Ahoj chlapci, v lednu jsem si všimnul, že pokud začnu fofíka trochu víc honit, tak kolem 3000 otáček má jakousi díru v plynu - pokud tyto kritické otáčky překoná, žene zase dál.
Napřed jsem si myslel, že to dělá jen na pětku (na dálnici) a přisuzoval jsem to tomu, že prostě někde v mrazu přituhla nafta a že to bude zase časem OK.
Kdepak, ani teď (teploty 5°C) žádná změna - navíc jsem začal jev zkoumat a projevuje - samozřejmě mnohem méně - na všechny rychlostní stupně. Vcelku tomu pomůže, pokud si s plynem pohraju - uberu a přidám, než když držím stále stejně.
Takže se ptám, čím by to mohlo být? Palivový filtr? Ten jsem měnil loni zjara, má nějakých 16000 km. Povětšinou auto jezdí na Shell... Vzduchový filtr byl měněný s olejem, cca 1000 km. Turbo funguje skvěle. EGR? Mám začít šetřit na tenhle eko-nesmysl? čerpadlo by měněné taky, má necelých 70 tis km. Nebo snad ještě něco?
Díky na nápady...
"díra" v plynu - jak na to?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
"díra" v plynu - jak na to?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: "díra" v plynu - jak na to?
EGR by to mohol byť - hypoteticky takto čiste "od stola", alebo i váha vzduchu?
Bez diagnostiky a komparácie nameraných hodnôt s tými čo sa namerajú to pôjde ťažko.
Pri váhe vzduchu napäťové výstupy pri jednotlivých otáčkach motora/prietoku vzduchu.
Podobne aj pri EGR...
Ale toto je naozaj strieľanie "od pása"...nothing else.

Bez diagnostiky a komparácie nameraných hodnôt s tými čo sa namerajú to pôjde ťažko.
Pri váhe vzduchu napäťové výstupy pri jednotlivých otáčkach motora/prietoku vzduchu.
Podobne aj pri EGR...
Ale toto je naozaj strieľanie "od pása"...nothing else.


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host