Chip tuning
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Chip tuning
Máte někdo zkušenost s chiptuningem TDCI?
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
Nevím jak tady na mondeu, spíš asi zatím nikdo, ale pokud chceš zavítej do sekce o focusu, myslím si, že technologie bude asi zhodná.Zkus nahlídnout sem
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- iggyrock
- Junior
- Příspěvky: 255
- Registrován: 13.05.2009 19:19
- Bydliště: Šumava
Re: Chip tuning
Chci vyzkoušet tohle:
http://www.racechip.de/racechip-angebot ... fkdrj4pbc1
Rozpojí se konektor snínače tlaku na railu a připojí se to mezi. Mělo by to zvyšovat tlak v railu, tzn. že to asi klame řídící jednotku, která pak posílá čerpadlu jiná data. Ale z ohlasů, co jsem měl možnost číst, by to mělo fungovat! Za 3.500,-Kč a navíc se to dá kdykoli vyndat.
http://www.racechip.de/racechip-angebot ... fkdrj4pbc1
Rozpojí se konektor snínače tlaku na railu a připojí se to mezi. Mělo by to zvyšovat tlak v railu, tzn. že to asi klame řídící jednotku, která pak posílá čerpadlu jiná data. Ale z ohlasů, co jsem měl možnost číst, by to mělo fungovat! Za 3.500,-Kč a navíc se to dá kdykoli vyndat.
Mondeo VIVA X 2.0TDCi 96kW 2005 Combi
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 88
- Registrován: 19.04.2009 20:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
iggyrock: mám dojem že tohle je ta nejhorší možná varianta "tuningu" jestli je to něco jako powerbox pač je to většinou univerzální a všechno se tim ničí...
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Chip tuning
Presne tak, vsetky tieto black box su uplne na h*vno. Ja osobne odporucam Bluefin od Superchips. Tam si pekne stiahnete povodny software a nahrate vyladeny soft. A vyhoda je, ze povodny soft mate doma pekne ulozeny.
http://www.superchips.co.uk/
2.0TDCi 115BHP
http://www.superchips.co.uk/curves/mond ... 02on-d.pdf
2.0TDCi 131BHP
http://www.superchips.co.uk/curves/mondeo22sttdci.pdf

http://www.superchips.co.uk/
2.0TDCi 115BHP
http://www.superchips.co.uk/curves/mond ... 02on-d.pdf
2.0TDCi 131BHP
http://www.superchips.co.uk/curves/mondeo22sttdci.pdf
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
- iggyrock
- Junior
- Příspěvky: 255
- Registrován: 13.05.2009 19:19
- Bydliště: Šumava
Re: Chip tuning
No hezký - 390 liber za to fakt nedám. Že jsou black-boxy na h...o je sice pěkný, ale chtělo by to nějaké odůvodnění! U CR dieselu se výkon zvyšuje kvalitou (pozor ne kvantitou - to je u atmos. benzínu) směsi. To se dá logicky realizovat pouze dvěma způsoby (zvlášt nebo současně):
1. zvýšením vstřikovacího tlaku paliva - čerpadlo vytvoří větší tlak v railu
2. zvýšením plnícího tlaku vzduchu - turbo vytvoří větší tlak vzduchu do sání
První případ je ten jak říkáte black-box. Nahrání jiného SW do PCM je sice úplně jiný způsob realizace, ale výsledek je úplně stejný. A ohledně vetšího zatížení a opotřebení je úplně jedno jestli mám černou skříňku nebo přehranej SW, tak jako tak bude více zatíženo čerpadlo, vstřikovače a turbo. A samozřejmě následkem většího výkonu a kroutícího momentu i motor, spojka atd.. Nechci nikomu nic vyvracet, pouze uvažuju na základě fyzikální teorie. Iggyrock
1. zvýšením vstřikovacího tlaku paliva - čerpadlo vytvoří větší tlak v railu
2. zvýšením plnícího tlaku vzduchu - turbo vytvoří větší tlak vzduchu do sání
První případ je ten jak říkáte black-box. Nahrání jiného SW do PCM je sice úplně jiný způsob realizace, ale výsledek je úplně stejný. A ohledně vetšího zatížení a opotřebení je úplně jedno jestli mám černou skříňku nebo přehranej SW, tak jako tak bude více zatíženo čerpadlo, vstřikovače a turbo. A samozřejmě následkem většího výkonu a kroutícího momentu i motor, spojka atd.. Nechci nikomu nic vyvracet, pouze uvažuju na základě fyzikální teorie. Iggyrock
Mondeo VIVA X 2.0TDCi 96kW 2005 Combi
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback
Proton 416GLXi 70kW 1999 Hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 88
- Registrován: 19.04.2009 20:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
jenže tady de taky o to , že ten přídavnej box je univerzální a vůbec taky nemusí mít požadovaný účinek, nýbrž opačný
a tím pádem se ještě víc motor ničí ... lepší je dát 10k za přehranej soft se zárukou od firmy která to udělá přímo na míru auta po testování a žádný univerzum než pak dát 100k za novej motor...ale je to tvoje auto tak si s nim dělej co chceš





- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Chip tuning
No pokial viem, tak prave tie vseliake krabicky len klamu RJ a ako pise Mondak, su univerzalne. Takze stoja za prd. To je jediny dovod a myslim ze dostatocny. A o cene oproti chipu alebo spominaneho Bluefinu ani nehovorim.
Inak len tak bokom spominany Bluefin dokaze zvysit otacky na neutrali... Takze myslim ze jasna volba.
Inak len tak bokom spominany Bluefin dokaze zvysit otacky na neutrali... Takze myslim ze jasna volba.

Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 15.05.2009 21:46
- Bydliště: Mohelnice
Re: Chip tuning
Chtěl jsem se zeptat,ohledně Chip tuningu.Jsem laik a mám Mondeo sedan,benzin 1.8HE 81kW teprve druhý měsíc.Vyplatí se ho přečipovat?Četl jsem že se zvedne výkon na 91kW,krouťák a zlepší spotřeba.Je to pravda o té spotřebě,nebo se spíš zvětší.Na co si dávat pozor a čemu se vyhnout.Dík za radu.
Ford Mondeo sedan 2001, 1,8Duratec-HE 81kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 88
- Registrován: 19.04.2009 20:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
u bezturbových motorů to nemá vůbec cenu a pochybuju že by ho tohle mondeo mělo...o spotřebě je to taky na dlouhé povídání...pohledej nebo se zeptej u renomovaných firem 

-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Chip tuning
U naftových přeplňovaných motorů je nejlevnější chiptuning za Kč 17,50.
Tolik stojí odpor, kterým dosáhneš stejné zvýšení dodávky nafty, jako u studeného motoru.
Něco jako pořád zapnutý sytič.
Ty motory totiž pracují s takovým přebytkem vzduchu, že pouhé zvýšení množství nafty stačí ke zvýšení výkonu.
Boxy obvykle pracují tímhle způsobem - zkreslí vstupní hodnoty z čidel a ŘJ pak pracuje s nesprávnýmy údaji o teplotě nasávaného vzduchu a o teplotě a tlaku stlačeného vzduchu.
Když box rozebereš, někdy tam najdeš jen 3 potenciometry (nebo levnější odpory).
Takže ŘJ si pak myslí, že jezdíš při -20 st.C a máš vyšší plnící tlak. No a pochopitelně přidá naftu.
Bohužel se tak vyřadí i ochranné mechanizmy motoru - práce s nesprávnými údaji má prostě svá rizika.
U benzinového nepřeplňovaného motoru je chiptuning spíš kosmetická záležitost - něco jako použít větší trysku, nebo přidat pár stupňů předstihu na rozdělovači - jak to dřív na motorech bez elektroniky bylo.
Prostě trochu lepší seřízení motoru.
To by data od výrobce musela být hodně mizerná, aby ti chiptuning opravdu něco zásadního přinesl.
Je možné, že se dostaneš na 91 kW, ale jedině v případě, že má tvůj motor už teď 86 - 87 kW.
To bylo obvyklé u Felicií 1,6 55 kW - tady měl nejhorší motor - neupravený - 60 kW a obvykle 61 až 62 kW.
Takže když někdo slíbil po přechipování 65 kW nelhal, jen neřekl, že se nejedná o 10 kW navíc, ale jen o 3kW.
Spotřeba?
Každý kůň chce svoje palivo.
Ale ne kůň disponibilní. Pouze kůň, který je skutečně používaný.
Takže když budu mít 10 koní navíc a budu je trvale a beze zbytku využívat, budu mít spotřebu vyšší - ne že ne.
Pokud na jízdu 120 km/h po rovině a za bezvětří potřebuji 35 kW a budu tak jezdit i po úpravě, není důvod abych měl jinou spotřebu než před úpravou. Jen budu mít míň sešlápnutý pedál plynu.
Tolik stojí odpor, kterým dosáhneš stejné zvýšení dodávky nafty, jako u studeného motoru.
Něco jako pořád zapnutý sytič.
Ty motory totiž pracují s takovým přebytkem vzduchu, že pouhé zvýšení množství nafty stačí ke zvýšení výkonu.
Boxy obvykle pracují tímhle způsobem - zkreslí vstupní hodnoty z čidel a ŘJ pak pracuje s nesprávnýmy údaji o teplotě nasávaného vzduchu a o teplotě a tlaku stlačeného vzduchu.
Když box rozebereš, někdy tam najdeš jen 3 potenciometry (nebo levnější odpory).
Takže ŘJ si pak myslí, že jezdíš při -20 st.C a máš vyšší plnící tlak. No a pochopitelně přidá naftu.
Bohužel se tak vyřadí i ochranné mechanizmy motoru - práce s nesprávnými údaji má prostě svá rizika.
U benzinového nepřeplňovaného motoru je chiptuning spíš kosmetická záležitost - něco jako použít větší trysku, nebo přidat pár stupňů předstihu na rozdělovači - jak to dřív na motorech bez elektroniky bylo.
Prostě trochu lepší seřízení motoru.
To by data od výrobce musela být hodně mizerná, aby ti chiptuning opravdu něco zásadního přinesl.
Je možné, že se dostaneš na 91 kW, ale jedině v případě, že má tvůj motor už teď 86 - 87 kW.
To bylo obvyklé u Felicií 1,6 55 kW - tady měl nejhorší motor - neupravený - 60 kW a obvykle 61 až 62 kW.
Takže když někdo slíbil po přechipování 65 kW nelhal, jen neřekl, že se nejedná o 10 kW navíc, ale jen o 3kW.
Spotřeba?
Každý kůň chce svoje palivo.
Ale ne kůň disponibilní. Pouze kůň, který je skutečně používaný.
Takže když budu mít 10 koní navíc a budu je trvale a beze zbytku využívat, budu mít spotřebu vyšší - ne že ne.
Pokud na jízdu 120 km/h po rovině a za bezvětří potřebuji 35 kW a budu tak jezdit i po úpravě, není důvod abych měl jinou spotřebu než před úpravou. Jen budu mít míň sešlápnutý pedál plynu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Chip tuning
s tímhle bych šel rozhodně do firmy, která se tím zabývá, než abych doma na koleni dělal nějaký úpravy s odpory. Měl bych strach co to udělá. Hromada firem dává dnes po chipování na motor i záruku x tisíc km, je ovšem otázka, jak by se potom prokazovalo že motor zničil právě chip
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 88
- Registrován: 19.04.2009 20:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
hlavně jak je psáno o něco výš, tak x-BOX je totálně na p...ču
myslím tím box na "zvýšení" výkonu auta, né herní konzoli 


- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Chip tuning
na atmosfericky benzin definitivne nieJindras9999 píše:Chtěl jsem se zeptat,ohledně Chip tuningu.Jsem laik a mám Mondeo sedan,benzin 1.8HE 81kW teprve druhý měsíc.Vyplatí se ho přečipovat?Četl jsem že se zvedne výkon na 91kW,krouťák a zlepší spotřeba.Je to pravda o té spotřebě,nebo se spíš zvětší.Na co si dávat pozor a čemu se vyhnout.Dík za radu.


iba ak s upravami okolo motora ale aj tak necakaj velky narast
navysenie 81 kW na 91 kW na benzinovej atmosfere len novym softverom v RJ je blbost

navysenie pri tychto motoroch mozes cakat par kW
ale ked prerobis nasavanie, vyfuk, sportovy katalyzator, sportovy filter, tak tych 10kW je realnych


-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 03.01.2010 21:20
Re: Chip tuning
znam cloveka co mel od Bitpoweru TDCI 96 KW. Spotreba mirne dolu, vykon nahoru, ale ten vykon nepresesla spojka, klouzala a odesla nakonec cela se setrvacnikem. Power box je opravdu jen oblbovani teploty vzduchu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti