Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Odpovědět
Bzikkk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 24.04.2011 11:44

Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Příspěvek od Bzikkk » 24.07.2012 09:17

:arrow: přesun, Dr.Romca
Čaute chlapi, mám takový problém s Focusem I 1.8 TDDi r.v. 2002.
Po jízdě asi 10 minut se mi úplně vybila baterka (spadly ručičky, rozsvítilo ABS) baterka mrtvá.
Koupil jsem novou baterku, a nový alternátor, po výměně to samé.
Tak jsem vzal voltmetr, začal postupně měřit pojistky po odpojování a najednou se po odpojení předehřevu motoru (auto je dovezené z Holandska tak se předehřev dával) objevilo na baterce při volnoběhu 13.5V. Tak jsem si myslel že problém je vyřešen a jsou tam nejspíše vypálené už žhaviče a nahřívají déle než mají.
Sednu do auta natahnul jsem si dvojlinku do auta s měřákem, a po vytočení motoru asi na 2500 ot/min jsem měl na baterce 16V, no po proměření alternátoru jsem zjistil, že ten nový altík má v pr*eli regulátor. Tak jsem tam dal zpět starý alternátor, nabil baterku a doufal jsem, že celý problém v tom vybíjení byl v tom předehřevu.
Dal jsem všechno na auto natartoval, najezdil asi 80 km měřak pořád ukazoval dobíjení ve vyšších otáčkách okolo 14V takže vše v pořádku.

Dneska ráno přijdu a baterka se přes noc opět vybila. Tak jsem dal další jinou novou baterku a po nastartování a zvyšování otáček opět nedobíjí a s napětím na baterce se dostávám až někde pod 12V se zapnutýma světlama...

Nenapadá Vás něco? Díky za každou radu!!!

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Příspěvek od vitut » 24.07.2012 11:37

Ten novy alternator a regulator vyrabi kdo? Jsou to originalni dily, nebo nejaky Starline? U Focuse ma dobijeni na strosti PCM motoru ve spolupraci s alternatorem, tohle vetsinou nefunguje pri pouziti aftermarket dilu. Pokud jses si jisty, ze regulator i alternator pochazeji od kvalitniho vyrobce (Hella, Magneti Marelli), sel bych po kabelazi - zkontroluj silove vedeni mezi altikem a baterkou a pak ridici obvod dobijeni. Na altiku najdes 3-pinovy konektor, dva piny vedou primo do PCM ke spolujezdci, treti vodic pak do motorove pojistkovky, kde je 10 A pojistka. Nesmi tam byt zadny kontakt na kostru ani velke odpory vedeni. Kdyz to budes mit rozdelany, koukni na vodice pred konektorem, obcas byvaji prodrene i v tom husim krku.
Posledni moznost je pak PCM motoru (tomu moc neverim) a vlastni baterka. Doufam, ze tu novou jsi koupil na bazi stribra a vapniku, pripadne vapnik-vapnik. Bezna Ti nevydrzi trvale prepeti alternatoru.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Bzikkk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 24.04.2011 11:44

Re: Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Příspěvek od Bzikkk » 24.07.2012 12:30

Jo alternátor je Magneti Marelli, žádnou Straline ku*vu bych tam nedal, a bater taky stříbro vápník. Zkusím jít po těch kablech a vedení jak jsi říkal a uvidíme. Každopádně díky za radu! :palec_nahoru:

Kamikaze211
Junior
Junior
Příspěvky: 282
Registrován: 27.03.2010 21:46
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus I 1.8 TDDi nedobíjí, vybíjí

Příspěvek od Kamikaze211 » 03.10.2013 11:04

Sice jsem to nečet celé ale něco podobného mi dělal regulátor napětí.
Byl: Ford Focus, TDDI 1.8, Black

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host