Ventilátor chlazení
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
Už jsem chtěl jásat, že jsem v tomto tématu našel řešení svých potíží, ale není to úplně stejné..popíšu. Problémy mám dva, těžko říct, jak moc spolu souvisí.
První je, že se motor podchlazuje, pokud není v zátěži. Jak jsem tu už někde četl, na FoFo II 1.6 (Sigma), celkem častý problém. Ve zkratce, pokud jedu z kopce a brzdím motorem (můžu předtím jet třeba dvěstě kiláků, takže motor zahřátý až až), tak teplota ze své 'přibité' polohy v půlce budíku začne pomalu klesat na nulu. Čím větší zima venku, tím rychleji a víc. A děje se to i teď, když je venku třeba (v noci a na kopcích 10°C). Chápu, že točím motorem přes kvalt a do válců nejde žádný benzín, tak to vychladne, ale nedělalo mi to dřív na žádném autě (Twingo, Escort 1.6 Zetec, Mondeo mk3 2.0 Duratec), nemělo by to být tak cimprlich jak nafta. A auto mám tak asi rok a připadá mi, že to začalo dělat až v zimě, že předtím to bylo ok. Jinak termostat vyměněn (mimochodem dost vopruz) a beze změny.
Druhá věc se mi stala teď na dálnici, svištěl jsem si to do Prahy na Haberu, venku poměrně teplo, ale žádný letní pařák, tři lidi v autě, ale žádný náklad. Klima spíš příležitostně při sjezdu z kopce. Frčím si to tak 130-140 (díky zpřevodování je tam přes 4000rpm), jak občas kuknu na budíky, tak najednou vidím, že teplota je téměř v červeným. Jinak ale v klidu, žádný kontrolky nesvítí, žádná pára se z motoru nevalí, motor má stále stejný zvuk a za plynem normálně jde. (teda jestli se tomu tak u té 1.6 dá říct). Tak jsem ubral, zpomalil na cca 120, teplota se ve třech skocích vrátila na normál. Ještě jsem zkusil zapnout klimu a trvalo poněkud déle, než začala chladit, ale to taky možná hledám duchy. Zkusil jsem i vytočit topení na max, topilo dobře, tak jsem ho zase stáhl. (tímto jsem hledal rychlé možné příčiny - ztratil jsem řemen, to by ale se rozsvítila kontrolka dobíjení, ztratil jsem vodu, to by pak ale netopilo). Na nejbližším odpočívadle jsem zastavil a kouknul pod kapotu. Nikde nic politýho a poblitýho, v expanzce chladící kapaliny po max, tak jak jsem to po výměně termostatu doplnil, ani nemá jinou barvu, pod víčkem oleježádný šlem, oleje (kontrolováno později) sice na rysce po minimum (dolito), ale to není nijak kritické.. Řemeny na svém místě. Opatrně jsem pokračoval dál, ještě jednou to udělalo, že se ručička jednou cukla směrem doprava a pak zase zpátky a pak to udělalo ještě jednou v noci, když jsem se vracel.
Byl jsem včera za mechanikem, popsal mu problém, prý by to mohlo být i načaté těsnení pod hlavou, které vyrobí občas bublinu do chladícího okruhu.
Jinak za těchto rychlostí a v teplotách kolem 25°C se to musí uchladit i bez ventilátoru, takže proto jsem přestal juchat., Ale i tak si ventilátor trochu dělá, co chce, včera při jízdě domů (přes město piánko padesát, žádné kolony a žádný pařák, teplota vody na půlce, ale bylo slyšet, že se větrák točí, jak jsem zastavil před barákem a vypnul motor, bylo slyšet, jak dobíhá, tak jsem otevřel motor, chvilku do něj koukal, pak nastartoval a větrák se opět rozběhl (klima samozřejmě vypnutá). Tak jsem z toho celého trochu jelen.
Zkusím zkontrolovat tu krabičku na větráku a ten tenký drátek, jestli tam nebude problém a auto si napíchnu Tominovou diagnostikou, jestli na sebe něco nenapráší..ale jsem z toho poněkud rozpačitý.
První je, že se motor podchlazuje, pokud není v zátěži. Jak jsem tu už někde četl, na FoFo II 1.6 (Sigma), celkem častý problém. Ve zkratce, pokud jedu z kopce a brzdím motorem (můžu předtím jet třeba dvěstě kiláků, takže motor zahřátý až až), tak teplota ze své 'přibité' polohy v půlce budíku začne pomalu klesat na nulu. Čím větší zima venku, tím rychleji a víc. A děje se to i teď, když je venku třeba (v noci a na kopcích 10°C). Chápu, že točím motorem přes kvalt a do válců nejde žádný benzín, tak to vychladne, ale nedělalo mi to dřív na žádném autě (Twingo, Escort 1.6 Zetec, Mondeo mk3 2.0 Duratec), nemělo by to být tak cimprlich jak nafta. A auto mám tak asi rok a připadá mi, že to začalo dělat až v zimě, že předtím to bylo ok. Jinak termostat vyměněn (mimochodem dost vopruz) a beze změny.
Druhá věc se mi stala teď na dálnici, svištěl jsem si to do Prahy na Haberu, venku poměrně teplo, ale žádný letní pařák, tři lidi v autě, ale žádný náklad. Klima spíš příležitostně při sjezdu z kopce. Frčím si to tak 130-140 (díky zpřevodování je tam přes 4000rpm), jak občas kuknu na budíky, tak najednou vidím, že teplota je téměř v červeným. Jinak ale v klidu, žádný kontrolky nesvítí, žádná pára se z motoru nevalí, motor má stále stejný zvuk a za plynem normálně jde. (teda jestli se tomu tak u té 1.6 dá říct). Tak jsem ubral, zpomalil na cca 120, teplota se ve třech skocích vrátila na normál. Ještě jsem zkusil zapnout klimu a trvalo poněkud déle, než začala chladit, ale to taky možná hledám duchy. Zkusil jsem i vytočit topení na max, topilo dobře, tak jsem ho zase stáhl. (tímto jsem hledal rychlé možné příčiny - ztratil jsem řemen, to by ale se rozsvítila kontrolka dobíjení, ztratil jsem vodu, to by pak ale netopilo). Na nejbližším odpočívadle jsem zastavil a kouknul pod kapotu. Nikde nic politýho a poblitýho, v expanzce chladící kapaliny po max, tak jak jsem to po výměně termostatu doplnil, ani nemá jinou barvu, pod víčkem oleježádný šlem, oleje (kontrolováno později) sice na rysce po minimum (dolito), ale to není nijak kritické.. Řemeny na svém místě. Opatrně jsem pokračoval dál, ještě jednou to udělalo, že se ručička jednou cukla směrem doprava a pak zase zpátky a pak to udělalo ještě jednou v noci, když jsem se vracel.
Byl jsem včera za mechanikem, popsal mu problém, prý by to mohlo být i načaté těsnení pod hlavou, které vyrobí občas bublinu do chladícího okruhu.
Jinak za těchto rychlostí a v teplotách kolem 25°C se to musí uchladit i bez ventilátoru, takže proto jsem přestal juchat., Ale i tak si ventilátor trochu dělá, co chce, včera při jízdě domů (přes město piánko padesát, žádné kolony a žádný pařák, teplota vody na půlce, ale bylo slyšet, že se větrák točí, jak jsem zastavil před barákem a vypnul motor, bylo slyšet, jak dobíhá, tak jsem otevřel motor, chvilku do něj koukal, pak nastartoval a větrák se opět rozběhl (klima samozřejmě vypnutá). Tak jsem z toho celého trochu jelen.
