 17.02.2011 08:01
- Bydliště: Plzeň
Re: opis motoru (porucha turba?)
Mirne syceni spis bude netesnici hadice od turba k intercooleru, nebo od intercooleru dal. Pokud ti uz jedna vylitla zkontroluj i ostatni jestli dobre sedí, případně v nich není trhlina
svěř to mechanikovi, nebo pokud si veříš sám vem přítelkyni/manželku at ti šlápne trochu na plyn a poslouchej odkud to syčí..
odchazejici turbo opravdu "houká" a ten zvuk se nedá s netěsnící hadicí zaměnit.
Pokud dobre koukam je to stary motor 1.8 TDDi pred FL. Tyhle motory jsou drzaci a pokud je kastle OK(hlavne nezhnile nosniky) vyplatilo by se turbo zrepasovat a udelat potrebne souvisejici veci (vymena oleje, vycisteni vany, proplachnuti motoru olejem, vymena vsech sitek, .....) nekde je to tu popsano dost detailne...
svěř to mechanikovi, nebo pokud si veříš sám vem přítelkyni/manželku at ti šlápne trochu na plyn a poslouchej odkud to syčí..
odchazejici turbo opravdu "houká" a ten zvuk se nedá s netěsnící hadicí zaměnit.
Pokud dobre koukam je to stary motor 1.8 TDDi pred FL. Tyhle motory jsou drzaci a pokud je kastle OK(hlavne nezhnile nosniky) vyplatilo by se turbo zrepasovat a udelat potrebne souvisejici veci (vymena oleje, vycisteni vany, proplachnuti motoru olejem, vymena vsech sitek, .....) nekde je to tu popsano dost detailne...
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru (porucha turba?)
jasne karoseria je v dobrom stave as na dvere kufra us trochu hrdzaveju ale ide o to pokial viem tak turbo je dost draha vec a ja nemam nato financne prostriedky, a neda sa povedat ze huka je to taky slapsi zvuk ale niekde som cital ze to co som opisoval hore pri dupnuti viac na plin ze sa zvysi vykon fukania vzduchu do interieru a troska to aj pocut tak ze to znamena ze odchadza turbo mozno ze to pisal niejaky lajk neviem ale dost som sa na to namotal a dalsia vec je ze sa my zda ze poklesol vykon .
este nie celkom rozumiem tomu co my napisal hihi v tom druhom bode
2. při sešlápnutí plynu se může zvýšit napětí (znatelně mezi volnoběhem a "pod plynem"), proto se zvýší otáčky ventilítoru
je to normálne?
a este jedna podotazka ze v com my pomoze ked precistim ten intercooler-medzichladic (je v tych dierkach dost sajrajtu musiek a tak'
este som zistil ze ten zvuk toho akoby sicania ide uplne zo zadu motora ale neviem identifikovat z čoho
este nie celkom rozumiem tomu co my napisal hihi v tom druhom bode
2. při sešlápnutí plynu se může zvýšit napětí (znatelně mezi volnoběhem a "pod plynem"), proto se zvýší otáčky ventilítoru
je to normálne?
a este jedna podotazka ze v com my pomoze ked precistim ten intercooler-medzichladic (je v tych dierkach dost sajrajtu musiek a tak'
este som zistil ze ten zvuk toho akoby sicania ide uplne zo zadu motora ale neviem identifikovat z čoho
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
- losky
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 17.02.2011 08:01
- Bydliště: Plzeň
Re: opis motoru (porucha turba?)
nove auto je urcite drasi nez repase turba.... xD pravda neni to nic uplne levneho, ale zatim to neres ten zvuk je opravdu nezamenitelny jak pozarni sirena, nebo houkacka policajtu/ambulance/hasicu.
nizzsi vykon v dusledku unikajiciho tlaku za turbem je ocekavetelny a spravny. Vpodstate jakakoliv netěsnost v motoru, nebo sání je většinou provázena úbytkem výkonu.
vycistit mezichladic vzduchu nic nezkazi, no ja ho cistil za 6 let jednou a to jenom proto ze sem se na to uz nemoch divat, na vykon to vliv nemelo.
Pokud syčí někde vzadu může to být EGR a hadice od něj, u mundea ta hadice dost často praskala, u focusu jsem to ale jeste neslyse.
Také se to tu řešilo a dost často se rovnou zaslepuje. I to by mělo vliv na výkon.
k tomu co psal hihi.
na volnoběh má alternátor také niší otáčky a dává menší napětí, po sešlápnutí plynu dává o něco více a i proto se ti mírně rychleji roztočí vrtulka, pro klid duše můžeš proměřit kolik dává, ale myslím že pokud by byl vadný už dávno by jsi měl problémy s vybitou baterkou.
nizzsi vykon v dusledku unikajiciho tlaku za turbem je ocekavetelny a spravny. Vpodstate jakakoliv netěsnost v motoru, nebo sání je většinou provázena úbytkem výkonu.
vycistit mezichladic vzduchu nic nezkazi, no ja ho cistil za 6 let jednou a to jenom proto ze sem se na to uz nemoch divat, na vykon to vliv nemelo.
Pokud syčí někde vzadu může to být EGR a hadice od něj, u mundea ta hadice dost často praskala, u focusu jsem to ale jeste neslyse.
Také se to tu řešilo a dost často se rovnou zaslepuje. I to by mělo vliv na výkon.
k tomu co psal hihi.
na volnoběh má alternátor také niší otáčky a dává menší napětí, po sešlápnutí plynu dává o něco více a i proto se ti mírně rychleji roztočí vrtulka, pro klid duše můžeš proměřit kolik dává, ale myslím že pokud by byl vadný už dávno by jsi měl problémy s vybitou baterkou.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru (porucha turba?)
ano teraz som to zistoval je to EGR co sici (do teraz som nevedel co je to EGR) skusim prekontrolovat hadicky
preto mam s toho take obavy lebo mam ist na dlchsiu cestu do CZ tam a nazat 1200 km
da sa s tym apsolvovat taka dialka?
preto mam s toho take obavy lebo mam ist na dlchsiu cestu do CZ tam a nazat 1200 km
da sa s tym apsolvovat taka dialka?
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 109
- Registrován: 21.04.2011 17:58
Re: opis motoru (porucha turba?)
a co by som mal urobit s tim ERG , vymena?
Ford Focus kombi 1.8 TDdi 66kw 90PS ghia 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti