Úpravy motoru pro E85

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 30.01.2011 09:50

Vzhledem k tomu, ze benzin drahne a focusy na E85 v jisté míře jezdit umí, chtěl bych dát dokupy co se musí změnit aby to mohlo byt v nadrzi ciste.

Jelikož E85 hoří chladněji, paliva musí přijít do válce více - při úprave ŘJ se to řeší prodloužením doby kdy je vstřik otevřen, já bych to chtěl řešit výměnou vstřiků za větší - nevím jak velké tam jsou, jestli palivová pumpa dokáže dodat víc paliva - co s regulátorem paliva a podobně. Chci tím taky řešit dvě věci co mi auto dělá - první, že jsou vstřiky hlučnější - prostě klepou, a druhá, auto jezdí od výměny motoru na chudou směs - bílé svíčky - přikládám to tomu, že motor má buď víc vzduchu a nebo vstřiky už jsou staré a nedodají dost paliva.

Prosím někoho kdo tomu opravdu rozumí - kluci kteří upravují STčka (skutečně upravují), foki, boban a spol co se v těchto věcech hrabou/hrabali a ví jaké hodnoty jsou na autě teď. Nemám v plánu hrabat do RJ (pokud bude třeba tak jo) ani do železa motoru (blok, hlava). Zatím řešme v teoretické rovině :)

Uživatelský avatar
Dalis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 04.01.2009 20:43
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Dalis » 04.02.2011 01:46

co nato jít z druhé strany , použít nějakou levnou látku řekněme jako aditivum, která by tyto vlastnosti lihu víc přiblížila benzínu..jen taková úvaha :idea: o ničem nevím, chemik taky nejsem :?
focus combi mk3, 2013, 1.0 ecoboost 92kW, lunar sky (šedá:)

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 04.02.2011 12:19

To nee... Ale uz sem si psal s fokim a ten rikal, ze vetsi vstriky do toho nejdou tak shanim dalsi info o tom co se tam da vecpat :) Ono by mi bohate stacily vstriky treba + 5 az 10%... Uvidime, casu dost :D

Paja-ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 30.06.2009 19:13

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Paja-ja » 05.02.2011 00:41

Před časem (asi je tomu tak 1/2 roku) jsem o použití E85 četl nějaký článek v SM, bylo to spíš obecně. Co se týče úprav běžného motoru si v kostce pamatuji si toto:
motor:
- je třeba až o 30% více paliva - přídavná jednotka (myslím, že by možná mělo jít přepsat mapy)
- kratší interval výměny oleje
palivová soustava:
- lih údajně může významně zkrátit životnost palivového čerpadla
- zkřehnutí hadiček, těsnění a plastových trubiček palivové soustavy

Zbytek by snad měl "projít" bez problémů.
Takže otázka je, kolik by koštovalo to přemapování ŘJ, případně přídavná jednotka a pak to, v jakém stavu máš palivovou soustavu.
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 05.02.2011 14:49

Palivova soustava je uplne stejna a cerpadlo taky jako u motoru flexifuel :)

Paja-ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 30.06.2009 19:13

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Paja-ja » 05.02.2011 17:33

Palivová soustava je u Fordu stejná od počátku výroby vozů s flexifuel, tzn. od r.2005 (asi). Určitě ne u FF1. A to u tebe nehrozí :cry:
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 05.02.2011 20:53

Nejsem si jisty, ale mam pocit ze se delaly uz i u ff1 po fl... A tim padem bych mohl mit po fl palivovou soustavu (mam mezimodel - byl tam motor SE)... Ale tim si jisty nejsem.

Paja-ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 30.06.2009 19:13

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Paja-ja » 05.02.2011 23:05

Máš pravdu, že první vozy fordu v evropě byly v prodeji od r.2001 - focus 1,8. Bylo to ale zanedbatelné číslo. Teprve od FF2 se prodeje navýšily a rozšířila se i modelová řada. Celkem logicky jde předpokládat, že ford změnil materiály při zavedení nového typu.
A ještě k tvé prvotní úvaze - pravda, benzín drahne, ale drahnout bude dříve, či později i E85.
Když si už teď přepočteš cenu paliva/km, tak ten rozdíl bude minimální, protože spotřeba s E85 jde znatelně nahoru.
Takže z mého hlediska - co se týče ekonomiky provozu - :palec_dolu:
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 06.02.2011 11:10

Tak ja to hlavne resim kvuli tomu, ze me ceka vymena vstriku tak chci zabit dve mouchy jednou ranou... Vstriky klepou o stosest :D

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Eidž » 30.01.2012 07:31

pbjun píše:Palivova soustava je uplne stejna a cerpadlo taky jako u motoru flexifuel :)
Drobné, ale podstatné rozdíly.
Přílohy
20110623_Biopaliva_Brno_06_2011_Ford_FFV.pdf
(921.45 KiB) Staženo 327 x

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 31.01.2012 21:07

Jo to vytahujes clanek o novych autech... my se bavime o prvnich vlastovkach....

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Clie » 31.01.2012 21:17

pbjun píše:Jo to vytahujes clanek o novych autech... my se bavime o prvnich vlastovkach....
Nevidím rozdíl, pokud nemáte karburátor :)
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Eidž » 02.02.2012 06:39

Aha, on líh na staré auta neúčinkuje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je tam jasně vidět, co je v palivové soustavě jinak a PROČ. Ale když to na staré auta neplatí, tak už mlčím.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od pbjun » 02.02.2012 19:28

Jenze stare auta byly na N95 a E85 rozdilne jen v RJ nezavislem topeni a jednom cidle :) Nove auta jsou jiz delana rozdilne... Na toto narazim...

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru pro E85

Příspěvek od Clie » 02.02.2012 23:03

pbjun píše:Jenze stare auta byly na N95 a E85 rozdilne jen v RJ nezavislem topeni a jednom cidle :) Nove auta jsou jiz delana rozdilne... Na toto narazim...
Stechiometrické AFR na E85 je 9,76
To znamená, že jste musi mit o cca 33% více paliva než na benzinu
jak na to - je jiná otázka
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host