vlastním Ford Focus 1,8 TDDI kombi 55 kW z roku 2003 a objevila se mi na něm následující závada: dochází k totálním výpadku přístrojů (spadnou ručičky všech přístrojů a vysadí počítadlo za současného problikávání různých kontrolek) po určité době přístroje naskočí a zase občas spadnou.
I když přístroje zrovna fungují nebo znovu naskočí, neukazují přesně: palivoměr se sotva pohne i při plné nádrži a stále svítí kontrolka rezervy - přitom plovák v nádrží je nový), dále pouze částečně funguje ukazatel teploty chladicí kapaliny (zvedne se jen těsně do "ohřáté" oblasti, ačkoliv auto dobře topí), tachometer začal proměřovat o 10-20 km/h (ve srovnání s navigací, předtím byl rozdíl mnohem menší), ručička otáčkoměru sebou na volnoběh pocukává - jak otáčkoměr ukazuje přesně, nedokážu posoudit.
Nedávno jsem si navíc všiml, že při jízdě na neutrál z kopce od ca 30 km/h do ca 40 km/h kolísají otáčky motoru (to ovšem nemusí s problémy s přístroji souviset)....
Auto jede i při nefunkčních přístrojích.
Problém se zdá být pouze se startováním studeného motoru při výpadku (do chaotického problikávání kontrolek se totiž úspěšně zapojuje i kontrolka žhavení)...Fakt je, že ani předtím nebylo startování za mrazu ideální.
První moje idea směřovala k defektu přístrojového štítu a chci ho vyměnit.
Nyní se kloním spíš k nedostatečnému ukostření (vzhledem k problikávání různých kontrolek), to pak mohlo vést k poškození přístrojů/elektroniky v přístrojovém štítu a uvedené nepřesnosti přístrojů.
Pokud by tomu tak bylo, tak by se vinou špatného ukostření mohl nový štít po montáži rovněž zničit.
Díky za vaše názory
