Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04.07.2010 12:46
Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Ahoj,možná jsem toto vlánko založil zcela zbytečně,protože už tu nějaké tyto závady jsou popsané. Chtěl jsem to schrnout pod jednu kapitolu a zároveň tím požádat o radu.
Dříve asi před 3000km,jsme měl prasklou hadici od Turba. Je to běžná porucha mondea 2,0TDCI a tak jsem jí jen vyměnil a motor hned táhnul jak má.
Při první opravě hadice jsem to měl dané na diagnostice,a tak bylo hned jasné že mam malý tlak vzduchu cca 140 Kpa.
Teď se problém objevil znovu, dal jsem to na diagnostiku a tlak vzduchu turba je opět malý cca 160Kpa na volnoběh a v tahu motoru jen 140 Kpa.
1)Začal jsem teda hledat hadici,ale všechny jsou v pořádku.
2) Váha vzduchu,chybu to nehlásí
3) Filtr vzduchu je novej, ale při jeho vyndání jsme zkoušeli chod turba a mělo dost divná dozvuk když padaly otáčky zas zpět dolů. Takové dunivé, skoro chrochtání.
Takže varianta Turbo v háji. (přitom olej to nežerem a zátah turba je taky znát jen né tak silný)
Dříve asi před 3000km,jsme měl prasklou hadici od Turba. Je to běžná porucha mondea 2,0TDCI a tak jsem jí jen vyměnil a motor hned táhnul jak má.
Při první opravě hadice jsem to měl dané na diagnostice,a tak bylo hned jasné že mam malý tlak vzduchu cca 140 Kpa.
Teď se problém objevil znovu, dal jsem to na diagnostiku a tlak vzduchu turba je opět malý cca 160Kpa na volnoběh a v tahu motoru jen 140 Kpa.
1)Začal jsem teda hledat hadici,ale všechny jsou v pořádku.
2) Váha vzduchu,chybu to nehlásí
3) Filtr vzduchu je novej, ale při jeho vyndání jsme zkoušeli chod turba a mělo dost divná dozvuk když padaly otáčky zas zpět dolů. Takové dunivé, skoro chrochtání.
Takže varianta Turbo v háji. (přitom olej to nežerem a zátah turba je taky znát jen né tak silný)
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04.07.2010 12:46
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Takže dneska mám vše už snad opraveno, co jsem teda všechno dělal :
Včera :
Hledal jsem prasklou hadici, znamenalo to odkrytovat motor a plasty pod ním. Sundat kryt z turba. A pak odendat pryč kryt airboxu a jeho hadice k turbu, je to všechno v celku.
Dále už jen povolujete hadice a kovové mezičlánky od tlakových hadic turba.
Já jsem vyndal úplně všechny,včetně intercooleru prohlédnul a celou soustavu hadic jsem složil na place mimo auto. Tím jsem ukončil včerejší akci.
Dnes :
Vyrobil jsem ucpávky na konce soustavy hadic a těch ostatních dílů. Pak jsem natlakoval celou soustavu kompresorem.
(je to jen obyčejná zkouška, ale účinná- hadice se totiž nafouknou a objeví se případné trhlinky nebo netěsnosti)
U mě se to objevilo u jedné původní sponky, tak jsem vzal jinou a opět natlakoval. Teď se netěsnost objevila jinde,ale opět na původní sponce.
Vyměnil jsem teda rovnou všechny těsnící sponky a pak už to bylo bez vady.
Když už jsem měl uvolněné místo k turbu,vyndal jsem katalizátor a prohlídnul ho. Podotahoval všechny matky pro turbo a motor.
Pak jsem postupně dával všechny hadice zpátky. Hned jak jsem byl hotov jeli jsme to opět project v tahu.
Tlak se pohyboval kolem 235 Kpa,ve velkém záběru 250 Kpa. Takže oprava proběhla v pořádku bez větších nákladů
Včera :
Hledal jsem prasklou hadici, znamenalo to odkrytovat motor a plasty pod ním. Sundat kryt z turba. A pak odendat pryč kryt airboxu a jeho hadice k turbu, je to všechno v celku.
Dále už jen povolujete hadice a kovové mezičlánky od tlakových hadic turba.
Já jsem vyndal úplně všechny,včetně intercooleru prohlédnul a celou soustavu hadic jsem složil na place mimo auto. Tím jsem ukončil včerejší akci.
Dnes :
Vyrobil jsem ucpávky na konce soustavy hadic a těch ostatních dílů. Pak jsem natlakoval celou soustavu kompresorem.
(je to jen obyčejná zkouška, ale účinná- hadice se totiž nafouknou a objeví se případné trhlinky nebo netěsnosti)
U mě se to objevilo u jedné původní sponky, tak jsem vzal jinou a opět natlakoval. Teď se netěsnost objevila jinde,ale opět na původní sponce.
Vyměnil jsem teda rovnou všechny těsnící sponky a pak už to bylo bez vady.
Když už jsem měl uvolněné místo k turbu,vyndal jsem katalizátor a prohlídnul ho. Podotahoval všechny matky pro turbo a motor.
Pak jsem postupně dával všechny hadice zpátky. Hned jak jsem byl hotov jeli jsme to opět project v tahu.
Tlak se pohyboval kolem 235 Kpa,ve velkém záběru 250 Kpa. Takže oprava proběhla v pořádku bez větších nákladů

- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Ahoj Dykvi, jakou hadici si přesně měnil? Od filtrboxu do turba? Druhá otázka, čím si měřil tlak turba?
Mám totiž takovejhle problém. Když tlak turba překročí hranici 2,4 baru dojde k poklesu až na 0 barů a auto skočí do nouzáku. Pokud jedu tak, aby tlak byl třeba 2,2 baru jedu furt... testoval jsem to už 10 krát a vždycky stejný... Měřim ve Scanmasteru, ale nevim jestli to nekecá. Proto ta otázka na tvůj systém měření.
Teď řešim podle čeho se tlak počítá, jestli neni v prdeli nějaký čidlo. Nebo jestli mi to někde nefouká... naklápění lopatek turba mám elektronický. V aktuátoru jsem měnil před 4 měsícema motůrek + šnek (za stejnej typ samozřejmě), graf tlaku viz obrázek

Mám totiž takovejhle problém. Když tlak turba překročí hranici 2,4 baru dojde k poklesu až na 0 barů a auto skočí do nouzáku. Pokud jedu tak, aby tlak byl třeba 2,2 baru jedu furt... testoval jsem to už 10 krát a vždycky stejný... Měřim ve Scanmasteru, ale nevim jestli to nekecá. Proto ta otázka na tvůj systém měření.
Teď řešim podle čeho se tlak počítá, jestli neni v prdeli nějaký čidlo. Nebo jestli mi to někde nefouká... naklápění lopatek turba mám elektronický. V aktuátoru jsem měnil před 4 měsícema motůrek + šnek (za stejnej typ samozřejmě), graf tlaku viz obrázek

FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER

Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/


Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Na sáni není tlak naopak je tam podtlak,tlak je až za turbem tzn. cesta od turba přes intercoler až po sáni je pod tlakem. takže na filtrboxu není tlak.
Pokud by ti to někde ufukovalo tak by byl nárust tlaku jen pozvolnější a menší koncový tlak menší tak jak to měl dykvi.
Ten propad je projev nouzáku-natočení lopatek na nějmenší možný protok vzduchu s tím že když není vzduch nejsou otáčky,s tím budeš muset na kabel abys zjistil od čeho to vypadáva.
Pokud by ti to někde ufukovalo tak by byl nárust tlaku jen pozvolnější a menší koncový tlak menší tak jak to měl dykvi.
Ten propad je projev nouzáku-natočení lopatek na nějmenší možný protok vzduchu s tím že když není vzduch nejsou otáčky,s tím budeš muset na kabel abys zjistil od čeho to vypadáva.
- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Chybu mi to hází P132b. Servis by vyměnil turbo
tak zkoušim jestli něco nezmůžu sám. Zajímavý je, že tlak klesne na 0 barů během jízdy často, ale do nouzáku to spadne jen, když trvá 0 barů nějakou dobu.
Stejnou poruchu jsem už měl, ale tam byla závada v tom aktuátoru, motůrek kaput + další chybový kódy. Teď vypadá motůrek ok, šnek bez vůle... mám podezření na nějaký čidlo možná MAP...
Grafy:
http://nick163.xf.cz/turbo2.PNG
http://nick163.xf.cz/turbo3.PNG

Stejnou poruchu jsem už měl, ale tam byla závada v tom aktuátoru, motůrek kaput + další chybový kódy. Teď vypadá motůrek ok, šnek bez vůle... mám podezření na nějaký čidlo možná MAP...
Grafy:
http://nick163.xf.cz/turbo2.PNG
http://nick163.xf.cz/turbo3.PNG
FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER

Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/


Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Tohle je fakt chyba přiřazená k turbu,ale teď k tomu tlaku asi sem to špatně pochopil tak tedy když ti ten tlak (měřený) spadne ,přestane okamžitě auto táhnout?Což by samozřejmně i mělo pokud by to byla opravdová hodnota ,nebo to nejede až když to hodí do nouzáku?
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04.07.2010 12:46
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Jediný čidlo na hadicích od turba je na kovový přechodce za intercoolerem,ale to ti jen snímá tlak vzduchu.
Vlada : Ten tlak mi to měřil nějakým programem,ale není úplně optimální pro Fordy a tak si nechal programem vypisovat jen aktuální tlak vzduchu od turba, množství nasávaného vzduchu, tlak paliva a ještě něco.
Jak jsem psal, při jízdě se při špatné hadici tlak nedostane nad 1,5bar. Při stání a hodně vytočeném motoru je kolem 1.6bar.
Pokud máš hadice v poho dostaneš se při neutrálu na tlak kolem 1,8bar.
A když je motor v MAX. tahu,a tlak se dostal na 2,55bar a pak se začala přivírat klapka (mám taky elketrický regulátor turba) a tlak spadne a drží se kolem 2,35 bar za stálé akcelerace auta.
Klidový tlak v hadicích mi to ukazovalo 0,95bar.
Hadici co jsem měnil : největší hadice z celé soustavy,je vlevo vedle měrky oleje,cca na rohu bloku motoru a vede kolmo dolú na ocelový mezikus s tím snímačem tlaku.
1) Ten tvůj náhlý pád tlaku bych připsal zrovna tomo elektrikému regulátoru turba. Podle grafu to tak odpovídá,že se dostaneš na nějakých 2,5 a pak než aby to trochu přivřelo zavře to vduch úplně.Ale že to mělo padnout až nulu se mi nezdá. Co motor má náhlý výpadek výkonu když se to stane,ten propad tlaku ?
2) MAF (čidlo váhy vzduchu) by ti hodilo chybu, motor by se cukal a kdyby bylo jen vadné tak by výkon klesal náhodně a né jen při vysokém tlaku. Takže to bych vyloučil.
A pokud zkoumat nějaké hadice tak jen ty od turba,od filtrboxu je to nesmysl,tam není žádný tlak jak už psal Brehowics.
Být tebou zajedu na servis ať ti vypíšou chyby a pak budeš rozumější.A kdyby nenašli nic zkusím se zeptat někoho kdo chipuje auta,jestli by ti na to kouk a třeba ti upravil chování té klapky.Pokud je to teda možné,to já nevím.
Vlada : Ten tlak mi to měřil nějakým programem,ale není úplně optimální pro Fordy a tak si nechal programem vypisovat jen aktuální tlak vzduchu od turba, množství nasávaného vzduchu, tlak paliva a ještě něco.
Jak jsem psal, při jízdě se při špatné hadici tlak nedostane nad 1,5bar. Při stání a hodně vytočeném motoru je kolem 1.6bar.
Pokud máš hadice v poho dostaneš se při neutrálu na tlak kolem 1,8bar.
A když je motor v MAX. tahu,a tlak se dostal na 2,55bar a pak se začala přivírat klapka (mám taky elketrický regulátor turba) a tlak spadne a drží se kolem 2,35 bar za stálé akcelerace auta.
Klidový tlak v hadicích mi to ukazovalo 0,95bar.
Hadici co jsem měnil : největší hadice z celé soustavy,je vlevo vedle měrky oleje,cca na rohu bloku motoru a vede kolmo dolú na ocelový mezikus s tím snímačem tlaku.
1) Ten tvůj náhlý pád tlaku bych připsal zrovna tomo elektrikému regulátoru turba. Podle grafu to tak odpovídá,že se dostaneš na nějakých 2,5 a pak než aby to trochu přivřelo zavře to vduch úplně.Ale že to mělo padnout až nulu se mi nezdá. Co motor má náhlý výpadek výkonu když se to stane,ten propad tlaku ?
2) MAF (čidlo váhy vzduchu) by ti hodilo chybu, motor by se cukal a kdyby bylo jen vadné tak by výkon klesal náhodně a né jen při vysokém tlaku. Takže to bych vyloučil.
A pokud zkoumat nějaké hadice tak jen ty od turba,od filtrboxu je to nesmysl,tam není žádný tlak jak už psal Brehowics.
Být tebou zajedu na servis ať ti vypíšou chyby a pak budeš rozumější.A kdyby nenašli nic zkusím se zeptat někoho kdo chipuje auta,jestli by ti na to kouk a třeba ti upravil chování té klapky.Pokud je to teda možné,to já nevím.
- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
To je právě ono, nejede to až potom co to spadne do nouzáku. Pokud dělám graf během jízdy, vidim, že tlak klesá k 0 bar (cca na 1/2 sekuny), ale auto jede furt stejně. Někdy ale tlak spadne na 0 bar na delší dobu a auto jde do nouzáku. Pokud jedu tak, aby turbo nedávalo víc jak 2,2 baru na nulu to nikdy neklesne. Podle mě je tam nějaký čidlo, který měří tlak a blbne jen při větších tlacích...
FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER

Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/


Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Tak já mám klidovej tlak taky něco kolem 0,96 baru. Zítra zkusim změřit tlak na neutrál s vytočenym motorem.
Jinak to, že je vadnej ten regulátor by mohlo být... ale že by ta zpětná vazba nefungovala jen při velkym tlaku...
Snímač tlaku bude určitě to na tom intercoolu, měří dobře do 2.5 baru, pak jakoby odpadne proto to ukáže 0 bar
Jinak to, že je vadnej ten regulátor by mohlo být... ale že by ta zpětná vazba nefungovala jen při velkym tlaku...
Snímač tlaku bude určitě to na tom intercoolu, měří dobře do 2.5 baru, pak jakoby odpadne proto to ukáže 0 bar

FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER

Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/


Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Bude to tím čidlem tlaku,kdyby to v realu spadlo na nulu což je nesmsl to se muselo turbo seknout natvrdo, tak by to auto vubec nejelo.Není vzduch není vykon.
- Vlada
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Já se k němu zkusim dostat a proměřit ho. Díky za rady
MAP Mondeo diesel


MAP Mondeo diesel
FOCUS 1.6i 16V 74kW 1999 5-dv. GHIA RED PEPPER

Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/


Mondeo 2.0 TDCI 96KW kombi, 2004, Ghia, Tonic - nejporuchovější auto v rodině :/
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04.07.2010 12:46
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Přesně tak,kdyby ti to klapka zavřela uplně stejně budeš mít tlak kole 0,96 bar. Takže ta 0,0bar je hovadina. Bude to nejspíše jen to čidlo.Brehowicz píše:Bude to tím čidlem tlaku,kdyby to v realu spadlo na nulu což je nesmsl to se muselo turbo seknout natvrdo, tak by to auto vubec nejelo.Není vzduch není vykon.
Neni těžký ho vyndat,ideální by bylo kdyby ti někdo s mondeem to čidlo půjčil.Aby to byla tutovka že je to tím,než koupíš nové.
- hole19
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 18.01.2011 15:37
- Bydliště: Praha/Rakovník
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Přidám si trochu svůj problém. Už sem řešil v jiném vlákně že po výměně EGR mi auto při zrychlení zakouřilo jak temelín. Po radě sem zajel nechat mondeo napíchnout do fordu a elekronika v pohodě. Mechanik ale promačkal hladicec a řekl že tam není něco v pořádku s tlakem. Nicméně měl zrovna vyhozené rameno a tak sem obkednán až na začátek března. Já nelenil a včera sem sundal kryt z motoru vzal baterku a hledal sám. Našel sem prasklou hadici (hned za odbočkou k EGR směrem dolů pod motor) a hned jí vyndal. Ford v Rakovníku samozřejmě nemáme takže sem tu díru zalrpil páskou a nasadil zpět stím že v pondělí se v Praze objedná nová. Jenže ted sem byl auto projet a vůbec netáhne. Přitom nekouří a i syčení vzduchu které bylo předtím slyšet zmyzelo. Je nutné udělat zas třeba restart řídící jednotky?
Mondeo 2.0 TDDI 85KW HB 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 04.07.2010 12:46
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Ne žádnej restart se dělat nemusí, malej tlak turba ti chybu nehodí.
Ty jsi se byl project s tou zalepenou hadicí ? Nebo už s novou? Já pochybuju že jakákoliv páska udrží 250Kpa -2,5bar
Auto ti nemusí hned nutně kouřit,ale tlak ti stejně utíká. Mě to třeba utíkalo jen kolem tesnících kroužků,auto nekouřilo ale tlak nebyl.
Ty jsi se byl project s tou zalepenou hadicí ? Nebo už s novou? Já pochybuju že jakákoliv páska udrží 250Kpa -2,5bar

Auto ti nemusí hned nutně kouřit,ale tlak ti stejně utíká. Mě to třeba utíkalo jen kolem tesnících kroužků,auto nekouřilo ale tlak nebyl.
- hole19
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 18.01.2011 15:37
- Bydliště: Praha/Rakovník
Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.
Máš pravdu. Páska to trochu ucpala ale pořád to tam musí utíkat. Když sem dnes jel tak bylo slšet jakto v té hadici zapíská a v tu chvíli se i zakouřilo. Takže zítra mažu koupit hadici a hned raději i nové svorky.
Mondeo 2.0 TDDI 85KW HB 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti