Příspěvek
od vitut » 31.07.2008 15:56
Nevim, jestli pomuzu, ale podobnou vec jsem resil u Fordu Ka (v podstate totozna technika s Fiestou). Tam to byl trojcestny ventil, ktery uzavira (nebo otevira, podle toho jak je kde ventil zapojen) pritok chladici kapaliny do vymeniku topeni. U Kacka byl ventil pridelany na prepazce mezi motorem a interierem nekde uprostred, vedou do nej dve hadice s chladici kapalinou (z principu to bude u Focuse asi podobne).
Multimetrem jsem zjistil, ze civka neni porusena (pokud bude, je to asi jasne - mohl by ale stacit ventil z vrakace, pripadne mam doma jeste jeden do Kacka, pokud je typove stejny).
Ventil jsem vyndal, rozebral (byl plastovy a kupodivu to slo). Uvnitr jsem zjistil, ze krome obvodoveho tesneni je uvnitr i gumove sedlo, na ktere doseda uzaviraci kuzelka. To gumove sedlo bylo asi vlivem chladici kapaliny dost nafoukle a tim omezovalo pohyb kuzelky ventilu. Cast sedla jsem odrizl, ventil slozil a beha v aute uz 1,5 roku bez problemu (kapalina netece, obvodove tesneni jsem neporusil). Ventil uzavira i otevira v pohode, jen na polovine mezi teplym a studenym vzduchem to uz trochu vic topi.
Vitut
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
