Nejlepší by byl 2.5 V6, po drobných úpravách někdy kolem roku 2000, tzn. převrtání z 2544ccm na 2495ccm a zaslepení EGR ventilu (na sacím potrubí hned vedle volnoběžného). Ten vydrží nejvíc. Tento motor koupil Ford ve fázi rozpracování od Porsche a na doladění dohlížel Cosworth. 3.0 V6 není větší varianta tohoto motoru, ale úplně jiný motor, původem od Jaguaru, vzniklý pravděpodobně rozpůlením 6.0 V12. To co by tě mělo u obou motorů zajímat je to, že jsou oba podčtvercové, díky čemuž se může jít na vysoké otáčky

, na druhou stranu to znamená spoustu vůlí v kterých se pak olej ztrácí. Je opravdu potřeba to pravidelně kontrolovat, což by se samozřejmě mělo dělat u všech motorů. Nicméně u 3.0 V6 je toto opravdová slabina, olejová vana není konstrukčně dobře vyřešena, motor má náplň pouhých 5,2l oleje (2.5 V6 má 5,5l). Rozsah mezi ryskami je pak hodně malý, spotřebu oleje též podporuje jeho nízká viskozita za tepla (SAE 5W-30). U 3.0 V6 opravdu pozor na spotřebu oleje, kontroloval bych ho při každém tankování, než se člověk přesně seznámí se spotřebou u svého motoru. Absence vhodných přepážek ve vaně v kombinaci s nízkou hladinou může způsobit, že v rychle projeté zatáčce při vyšších otáčkách dojde k odplavení sacího koše a je hotovo.
Takže 2.5 V6 určitě spolehlivější, ale na dnešní dobu s malým výkonem z tohoto obsahu, 3.0 V6 určitě lepší, ale s důkladnější údržbou a pokud možno s ověřenou minulostí... Uff