ZaQik píše: 14.07.2022 08:19
zatim sousedy vytacim tim, ze argumentuji: auto je pres den mimo elektrarnu, takze je potreba koupit dostatecnou domaci baterii a z te pres noc "prelit" elektrinu do auta ... vikendove dobijeni na cely tyden provozu nestaci a v zime mas vetsinou smulu
To má dva zásadní nedostatky:
1) dostatečná domácí baterie stojí peníze. Hodně peněz.
2) Dobíjení té baterie není beze ztrát, takže část energie se bez užitku ztratí.
ZaQik píše: 14.07.2022 08:19
a to vsechno jen proto, ze automobilky nechteji vyrabet auta s vymenitelnou baterii ... uz jsem o tom tady kdysi psal, ze by se mi libilo mit moznost baterii snadno z auta vyndat a dat tam jinou - dojezd by mohl byt klidne jen cca 150km, protoze by to na denni dojizdeni stacilo a vymena by byla mozna i na stavajich benzinkach
ale misto teto standardizaci se stale jen resi pevne zabudovani baterie do podvozku
Vyměnitelná baterie byla slepá cesta, Tesla to měla, na YT je video. Má to totiž opět nějaké nedostatky:
1) Materiály pro výrobu baterií jsou drahé, je jich nedostatek už pro současnou výrobu aut a ještě vyrábět X baterií, aby byly na benzínkách k dispozici...
2) Komplikace při konstrukci auta, s pevně vestavěnou baterií máš pevnější celé auto než když musíš mít nějakou šachtu.
3) Že by se výrobci aut sjednotili na standardní baterii je naprosté sci-fi.
4) Na 150km ti stačí malá baterie a menší kapacita se rychlejc nabije - rychlonabíjení je vyřešené i pro malá elektroauta s malou baterií.
5) Výměna baterie prázdná za plnou by byla určitě dražší než dobíjení = nezájem zákazníků.
6) Když by šla baterie z auta vyndat, určitě by byla v hledáčku zlodějů. Už teď se kradou katalyzátory za pár tisíc, baterka za desítky až stovky tisíc?
Prostě by to mělo jen jednu výhodu a ne zas tak podstatnou - 5 až 10 minut výměna baterie vs. 10-20 minut rychlonabíjení (za 10 minut nabiješ na cca 100 km jízdy).