Stránka 122 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 08:19
od ZaQik
Karel2 píše: 14.07.2022 08:12 ... zelena lobby vzdy poukazovala, tedy pro ty co nemaji na strese "elektrarnu" :nixw:
zatim sousedy vytacim tim, ze argumentuji: auto je pres den mimo elektrarnu, takze je potreba koupit dostatecnou domaci baterii a z te pres noc "prelit" elektrinu do auta ... vikendove dobijeni na cely tyden provozu nestaci a v zime mas vetsinou smulu 8)

a to vsechno jen proto, ze automobilky nechteji vyrabet auta s vymenitelnou baterii ... uz jsem o tom tady kdysi psal, ze by se mi libilo mit moznost baterii snadno z auta vyndat a dat tam jinou - dojezd by mohl byt klidne jen cca 150km, protoze by to na denni dojizdeni stacilo a vymena by byla mozna i na stavajich benzinkach
ale misto teto standardizaci se stale jen resi pevne zabudovani baterie do podvozku :nixw:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 08:25
od Karel2
myslim ze tohle se zkousi u nakladaku, ale pri vaze, rozmerech a cene dnesni baterie(auto), nevim jak by to udelali, jedine jina technologie baterii (zmenseni) a pak by to podle me melo smysl, nebo myslis mala baterka na 100km a vymena na dalsich 100?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 08:33
od ZaQik
presne tak: dojezd jen 100km a vymena na 10 minut
(pouzitelne jen pro mestka vozitka)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 08:36
od stano.
Aaaa trafeny blackbox zagagal. Ty si presne ten, co na zaklade nariadenia o limitery rychlosti domysli a posplieta hluposti navysez ako bolo v tom clanku. Rovnako ako teraz, ze zakazu spalovacie motory a budu povinne len a iba elektromobily.

Karel: Ano, moze za to Putin. Vypnutim dodavkami plynu do Europy v ramci hybridnej vojny.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 08:46
od Sentik
ZaQik píše: 14.07.2022 08:19 zatim sousedy vytacim tim, ze argumentuji: auto je pres den mimo elektrarnu, takze je potreba koupit dostatecnou domaci baterii a z te pres noc "prelit" elektrinu do auta ... vikendove dobijeni na cely tyden provozu nestaci a v zime mas vetsinou smulu 8)
Doma už taky nějaký kalkulace probíhaj :roll: Nejhorší na tom všem je, že bez pořádně silných baterii to finančne vůbec nedává smysl a s těma bateriema je to zas takovej ranec, že to ten smysl taky moc nemá...

V ČR to předpokládám dopadne jako vždycky, lidi, který budou mít auto na baterky budou přes den krást elektriku zaměstnavatele :mrgreen:

Musim zjistit jak je na tom Ford - vím, že je to možný u F150, která v ČR ale není běžně dostupná - jde mi o vlastnost jako má/po aktualizaci SW teď bude mít - VW ID5, tzn. z baterie auta možno "živit" barák... To už mi pak přijde skoro výhodnější místo pořádných baterií do baráku koupit F150ku :oops:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 09:55
od pkadecka
ZaQik píše: 14.07.2022 08:19 zatim sousedy vytacim tim, ze argumentuji: auto je pres den mimo elektrarnu, takze je potreba koupit dostatecnou domaci baterii a z te pres noc "prelit" elektrinu do auta ... vikendove dobijeni na cely tyden provozu nestaci a v zime mas vetsinou smulu 8)
To má dva zásadní nedostatky:
1) dostatečná domácí baterie stojí peníze. Hodně peněz.
2) Dobíjení té baterie není beze ztrát, takže část energie se bez užitku ztratí.
ZaQik píše: 14.07.2022 08:19 a to vsechno jen proto, ze automobilky nechteji vyrabet auta s vymenitelnou baterii ... uz jsem o tom tady kdysi psal, ze by se mi libilo mit moznost baterii snadno z auta vyndat a dat tam jinou - dojezd by mohl byt klidne jen cca 150km, protoze by to na denni dojizdeni stacilo a vymena by byla mozna i na stavajich benzinkach
ale misto teto standardizaci se stale jen resi pevne zabudovani baterie do podvozku :nixw:
Vyměnitelná baterie byla slepá cesta, Tesla to měla, na YT je video. Má to totiž opět nějaké nedostatky:
1) Materiály pro výrobu baterií jsou drahé, je jich nedostatek už pro současnou výrobu aut a ještě vyrábět X baterií, aby byly na benzínkách k dispozici...
2) Komplikace při konstrukci auta, s pevně vestavěnou baterií máš pevnější celé auto než když musíš mít nějakou šachtu.
3) Že by se výrobci aut sjednotili na standardní baterii je naprosté sci-fi.
4) Na 150km ti stačí malá baterie a menší kapacita se rychlejc nabije - rychlonabíjení je vyřešené i pro malá elektroauta s malou baterií.
5) Výměna baterie prázdná za plnou by byla určitě dražší než dobíjení = nezájem zákazníků.
6) Když by šla baterie z auta vyndat, určitě by byla v hledáčku zlodějů. Už teď se kradou katalyzátory za pár tisíc, baterka za desítky až stovky tisíc?

Prostě by to mělo jen jednu výhodu a ne zas tak podstatnou - 5 až 10 minut výměna baterie vs. 10-20 minut rychlonabíjení (za 10 minut nabiješ na cca 100 km jízdy).

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 10:20
od blackbox80
Karel2 píše: 14.07.2022 08:25 myslim ze tohle se zkousi u nakladaku, ale pri vaze, rozmerech a cene dnesni baterie(auto), nevim jak by to udelali, jedine jina technologie baterii (zmenseni) a pak by to podle me melo smysl, nebo myslis mala baterka na 100km a vymena na dalsich 100?
vyměnitelné baterie zkoušela Tesla a pro nezájem to zabalila a teď do toho šlape třeba čínské NIO, ale celkově to vypadá jako "fail", ať se to prosadí nebo ne
stano. píše: 14.07.2022 08:36 Aaaa trafeny blackbox zagagal. Ty si presne ten, co na zaklade nariadenia o limitery rychlosti domysli a posplieta hluposti navysez ako bolo v tom clanku. Rovnako ako teraz, ze zakazu spalovacie motory a budu povinne len a iba elektromobily.

Karel: Ano, moze za to Putin. Vypnutim dodavkami plynu do Europy v ramci hybridnej vojny.
Stano ty jsi ztracený případ s nulovou sebereflexí a jestli se takhle chováš i RL, tak lituji tvé okolí :D ¨
- co je v tom článku vyloženě blbost(pokud si ho vůbec četl - pochybuji)? Buď konkrétní a nestyď se! :D
- co jsem domotal, když cituji oficiální zdroje? To si rád přečtu.

Putin může za neotevření NS2 a zablokování turbíny v Kanadě atd.? Nemusím ti citovat Bidena viď? :D

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 10:55
od stano.
pkadecka píše: 14.07.2022 09:55 4) Na 150km ti stačí malá baterie a menší kapacita se rychlejc nabije - rychlonabíjení je vyřešené i pro malá elektroauta s malou baterií.
Toto nie je pravda. Na 150km, povedzme 30kWh, rychlejsie nabijes vacsiu bateriu ako mensiu. Vacsiu bateriu vies nabijat vacsim prudom, kedze sa rozlozi do viacerych clankov. Navyse nabijanie litiovych baterii sa cez 80% vyrazne spomaluje.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 10:58
od stano.
blackbox80 píše: 14.07.2022 10:20 Putin může za neotevření NS2 a zablokování turbíny v Kanadě atd.? Nemusím ti citovat Bidena viď? :D
Preco obmedzovali dodavky plynu koncom minuleho roka? Preco vedome sposobovali nestabilitu a planovany narast cien? Preco uz mesiace nejde plyn cez Jamal? Preco obmedzoval i dodavky cez NS1 aj pred demontazou turbiny? Na NS1 maju 2 turbiny. Preco su uplne zastavene dodavky?
Za to moze Biden a Ukrajina :palec_nahoru:

Kde v tych tvojich oficialnych zdrojoch mas zmienku o tom, ze budu chodit automaticky pokuty za prekrocenie rychlosti? Alebo odoberanie dokladov, zadrziavanie auta, umele obmedzenie maximalnej rychlosti na nizsie limity, atd? Lebo to je to, co v tvojich tupoclankoch pisu, a cim sa aj ty ohanas.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 12:09
od blackbox80
stano. píše: 14.07.2022 10:58 Preco obmedzovali dodavky plynu koncom minuleho roka? Preco vedome sposobovali nestabilitu a planovany narast cien? Preco uz mesiace nejde plyn cez Jamal? Preco obmedzoval i dodavky cez NS1 aj pred demontazou turbiny? Na NS1 maju 2 turbiny. Preco su uplne zastavene dodavky?
Za to moze Biden a Ukrajina :palec_nahoru:
Pokud máš tak hloupé dotazy, tak si nejdříve zjisti fakta. Polsko tvrdilo, že ruská strana plní závazky(plyn tekl opačným směrem) = nic neomezili a závazky si plnili. Plynu bylo dost, že jsme si v EU vybrali určitý způsob obchodování se strategicky důležitými komoditami, tak to je čistě náš problém, z kterého Ruská strana více profituje. Stále si plní závazky i přesto, že Ukrajinská vláda rozhodla o omezení tranzitu plynu přes jejich území. Jestli ti to nedošlo, tak a) jim zadržují turbínu b) v tomto období probíhá pravidelná údržba NS1 a někdo se najednou probudí, že je to problém, když to dříve problém nebyl c) ruská strana se rozhodla kontrovat se sankcemi, ale stále je plynu dost a NS2 je prý plný ;) >> jen blb kouše ruku, která ho krmí ;)

"Nevím", kdo uvalil sankce na NS2 a to vč. spolupracujícíh firem a kdo prohlásil něco ve stylu, že udělá cokoliv, aby se NS2 nespustil. Trochu si v tom udělej pořádek dříve, než začneš prskat...
stano. píše: 14.07.2022 10:58 Kde v tych tvojich oficialnych zdrojoch mas zmienku o tom, ze budu chodit automaticky pokuty za prekrocenie rychlosti? Alebo odoberanie dokladov, zadrziavanie auta, umele obmedzenie maximalnej rychlosti na nizsie limity, atd? Lebo to je to, co v tvojich tupoclankoch pisu, a cim sa aj ty ohanas.
zajisté mi to dohledáš v daném článku, když už to tady tvrdíš a kde se tím prosím oháním ...ty bys místo prášků potřeboval gumoléčbu, aby tě to vymýšlení přestalo bavit :D :D
https://www.autojournal.cz/omezovac-ryc ... j-testuje/

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 12:18
od pkadecka
stano. píše: 14.07.2022 10:55
pkadecka píše: 14.07.2022 09:55 4) Na 150km ti stačí malá baterie a menší kapacita se rychlejc nabije - rychlonabíjení je vyřešené i pro malá elektroauta s malou baterií.
Toto nie je pravda. Na 150km, povedzme 30kWh, rychlejsie nabijes vacsiu bateriu ako mensiu. Vacsiu bateriu vies nabijat vacsim prudom, kedze sa rozlozi do viacerych clankov. Navyse nabijanie litiovych baterii sa cez 80% vyrazne spomaluje.
Jo, to máš pravdu. Když teď koukám na malá auta (leaf, zoe, spring), vychází to zhruba 10 minut rychlonabíjení = 30km jízdy. U citroenu e-C4 (50kWh baterie) to vychází asi 10 minut = 90km.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 14.07.2022 15:43
od 321910336
Karel2 píše: 14.07.2022 08:12 ano, chovaji se podle aktualni situace, ktera ovsem neni v Evrope stejna, mne slo o situaci u nas a ono se ukazuje, ze pri nedostatku elektriny v EU a neochote nasi vlady udelat neco s cenou energii, se dostavame do situace, ze i po zdrazeni PHM uz neni provoz na elektrinu tak rentabilni, jak zelena lobby vzdy poukazovala, tedy pro ty co nemaji na strese "elektrarnu" :nixw:
Pořád je to o desítky procent výhodnější. Zaplakat můžou akorát majitelé plug-in hybridů, které žerou dvakrát tolik, co elektromobil a ještě je do toho potřeba kupovat ten drahej benzín.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.07.2022 22:06
od Tonda-B
miki21 píše: 04.07.2022 14:06 Kolik sprostostí už EU schválila? :irre:
Nejde ani tak o počet (i když ani ten není malý), ale o kvalitu a míru zásahu těch kravin do života lidí.
Ta největší kravina se jmenuje New Green Deal...

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.07.2022 12:22
od miki21
https://www.novinky.cz/auto/clanek/evro ... .seznam.cz
Opět další důvod ke zdražení, ale evropská komise nařídí... :lol:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 18.07.2022 13:59
od stano.
Neknural si nahodou prednedavnom, ze elektromobily su zle, lebo sa nedaju recyklovat baterie a je problem s tazbou surovin? Tak mas riesenie a ani to ti nie je dobre.
Ty by si to zvladol lepsie :wink: