Příspěvek
od Horác » 25.11.2010 09:42
Ten nešťastný alternátor mě potkal sice taky po 4 letech a 45000 km,jenže je to vlastně až následek závady akumulátoru. Ono totiž zrovna pod kapotou STéčka je tak trochu moooc teplo a tak i tzv. bezúdržbové akumulátory dostávají pořádně zabrat a už cca po třech letech toho mají dost, i z nich se totiž odpařuje voda a pokud ten akumulátor nějakým způsobem nedoplníš, jede alternátor pořád naplno,až ho to přestane bavit... Takže jediná pomoc je zavčasu zkontrolovat a doplňovat akumulátor,eventuálně jej včas vyměnit . A když už toho má opravdu dost, rozsvítí se kontrolka dobíjení a zpod kapoty se začne ozývat pískavý zvuk... a nemusíš si lámat hlavu co je s turbem nebo kde píská řemen, je to střelený diodový blok v altíku . Výměna je opravdu zážitek, hlavně zjistíš, co všechno se vejde pod kapotu a nabydeš přesvědčení,že ve forďáckých servisech tohle musí dělat Číňané s maličkýma ručičkama... ale jde to. Originální diodový blok koupíš za cca 1600,- Kč ve velkoobchodě s ND pro alternátory (někde pohledám odkaz), výměna je celkem jednoduchá,jen si ten opravený alternátor nechte před montáží někde změřit na zkušební stolici (cca 200,-),zjistit po montáži,že byl problém navíc ještě někde jinde (třeba regulátor, ale to je cca 5%),to by byl hodně velký nával adrenalinu...
Ford Focus ST 2.5T DURATEC 3D electric orange,K&N,Dreamscience Stratagem