Zkusím zkontrolovat tu krabičku na větráku a ten tenký drátek, jestli tam nebude problém a auto si napíchnu Tominovou diagnostikou, jestli na sebe něco nenapráší..ale jsem z toho poněkud rozpačitý.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 836
- Registrován: 01.08.2008 20:07
Re: Ventilátor chlazení
Jestli ti cuká ručička tak to bude možná něco v konektorech od čidla, takhle rychle se teplota nemůže měnit ani kdyby tam vlítla nějaká bublina.. Ty projevy větráku pak už mohou být jen reakce ŘJ na vadné údaje z čidla.Wizzy008 píše: Opatrně jsem pokračoval dál, ještě jednou to udělalo, že se ručička jednou cukla směrem doprava a pak zase zpátky a pak to udělalo ještě jednou v noci, když jsem se vracel.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2011 11:20
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
Jen pro doplnění upozorňuji, že údaj zobrazovaný o teplotě na palubce je z jednoho čidla a údaj o teplotě pro řídicí jednotku je z druhého čidla. Pokud tedy je nějaký špatný kontakt na čidlo pro palubku, pak se údaj může měnit skokově. Souhlasím s názorem, který uvedl PeS.PeS píše: Jestli ti cuká ručička tak to bude možná něco v konektorech od čidla, takhle rychle se teplota nemůže měnit ani kdyby tam vlítla nějaká bublina.. Ty projevy větráku pak už mohou být jen reakce ŘJ na vadné údaje z čidla.
Tato vada však nemůže ovlivnit funkci ventilátoru, i když nelze vyloučit souběh vad na obou čidlech. O tom však moc nesvědčí popisovaný stav, kdy měl motor "vařit", nevařil a ani řídicí jednotka nezobrazila hlášku o přehřátém motoru. U ventilátoru bych tipoval na chybu v signálu do řídicí jednotky sahary, nebo přímo na chybu v této řídicí jednotce.
Pokud budou provedeny testy Fordiagem, dejte vědět, co bylo zjištěno.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 2007
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
Jen pro upřesnění, opravdu jsou tady dvě čidla? Já žil v tom, že je jen jedno, to u termostatu, to jde do řídící jednotky a ta potom mimo vlastního motorovéo managementu obstarává i signál pro budíky a saharu... Pokud je jich víc než jedno, kde jsou?
(ať vím, kde pátrat)
Na Escortu byly dokonce tři, ale tam byl křemík opravdu jen kvůli motoru, u Mondea mk3 to bylo tak půl napůl, ale čidlo na vodu už jen jedno, u téhle plechovky si bez křemíku ani nestáhnu okýnko, a na tu elektroniku u sahary jsem čučel jak vyoraná myš..tak bych víc jak jedno čidlo nečekal.

(ať vím, kde pátrat)
Na Escortu byly dokonce tři, ale tam byl křemík opravdu jen kvůli motoru, u Mondea mk3 to bylo tak půl napůl, ale čidlo na vodu už jen jedno, u téhle plechovky si bez křemíku ani nestáhnu okýnko, a na tu elektroniku u sahary jsem čučel jak vyoraná myš..tak bych víc jak jedno čidlo nečekal.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2011 11:20
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
Informace o dvou čidlech určitě platí pro FoFo II se vznětovými motory a zatím nemohu potvrdit, že se to týká všech ostatních modelů FoFo >2004. Pokusím se ještě popátrat.
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10.08.2011 11:20
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
Zatím jsem nebyl v hledání příliš úspěšný, ale určité náznaky jsou tady: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 93&start=0
Ford Focus II, 1.8 TDCi, 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18.01.2011 17:30
- Bydliště: kroměřížsko
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
ja si myslim ze tam je jen jedno
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor chlazení
Já na to v pátek odpo taky koukal a jiné, než pod tou cívkou jsem taky nenašel. Možná na to čumím ještě blbě, ale je to tedy v místě, kde se vrací voda z chladiče do motoru? Nemůžu si pomoct, ale to mi nepřipadá jako moc logické místo..
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18.01.2011 17:30
- Bydliště: kroměřížsko
Re: Ventilátor chlazení
A já se schválně díval k termostatu a žádné dráty tam nevedly, takže tam žádné čidlo nemám.
To, aby se vědělo kolik čidel na tom motoru je.
To, aby se vědělo kolik čidel na tom motoru je.
FFII combi 1.6 74kw r.v.2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti