Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od ballu » 20.01.2019 16:10

Stáčí ti to tak, bez čísel.
ATMOSFERA VZALA MÉNĚ NEŽ MALÝ MOTOR S TURBEM.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 20.01.2019 17:09

Nějakým způsobem přesunuto a promazáno 8)

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Wolf78 » 20.01.2019 17:29

ballu píše:Stáčí ti to tak, bez čísel.
ATMOSFERA VZALA MÉNĚ NEŽ MALÝ MOTOR S TURBEM.
:totlsmile:
tak mi ukaž ty čísla , pokud tedy nějaké jsou :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4978
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od fofok » 20.01.2019 18:00

Karel2 píše:Zerou vic, ale jen pokud jedes pilu, normalni bezny provoz a jsou trochu niz. Pokud tyhle motory netocis, tak maji mensi spotrebu, ale motor je vetcinou po 50-100 tis. K.O. Temhle motorum chutnaji vyssi otacky(pak vydrzi i par set tisic km), ale na ukor vyssi spotreby viz tve odkazy. Proste 3000ot.+ a casto radit dolu. Ja pri delsi jizde(dalnice) +- 160 mam spotrebu tak 8-8,5l(prumernou) a to nemam 6, zajimala by mne spotreba konkretne 1,5 EB(spise ale 0,9 92kW) pri tehle rychlosti(otackach). Pokud vyresi detske nemoci, tak na tom ale budou tyhle motory lepsi volba pro beznou jizdu. :nixw: Porad ale plati, pokud chi jezdit rychle, tak to musim nakrmit, zaplatit. :D
S tou výdrží je to spekulace a je to 1,0 a ne 0,9 92 kW a opravdu žerou míň.Ballu cituje nějakej deset let starej článek a vývoj už poposkočil o trochu dál.Jako to co jeho retro dvoulitr dneska jedou litry ne li líp a žerou od pěti do sedmi litrů v nižší střední.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kratales » 20.01.2019 18:09

Osobně nejsem vůbec zastánce oturbených motorů, prostě jednoduše preferuji spolehlivost a technickou nenáročnost. Ale ať jsem jel s EcoBoostem nebo s TSI, tak třeba ten 1
4 nebo 1.5 TSI jede sakra lépe než běžná 2.0i atmosféra a ta spotřeba je tam z vlastní zkušenosti fakt o fost nižší a to znatelně. Možná někde na okruhu to bude jinak, kdy ten motor se bude stále pohybovat kolem 100% výkonu, ale v běžném provozu jsou jednoznačně úspornější. A když vezmu 2.0i v FF2, tak třeba ten 1.0 EB 92kW v FF4 mi přišel pružnější než ten 2.0i v FF2 a to jel za sakra jiné peníze při značně vyšší dynamice.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Příspěvek od Wolf78 » 20.01.2019 18:25

ale ta spotřeba nebyla měřena metodou ala ballu měřená maximální spotřeba při sprintech jeho auta a nějakého EB a rozdíl vyšel viz níže :-D
ballu píše:Wolf78:
Umíš číst, při sprintech, plyn na podlaze a otáčky do omezovače a ano, již tehdy měl motor přes 200 ti.
ballu píše:
Jel jsem 1.5 EB, 1.6 EB., dokonce jsem proti 1,5EB jel se svým několik sprintů na letišti. Udělal mě o délku auta, ale jelikož jsme nulovali PC, tak ve výsledku měl průměrnou spotřebu o 2 L !!!!! více.
Tak již chápete, kde beru jistotu, že mohu napsat ty babety žerou víc, a žádné sebelepší lehkoběžné oleje, tuto skutečnost nezvrátí.
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.01.2019 18:56

kratales píše:Osobně nejsem vůbec zastánce oturbených motorů, prostě jednoduše preferuji spolehlivost a technickou nenáročnost. Ale ať jsem jel s EcoBoostem nebo s TSI, tak třeba ten 1
4 nebo 1.5 TSI jede sakra lépe než běžná 2.0i atmosféra a ta spotřeba je tam z vlastní zkušenosti fakt o fost nižší a to znatelně. Možná někde na okruhu to bude jinak, kdy ten motor se bude stále pohybovat kolem 100% výkonu, ale v běžném provozu jsou jednoznačně úspornější. A když vezmu 2.0i v FF2, tak třeba ten 1.0 EB 92kW v FF4 mi přišel pružnější než ten 2.0i v FF2 a to jel za sakra jiné peníze při značně vyšší dynamice.
Souhlas...az teda na ten 1.0EB. Taky jsem s tim jel, jede hezky, ale co mi vadilo - totalne mrtvy spodek..popojizdeni mi pripadalo jako utrpeni (u 2.0 mi staci jen pracovat se spojkou) a nevyrazny vrsek..to bych rekl, ze 2.0 je nahore vyraznejsi prece jen Nm v kombinaci s dlouhymi prevody u toho litru neni zadny zazrak.
Cistou uvahou ocekavanych celkovych nakladu pro muj styl mi prijde 2.0 optimalni (z toho, co se pro Mondeo delalo), ale urcite bych netvrdil, ze zere mene nez EB. Ale je fakt, ze kdyby v aute velikosti Mondea byl litrovy EB, tak to uspornejsi nez 2.0 o moc nebude. 1.6EB si s tim poradi mnohem lepe.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 20.01.2019 21:09

Wolf78. To si ze mne děláš prdel, nebo jsi opravdu tak natvrdlý.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 20.01.2019 21:15

:nixw: a já myslel celou dobu , že si děláš prdel a ty to fakt myslíš vážně :totlsmile:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 20.01.2019 21:17

I když je to VW jde o pocit z jízdy...
Od..7:10min..https://www.stream.cz/meziplyn/10030005 ... -sportsvan
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6884
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 20.01.2019 22:21

A spotřebu? :D
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Gossip

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Gossip » 20.01.2019 22:42

jestli je spotreba numero uno je potreba poridit nejaky hybrid a nebo rovnou elekromobil ne? A nebo aspon predelat na plyn

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6884
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 21.01.2019 06:25

Ja reagoval na to, co rika v testu o spotrebe v souvislosti s timto tematem.
fofok: omluva za 0,9 misto 1,0EB :D myslel jsem uz na neco jineho a ta vydrz motoru je mysleno podtaceni, proste jizda jako s ropakem temhle motorum nedela dobre(karbonizace atd.), viz par temat i tady, treba praskly pist atd. O svolavackach na kde co u techto motoru(nejen) odradilo od koupe treba i mne. Rikam, po vychytani much to bude lepsi volba pro normalni jizdu. Zatim je ta "normalni" jizda riziko mozneho poskozeni motoru a treba prisady v oleji jsou jen berlicka. Ja radsi verim strojarine jak chemii. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 21.01.2019 09:00

Jenže na vychytani much dnes není čas. Emise se zprisnuji co pár let, takže co pár let je i motor totálně prekopanej. Ty doby co se motor v autech vyvíjel dvě tři generace a pak byl super jsou fuč.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6884
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 21.01.2019 09:41

proto rikam "slepa vetev vyvoje" a taky ze to jde s motory do pr..... s kvalitou :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti