TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
no, ono to nemusí vždycky zamrznout ve filtru, ale hlavně během jízdy v potrubí od nádrže k motoru
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
no a to je další věc co mně sere.proč to není nějak pořešený?proč není na nádrži předehřev nafty?pak by za ten kousek nestíhala zamrzat
a hlavně PROČ ostatní jezděj a my ne?

FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Ze by to zamrzlo v trubkach, to uz opravdu musi byt hooodne mraz nebo letni nafta. Nejcasteji se zalepi filtr vyloucenym parafinem. Reseni je vyhrivany filtr, ten ale FoFo1 nikdy nemel, tam se spoleha na ohrev nafty vratnym potrubim, pripadne se montoval na prani ohrivac nafty. U 1.8 TDCi je ohrev filtru az od FoFo2.
A proc ostatni jezdi? Treba motory VW s rotacnim cerpadlem a PD jsou v podstate zemedelsky stroje, tam je propustnost filtru nekde na 30 um, coz temer odpovida normovane zkousce. Takze nafta splnujici napr. -30 °C tam filtrem projde jeste pri -25 °C. Novejsi motory maji pak uz vsechny predehrev filtru. U vstrikovani Delphi je propustnost filtru 2 um, tam se na to neda spolehnout ani pri -10 °C. Je to spis chyba evropske normy platici beze zmeny uz od roku 1965. Ale nic neni cernobily - mam dva sousedy s Octou2 a jezdi ted taky vlakem ...
A proc ostatni jezdi? Treba motory VW s rotacnim cerpadlem a PD jsou v podstate zemedelsky stroje, tam je propustnost filtru nekde na 30 um, coz temer odpovida normovane zkousce. Takze nafta splnujici napr. -30 °C tam filtrem projde jeste pri -25 °C. Novejsi motory maji pak uz vsechny predehrev filtru. U vstrikovani Delphi je propustnost filtru 2 um, tam se na to neda spolehnout ani pri -10 °C. Je to spis chyba evropske normy platici beze zmeny uz od roku 1965. Ale nic neni cernobily - mam dva sousedy s Octou2 a jezdi ted taky vlakem ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
tak a teď se zeptám na tohle.když ho dám do dílny rozmrznout musím vymněnit pal.filtr nebo stačí vypustit tu sr....ku odkalovákem ven a nasát naftu z potrubí?pokud tam mám 25 litrů nafty do -23 a 25 litrů do -35+3 násobek aditiva na tech 25 bude už to ok?nebo se na to mám vprdnout nechat ho stát až bude kolem -10ky a vyjezdit to?pořád myslím na ten polskej upgrade filtru.říkal jsem si jestli by to nešlo zapojit přes vypínač a relátko s intervalem +-10min jako to je na vyhřívání zadního skla.nejsem z odporkovýho fochu tak se ptám na radu někoho kdo má zkušenost.díky Roman
FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Pokud máš kanystry, tak naftu odčerpej. Až budou vyšší teploty, parafín se rozpustí sám a naftu normálně vyjedeš.
Pokud chceš něco bastlit, tak místo závislosti na čase je potřeba měřit teplotu a regulovat to dle teploty. Protože kolem 0 může být čas sepnutí 10 min i moc... Takže bych se do toho raději nepouštěl.
Pokud chceš něco bastlit, tak místo závislosti na čase je potřeba měřit teplotu a regulovat to dle teploty. Protože kolem 0 může být čas sepnutí 10 min i moc... Takže bych se do toho raději nepouštěl.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
nojo ale pro teploty kolem nuly to přece není potřeba.jde spíš o teploty pod -10 a víc.do teď jsem neměl problém nastartovat.baterie je od toho co jsem fofo koupil,žhavičky vymněněný předloni,filtry a náplně mněním každý rok.celoročně aditiv do nafty.letos jsem to holt podcenil nedal aditiv tak jako jindy a navíc tyhle mrazy fofo v itálii ani tady ještě nezažil.tohle už je fakt extrém.pokud to někomu netartuje při 0 tak není chyba v naftě ale úplně jinde.bohužel dopracovat se opovídajícího výsledku bez kupy zbytečně vyhozenejch peněz nejde.kámošovi klekl pažout 807ka-kleklo turbo a přitom motor.vymněněno turbo a opraven motor.první jízda a turbo k.o.cizí předmět v sání.nové turbo a filtr pevných částic.první cesta za hranice města a po 5 km nouzák a auto nejede.odpověď mechanika byla ta že je mrtvý asi jedno z čidel tlaku nebo co.jsou tam 3 nebo 4.nejlepší vyměnit všechny-cena 1250,-za kus.a na to proč to nezjistili hned jen krčí ramenama.takže se ani nelze divit tomu když tu lidi prodávaj auta který nejdou natočit v období kdy nemrzne protože to nikdo neumí opravit.ale k problému.radíš vytáhnout naftu a dát novou ale co ten filtr?mněnit nebo ne?
FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
- Rada_C
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2012 19:13
- Bydliště: Praha 3
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Jestli vyměnit filtr nebo ne, když už jednou zamrzl, to by mě taky zajímalo. Natankoval jsem tam teď Max diesel do -35 od OMV, po tom co mi to předtím zamrzlo. Ale stejně mám strach abych to zítra ráno až pojedu domu natočil.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW combi, 2005, dovoz Německo, automat
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
To si Pražák
,tady zase tolik nemrzne a na co jezdíte celý rok to by mě fakt zajímalo.

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Rada_C
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2012 19:13
- Bydliště: Praha 3
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Nejsem zrovna pyšnej na to že mi to zamrzlo. Než se to stalo tak jsem tankoval u Benziny v Chlumci nad Cidlinou a dával zimní aditivum od VIF. A filtr má najeto asi 20 000km. 

Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW combi, 2005, dovoz Německo, automat
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Jakou naftu topq nebo Vervu a kolik aditiva si dal.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Rada_C
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2012 19:13
- Bydliště: Praha 3
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Tankoval jsem topq ( asi čtyři dny předtím než začalo takhle mrznout ), ale aditiva jsem dával podle tankovaných litrů.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW combi, 2005, dovoz Německo, automat
- ajvn
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
No jak si tady tak čtu ten onysxuv dotaz na tu výměnu filtru, já bych vyměnil. Zkušenost ze svého Forda nemám, ještě jsem nějaký větší problém se startem neměl, ale docela dost jsem si užil s Nissanem Atleonem ( náklaďák 7,5t) . Tam mi to vytuhlo ve filtru dost často, je to blběji řešené než ve Focusu. A když jsem se v servisu ptal, jestli stačí filtr dát přes noc do tepla a pak jet, tak mi řekli, že ne, ať si ho nechám raději až na léto, pak že se v té teplotě nad nulou vyplaví veškeré zbytky parafínu co tam zbudou. No a udělal jsem i praktickou zkoušku - filtr, který byl v teple po zparafínování asi týden, vydržel být průchozí jen do dalšího rána, pak byl zase KO. Dal jsem funglovku a jezdilo to už bez problémů - teploty byly +- pořád stejné. Ale jak říkám, je to náklaďák - ovšem princip je zcela totožný.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW/ 2002 Moondust Silver
-
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.05.2009 17:40
- Bydliště: Svitavy
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
tak jsem byl s holkou u zubaře a cestou jsem se stavil v kšeftě s nahradníma dílama s dotazem zda filtr mněnit nebo ne a jestli mají delfáckej a za kolik.borec říkal neměnit-ale to je jen jeho názor.delfi by mě objednal a do druhýho dne by bylo doma ale co mne dostalo byla cena-550,-.co jsem tak hledal na netu našel jsem cenu kolem litru.sakra stále dumám jestli poslat 6set do popelnice za 14dní starej filtr.
FF I kombi 1,8 Tdci 2003,85kw,šedá ghia v kůži,204tis km,5,3/100km
- Rada_C
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2012 19:13
- Bydliště: Praha 3
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Tak musím potvrdit, že má ajvn asi pravdu. Dnes ráno - teplota -13, palivo OK (Max Diesel), ale filtr KO. V pátek ráno byl zamrzlej a přesto, že jsem s autem jezdil se a měl zahřátej motor, tak jsem dnes ráno startoval pěkně dlouho než motor naběhl. Je pravda, že oproti minule měl alespoň celou dobu snahu chytit. Auto pěkně kašlalo, ale už jsem pomalu ztrácel naději, když to chytlo. Asi to chce opravdu delší dobu, než se filtr pročistí a v současné době, když mráz stále nepolevuje, je asi jediným řešením vyměnit. A nebo strčit do garáže a hujá MHD. 

Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW combi, 2005, dovoz Německo, automat
- Milano
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 01.01.2009 13:19
- Bydliště: 2J9
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Proč kupovat novej filtr, když si ho můžeš vzít domů, kde vše roztaje a pak ho zas hodit zpátky do auta??? Já to teda po těchto problémech nikdy nedělal, jen jsem natankoval jinou naftu a byl klid. Samozřejmě to chce ujet nějakou dávku km kdy je třeba jen -10C...
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti