TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Odpovědět
Hery77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 27.10.2009 19:43
Bydliště: Ostrava

TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od Hery77 » 13.11.2009 19:23

Mám problém se startováním když teploty klesnou nějak pod 10°C, na poprvé mi FOFO (naj. 130000km) nechytne ani náhodou, ale když klíček chvilku podržím tak chytne - budiž. Problém ale nastává při ujetí cca 100m, přijiždím ke křižovovatce, vyřadím, brzdím a motor se samovolně vypne!!! Naštěstí mi chytne hned poté napoprvé, takže jedu dál. Vyměnil jsem palivový filtr (originál Ford),ale nepomohlo. Byl jsme na diagnostice a žádná závada.
Zjistil jsem, že se to stává pouze když vyřadím a chvilku po studeném startu, jinak k samovolnému vypnutí motoru nedojde.
Nemáte s tím někdo zkušenosti, případně netušíte čím to může být?
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW

Uživatelský avatar
M.P
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 14.10.2009 16:33
Bydliště: já su z Třebíča

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od M.P » 13.11.2009 20:48

Jsem na to stejně , nebo aspoň dost podobně . Asi ti neporadím , ale budiž Ti útěchou že nejsi sám . Na podzim v pohodě , ale jak šli ranní teploty pod těch cca 8-10 °C , tak je to mizérie . Mě teda chytne na poprvé , v podstatě na brnknutí do startéru , ale motor běží nepravidelně , jako by vynechává , je to vidět i na pulsující rafice otáčkoměru . Většinou chcípne na první křižovatce , nebo jako dnes po cca 15 vteřinách když jdu třeba oškrábnout okna . Po lehkém zahřátí už běží plynule , stačí ujet tak 1-2 km ... Většinou jen po prvním studeným startu ten den , během dne už je to zase v cajku . Vyměnil jsem palivovej filtr , žhaviče , baterku měl přes noc na nabíječce , byl na diagnostice ... nic nezjistili . Už mě s tím dochází trpělivost ... asi vezmu z bazaru zpět svoji druhou káru ( viz podpis ) , s tím nebyl nikdy nejmenší problém .
Tady jsem pročetl už kde co , třeba tady :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... AD#p129370
... pročetl jsem jaké problémy měl "opicak" , ale nedočetl jsem se jak to dopadlo ... asi to prodal .
... a mám na Focusu najeto zruba to co ty - 136 tkm
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003 :palec_dolu:
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998 :palec_nahoru:
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004 :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od richisan » 14.11.2009 00:39

JJ, opicak to zabalil, aspon podla toho, co sem pisal :(

Uživatelský avatar
M.P
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 14.10.2009 16:33
Bydliště: já su z Třebíča

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od M.P » 14.11.2009 03:29

richisan píše:JJ, opicak to zabalil, aspon podla toho, co sem pisal :(
... a má klid .
Jenže teď se to blbě prodává ... tak snad v létě až bude teplo .
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003 :palec_dolu:
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998 :palec_nahoru:
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004 :palec_nahoru:

Hery77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 27.10.2009 19:43
Bydliště: Ostrava

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od Hery77 » 16.11.2009 06:31

M.P píše:Jsem na to stejně , nebo aspoň dost podobně . Asi ti neporadím , ale budiž Ti útěchou že nejsi sám . Na podzim v pohodě , ale jak šli ranní teploty pod těch cca 8-10 °C , tak je to mizérie . Mě teda chytne na poprvé , v podstatě na brnknutí do startéru , ale motor běží nepravidelně , jako by vynechává , je to vidět i na pulsující rafice otáčkoměru . Většinou chcípne na první křižovatce , nebo jako dnes po cca 15 vteřinách když jdu třeba oškrábnout okna . Po lehkém zahřátí už běží plynule , stačí ujet tak 1-2 km ... Většinou jen po prvním studeným startu ten den , během dne už je to zase v cajku . Vyměnil jsem palivovej filtr , žhaviče , baterku měl přes noc na nabíječce , byl na diagnostice ... nic nezjistili . Už mě s tím dochází trpělivost ... asi vezmu z bazaru zpět svoji druhou káru ( viz podpis ) , s tím nebyl nikdy nejmenší problém .
Tady jsem pročetl už kde co , třeba tady :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... AD#p129370
... pročetl jsem jaké problémy měl "opicak" , ale nedočetl jsem se jak to dopadlo ... asi to prodal .
... a mám na Focusu najeto zruba to co ty - 136 tkm
Ja mam FOFO asi 9 mesicu a jsem vcelku zklaman, hlavne ted atim slavnym motorem TDCi. To bohuzel nebyla dobra volba, chtel jsem diesel tak to mam :( .
Uvidime co to jeste bude delat pres zimu, ale nejspis ho na jare prodam. Podle techdiskuzi co jsem cetl mi ten motor prijde jako casovana bomba a nikdo nevi co se kdy posere...
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW

Uživatelský avatar
M.P
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 14.10.2009 16:33
Bydliště: já su z Třebíča

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od M.P » 16.11.2009 07:28

Nápodobně....jsem na tom stejně. Já ho ale nekupoval , měla ho přítelkyně , nejezdila s ním , jezdilo se s mým autem ( viz podpis ) , ale naznali jsme že dvě auta jsou zbytečný . Tak jsem vytáhl Forda , začal s ním jezdit , zpočátku nadšení , protože bylo venku teplo . Moje auto se dalo do bazaru ... pak se ochladilo , Fofo začal zlobit , nadšení vystřídalo nasr... a trvá doteď . Auto potřebuju denně , a teď mám strach kdy přestane jet úplně , nebo kdy se tam co vyse... No a přečtení několika vláken o problémech s TDCi ti na optimismu taky nepřidá . V létě půjde ....
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003 :palec_dolu:
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998 :palec_nahoru:
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004 :palec_nahoru:

frantik.17
.
.
Příspěvky: 8183
Registrován: 26.01.2009 22:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od frantik.17 » 22.11.2009 00:48

..jde o to, jak se člověk k dané věci chová... :roll: TDCi chce prostě větší péči, tenhle problém muže být klidně v eletrice, je to kus od kusu, ne motorem....všechny vozy sou poruchové, některé víc, některé méně, ide o majetele.... :wink:
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S

Uživatelský avatar
M.P
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 14.10.2009 16:33
Bydliště: já su z Třebíča

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od M.P » 22.11.2009 08:10

No ke všem svejm autům a motorkám se chovám jak jen nejlíp umím , dostává se jim nejlepší péče ... zkracuji interval výměny olejů , filtrů , jak někde něco vrzne tak to odstraním ... nejsem ten co jen sedne a jezdí , a leje do toho naftu , zrovna do FoFa dávám jen TOP Q , včetně VIFu . Nevím co víc mu dát ...
Ale to už jsme tak trochu mimo téma ....
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003 :palec_dolu:
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998 :palec_nahoru:
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004 :palec_nahoru:

frantik.17
.
.
Příspěvky: 8183
Registrován: 26.01.2009 22:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od frantik.17 » 22.11.2009 12:20

..tak pak je to kusem jako takovým, já mám motor TDCi, v rodině jsou tři motorizace od forda s TDCi, a ani jedním nejsou problémy, ja koupil vůz se 130 nalítáno, čekaj mě takovéty věci co se mění při 100 000km, stabilizátory,brzdy, časem tlumiče, ale to jen proto že to je dotaženo z německa, takže tady na těch silnicích se to projeví o něco víc, měnil sem i vstřiky, ale to už při koupy sem platil pulku opravy, 50:50 s prodejcem....a i tak ta částka byla směšná, podle toho co sem se dozvěěl za kolik to dělaj ve fordu.....

Ja sním jezdím přes rok, každodení ježdění min 60km,aspokojenost, otec jezdí stouhle motorizací už taky přes tři roky, a furt nic, myslím si že tohle je podle toho, po kom ten vůz zdědíš, a jak se ten před tebou k tomu choval.....jde hodně i o styl jízdy.....všechno se vším...

...ale pokud je takovej problém, tak to mě mrzí, ikdyž se říkalo že motory po druhém faceliftu už nebudou tak poruchové......myslím ted mé mondeo...

..držím palce, ať se to vyřeší, a mnoho šťastných km.. :wink:
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S

Hery77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 27.10.2009 19:43
Bydliště: Ostrava

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od Hery77 » 23.11.2009 18:18

frantik.17 píše:..jde o to, jak se člověk k dané věci chová... :roll: TDCi chce prostě větší péči, tenhle problém muže být klidně v eletrice, je to kus od kusu, ne motorem....všechny vozy sou poruchové, některé víc, některé méně, ide o majetele.... :wink:
Davam autu to co vyzaduje a za to bych ocekaval ze bude vse fungovat tak jak ma, ale bohuzel takhle to nefunguje...
Urcite je to kus od kusu a ja mam nejspis nejaky kus spatny, to se stava, co se da delat...ale o majitele jde tak na 50%, kdyz je kus vadny tak je proste vadny a sebelepsi majitel s tim nic neudela...
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW

Uživatelský avatar
doncamillo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od doncamillo » 03.12.2009 11:14

Nasiel som jeden clanok o pouzivani spojky pri starte. Najdete ho na http://auto.pravda.sk/vykonne-motory-je ... oradna_P39.
Vela sa na tuto temu popisalo aj na tomto fore, no zaujalo ma tam par viet:
Pri roztáčaní motora štartérom dôjde k náhlemu odtrhnutiu suchých trecích plôch axiálnych ložísk od seba, čo môže spôsobiť narušenie povrchovej štruktúry ich materiálu a jeho nenápadný úbytok. Časom tak v ložiskách vzniknú axiálne vôle a dovolia kľukovému hriadeľu malý (ale nežiaduci) pozdĺžny pohyb. A ako spoznáte, že to už majú ložiská "za sebou"? Motor pri voľnobehu podozrivo "klope" a pri vytlačení spojky dôjde k poklesu voľnobežných otáčok (poškodené axiálne ložiská prudko zvýšia svoj odpor). V krajných prípadoch dokonca motor po vytlačení spojky zdochne.
Nemohlo by byt toto jednyjm z moznych pricin nasho problemu?
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.

prochajda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 27.08.2009 22:22

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od prochajda » 03.12.2009 19:51

Čauky mám teprvka pul roku TDCI 2004, a mám stejný problém nastartuju po 5 vteřinách zhasne, počítač nic neukazuje v jednom servise zkusit vstřiky proměřit, ale nemám nikoho známého dobrého komu bych věřil že mě nic nenakecá at je nemusím vyměnit. nemá nikdo zkušenost jestli by se to podařilo tímto odstranit, zkusil to nikdo? Jinak at to jezdí Čau

Hery77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 27.10.2009 19:43
Bydliště: Ostrava

Re: TDCi - po ujeti 100m motor se vypne

Příspěvek od Hery77 » 08.12.2009 07:00

O startovani bez spojky vim a bez spojky taky startuji, navic cca pred mesicem jsem menil 2hm setrvacnik + kompletne spojku, takze tady problem nevidim...
Kazdopadne diky za tip.
doncamillo píše:Nasiel som jeden clanok o pouzivani spojky pri starte. Najdete ho na http://auto.pravda.sk/vykonne-motory-je ... oradna_P39.
Vela sa na tuto temu popisalo aj na tomto fore, no zaujalo ma tam par viet:
Pri roztáčaní motora štartérom dôjde k náhlemu odtrhnutiu suchých trecích plôch axiálnych ložísk od seba, čo môže spôsobiť narušenie povrchovej štruktúry ich materiálu a jeho nenápadný úbytok. Časom tak v ložiskách vzniknú axiálne vôle a dovolia kľukovému hriadeľu malý (ale nežiaduci) pozdĺžny pohyb. A ako spoznáte, že to už majú ložiská "za sebou"? Motor pri voľnobehu podozrivo "klope" a pri vytlačení spojky dôjde k poklesu voľnobežných otáčok (poškodené axiálne ložiská prudko zvýšia svoj odpor). V krajných prípadoch dokonca motor po vytlačení spojky zdochne.
Nemohlo by byt toto jednyjm z moznych pricin nasho problemu?
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti