Problem s kurenim

Prostě vše kolem vzduchu.....
Odpovědět
error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Problem s kurenim

Příspěvek od error » 30.07.2008 16:02

Zdravim. Uz par tyzdnov mam Focus I, bez klimatizacie a zda sa mi, ze z ventilacie mi aj pri vypnutom kureni fuka teply vzduch. Tento isty problem som mal aj na fieste. Neviete niekto o co by mohlo ist, pripadne ako sa dostat k vymenniku tepla?
btw.. ak by ste mali niekto tip ako na dorabku klimatizacie, bol by som vdacny :)
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

vasa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 25.06.2008 11:29

Re: Problem s kurenim

Příspěvek od vasa » 31.07.2008 14:20

tak tohle presne mel kamos na fieste, bylo to dost peklo - topilo to porad a v aute jako v saune. rikal ze to je jakysi elmag ventil co ridi michani horkeho a studeneho vzduchu a ze se rad zasekava. nouzove jsme to resily uskrcenim hadice privodu vzduchu do kokpitu. jinak ten ventil neni uplne zadarmo :(
Focus Turnier Ghia, 2002, 1.6 - 74kW, Pepper red

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s kurenim

Příspěvek od vitut » 31.07.2008 15:56

Nevim, jestli pomuzu, ale podobnou vec jsem resil u Fordu Ka (v podstate totozna technika s Fiestou). Tam to byl trojcestny ventil, ktery uzavira (nebo otevira, podle toho jak je kde ventil zapojen) pritok chladici kapaliny do vymeniku topeni. U Kacka byl ventil pridelany na prepazce mezi motorem a interierem nekde uprostred, vedou do nej dve hadice s chladici kapalinou (z principu to bude u Focuse asi podobne).
Multimetrem jsem zjistil, ze civka neni porusena (pokud bude, je to asi jasne - mohl by ale stacit ventil z vrakace, pripadne mam doma jeste jeden do Kacka, pokud je typove stejny).
Ventil jsem vyndal, rozebral (byl plastovy a kupodivu to slo). Uvnitr jsem zjistil, ze krome obvodoveho tesneni je uvnitr i gumove sedlo, na ktere doseda uzaviraci kuzelka. To gumove sedlo bylo asi vlivem chladici kapaliny dost nafoukle a tim omezovalo pohyb kuzelky ventilu. Cast sedla jsem odrizl, ventil slozil a beha v aute uz 1,5 roku bez problemu (kapalina netece, obvodove tesneni jsem neporusil). Ventil uzavira i otevira v pohode, jen na polovine mezi teplym a studenym vzduchem to uz trochu vic topi.

Vitut
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

error
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 17.07.2008 16:47

Re: Problem s kurenim

Příspěvek od error » 01.08.2008 16:26

Zdravim, na fieste som mal ten ventil rozobrany aj ja, no vyzeral byt funkcny.. Bola tam dajaka rieadiaca jednotka kotra ho otvarala/zatvarala a tym mala riadit teplotu. Len mam pocit, ze focus ventil nema, ale je vo ventilacii dajaky vymennik tepla, ktory sa vysuva a vsuva do priestoru kade prechadza vzduch, pripadne sa otvaraju dajake klapky, ktore riadia prietok vzduchu okolo neho. Mozno je zrada prave tam. Ale netusim kde to hladat.
Focus 1.8TDDI, 2000; Focus 1.8 TDCI, 2001; Celica T23 1.8 VVTL-i + turbo GT28RS

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host