!sportovní vzduchové filtry (K&N)

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Thanquol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 21.07.2010 18:36

!sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Thanquol » 31.03.2011 21:03

zravim focusaky ;)

Tak neco ke sportovnimu filtru konkretne ,,KN vlozka,, do airboxu na motor FF1 kombi 2004/1.6i/74kw:

filtr mam ve fofu asi 3 mesice a muzu rici ze spotreba je cca uplne stejna rozdily jsou jen v desetinkach L pro setrilky !!! no vykon je stejny mozna bych rekl, ze lehounce zvyseny kroutak ale nee vykon!!! hlavne od 3000ot vyse coz se logicky blizi k maximalnimu tovarnimu kroutaku a ten je u tohodle motoru ve 4000ot, takze jsi to domyslete.. tak ztoho plyne ze sportovni filtr v AIRBOXU i treba Kit HŘIB ma vcelku zanedbatelny vliv na vykonnost motoru je to nejen muj pocit ale muzete se studiem clanku vydanych nemeckymi automoilovymi zkusebnami dozvedet, ze rozdily namerene vymenami filtru a kytu sani nemaji vliv na vykon ale pouze v malickate mire na kroutici moment!!!!!!! no a neco ktomu touzebnemu zvuku: no zvucek se projevi lehce a to tim ze trosku zhrubne a to az nekdy od 3500ot a vise ale zkoro to neni poznat(vlozka), proto pro zvuk doporucuju vymenit kit sani ale to mi prijde vcelku nevyhodne a neucelne protoze vykon zustane stejny(miiiiiirne vyzsi kroutak), je to drazsi, neni to stejne zvenku videt jen slyset a navic vymenou celeho kitu byste meli spravne dat vhodnou vahu vzduchu z duvodu slozitych takto popisovat..a uplne bych se vyvaroval primeho sani vzduchu vcelku lilkvidacni pro sani vzduchu a navazujicich tehnologii jednoduse receno(ti co to meli na aute to uz zase dali pryc a uz o tom nikdy nerekli pul slova a kdyz se jich clovek zepta proc jsi to dal pryc?tak odpovi pouze posmutnelim pohledem na sve auto..proc asi?? :) ) toto reseni nema proste vyznam pro obycejne atmosfericke motory(diesli tez) a ted si urcite rikate a co na turbo?? turbo si poradi samo vykonu ma dost, tam staci kit pro lepsejsi zuk :) doufam ze jsem nekoho neurazil ale musel jsem sem napsat svuj nazor ale spise fakt o sportovnich filtrech, protoze kdyz jsem zacinal ja tak jsem se nikde nemohl niceho poradneho docist jen same dohady a keci, uplne nesmyslny a blbosti zavanejici hlouposti...
zaverem muzu doporucit KN vlozku do airboxu z nekolika duvodu : 1,cena je prijatelna a vrati se vam cca za 5 let(cca pri 15000km/rocne) 2,neznici nic a presne sedi tam kde ma 3, jizda je lehci (pocitove :D ) a muzete se taky chlubit sportovnim filtrem :D :D :D

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od V12 » 01.04.2011 14:11

Ktovie, ako by sa ucinok sportoveho filtru prejavil pri vacsich objemoch - nad 2 litre. Tam by sa to uz asi poznat dalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Dzefer » 11.04.2011 20:00

jejda uz je to tu zas. Sak vykon je krutiaci moment x otacky, takze ked pises, ze sa zvysi kr. moment, tak sa musi zvysit aj vykon preboha.
Inak k teme, jasne ze vzduchovy filter nema ziadny pozorovatelny vplyv na vykon ani na zvuk, aspon ja som to nezaznamenal. Jedina vyhoda je, ze nemusis kazdy rok kupovat novy filter za 20 eur.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od pbjun » 11.04.2011 20:06

No tedka trosku z jineho soudku co se tyka sportovnich filtru. Moje mlada jezdi na E85 s fiestou 1,3. Zkoumal jsem co je zapotrebi k tomu aby klesla spotreba na standart ktery je pri tankovani benzinu, ptal jsem se par lidi kteri tomu rozumi a bylo mi receno ze k tomu aby auto skutecne jelo lepe a spalovalo jak ma je treba dodat co nejlepsi jiskru a co nejvic vzduchu. Takze jsme zacali tim vzduchem a koupili vlozku filtru simota - naimpregnoval jsem tak akorat. A prvni nadrz byla spotreba o pul litru nizsi nez pred vymenou :) Jezdi stejnou trasu a pri pouziti benzinu cca 6,5l/100km pri pouziti biolihu se starym filtrem 7,5l/100km a po vymene filtru 7l/100km takze uz je to temer ok a auto kupodivu skutecne daleko lip jede - neni treba tolik podrazovat a vytacet motor. Takze mam dalsi vyuziti sportovniho filtru :)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od petulak » 12.04.2011 15:28

http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tuning

Je to sice starší složka,ale bude stále fungovat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TO.--pbjun: Mě se moc líbí, že/ta tvoje "mladá,je furt mladá"/ jak ty to děláš?? :bravo22: :bravo22:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od pbjun » 12.04.2011 17:47

Tak ona je trochu mladsi nez ja tak bude u me mlada snad porad :) Navic nemame zadne krize nebo problemy, proste vsecko funguje jak ma tak proc by se mela menit na starou? :D
PS: a k tomu este studuje tak nemuze byt prece stara :D

Kamikaze211
Junior
Junior
Příspěvky: 282
Registrován: 27.03.2010 21:46
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Kamikaze211 » 07.08.2011 10:19

Mně by zajímalo jaký by mohl mít vliv vzduchový filtr na 1.8 TDDI, dle mých odhadů se zvýší o něco kroutící moment a sníží spotřeba o 0.2 dcl na 100km. Pokuď se pletu tak mě prosím opravte, děkuji.
Byl: Ford Focus, TDDI 1.8, Black

Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od kaminek » 07.08.2011 13:51

Kamikaze211 píše:Mně by zajímalo jaký by mohl mít vliv vzduchový filtr na 1.8 TDDI, dle mých odhadů se zvýší o něco kroutící moment a sníží spotřeba o 0.2 dcl na 100km. Pokuď se pletu tak mě prosím opravte, děkuji.
No nepleteš se ,je to tak jak píšeš .Mimo jiné sportovní filtr má zhruba o 40% vyšší propustnost vzduchu než papírový ,to znamená ,že ikdyž bude hodně zašpiněný a bude mít propustnost jen ze 60% ,pořád bude propouštět 100% vzduchu papírového filtru .Ale když budeš mít papírový filtr zanesený ze 40% ,tak se ti zvýší spotřeba i o 0,5 litru. :wink:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Robert
Junior
Junior
Příspěvky: 280
Registrován: 18.10.2009 22:38
Bydliště: České Budějovice

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Robert » 07.08.2011 14:53

Potvrzuji, mám stejnou zkušenost.
Ford S - MAX 2.5T Titanium S
Ford focus 1,8TDCi TREND (115k)r.v. 2002
Obrázek
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=17620 můj Fofík
Obrázek

Kamikaze211
Junior
Junior
Příspěvky: 282
Registrován: 27.03.2010 21:46
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Kamikaze211 » 07.08.2011 21:18

Děkuji, po výplatě rozhodně kupuji KN! Teď jezdím delší trasy za 5.75 a poté odhaduju na 5.55 +- a ještě chci udělat denní svícení, kde udělá rozdíl 0.3 až 0.5 l.
Byl: Ford Focus, TDDI 1.8, Black

Obrázek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Dzefer » 07.08.2011 21:29

ja som na focuse rozdiel v spotrebe po vymene za kn filter nezaregistroval. Nula nula nic. A ta urban legend o znizeni spotreby po namontovani SPDS je tiez dobra :irre:

Kamikaze211
Junior
Junior
Příspěvky: 282
Registrován: 27.03.2010 21:46
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Kamikaze211 » 07.08.2011 21:45

Dzefer: Alternátor jak jistě víš vyrábí proud a čím větší proud vyrábí, tím víc je zatížen a tím víc ti žere auto. U 1.6ky benzínu moc nepoznáš rozdíl u 1.8 ano a u dieselu 1.8 nebo 2 ho poznat prostě musíš!!
Byl: Ford Focus, TDDI 1.8, Black

Obrázek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Dzefer » 07.08.2011 21:56

pozri, mas auto s vykonom 92 000 W a z toho si svetla zoberu povedzme 200 W. Vidis ten pomer? 200 W je 0.22 % z 92 kW, to je bez sance poznat. :idea: Dvakrat sa pomalsie rozbehnes z krizovatky a mas ovela vacsiu usporu.
Inak som to nepochopil s tym porovnanim motorov. Predsa cim vykonnejsi motor, tym menej sa na nom prejavi zatazenie dalsimi 200 W.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od foki » 07.08.2011 21:58

Kamikaze211 píše:Dzefer: Alternátor jak jistě víš vyrábí proud a čím větší proud vyrábí, tím víc je zatížen a tím víc ti žere auto. U 1.6ky benzínu moc nepoznáš rozdíl u 1.8 ano a u dieselu 1.8 nebo 2 ho poznat prostě musíš!!

a co dat misto oken plexi , misto dveri a blatniku karbnove nahrady , obrousit veskerou izolaci , vyhazet koberce a oblezi interieru , prece je to vaha navic s kterou se musi motor potykat a tim kdyz nebude muset tolik tahnout tak se spotreba snizi o 0,67l . jako dalsi level bych zacal pracovat na posadce , zadne tezke obleceni , na nehou jen pantofle ,a pred jizdou se jít vy...rat a poch...at , protoze kazde deko navic je vyssi spotreba .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Kamikaze211
Junior
Junior
Příspěvky: 282
Registrován: 27.03.2010 21:46
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: !sportovní vzduchové filtry (K&N)

Příspěvek od Kamikaze211 » 07.08.2011 22:07

Říkejte si co chcete, ale ten rozdíl tam prostě je, potvrdili to i jiní členové, ne jen já :?
Byl: Ford Focus, TDDI 1.8, Black

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti