Extra benzin - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ryko » 21.10.2010 08:32

Zdravim benzinaci, presiel som si cele vlakno, nakolko aktualne riesim aky benzin budem davat papat mojmu 2.0 HE Duratecu... doteraz som skusal lecnejsie aditivovane alternativy ako tesco natural plus alebo aditivovany metro benzin... zaujali ma ale viacere prispevky a hlavne poznatok ballua ohladne zlepsienia chovania HE motora...
Presiel som si moznosti tankovat nieco kvalitne pokial mozno s vyssim oktanovym cislom v blizkosti Piestan a Noveho Mesta n/V a mam teda tri moznosti - OMV Carrera 95 (ten ale nie je velmi chvaleny), Slovnaft EVO benzin (moj favorit kedze ide o 99+ aditivovany benzin) alebo Shell V-power (je ale drahsi ako EVO a ma oktan.cislo len 95).

Takze zatial mi z toho vychadza najlepsie EVO, bohuzial ale nie je vela poznatkov na forach o jeho kvalitach, tak ak niekto s nim mate skusenosti, tak sem s nimi... ja ho ale podla vsetkeho dnes vecer zacnem tankovat a ked tak podam spravu ohladne spokojnosti...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ballu » 21.10.2010 10:33

Není to otázkou investice tisíců, ale na jedné plné nádrži poznáš, jak se bude motor chovat. První příznaky se projevují při startu studeného, pak po zahřátí přidání plynu od 2000ot. , jak potahne nebo bude lenivý. Ohledně spotřeby, ta se na jedné nádrži vysledovat nedá, je to běh na více nádrží. Já to nějak popsat pro porovnání nemohu, protože mám vymontovaný klapky sání a tím se od těchto otáček můj motor chová trochu jinak, než ostatním. Motor nemá ten výkonový kopanec od 4500ot, má ho položený níže a je dosti snížený, protože bez klapek mě motor začíná solidně plynule táhnout již od 3000ot. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ryko » 22.10.2010 10:09

Tak po natankovani 49 litrov EVO 99+ bolo dnes rano lespie a rychlejsie nastartovanie (s ktorym mavam obcas problemy), a pri rozbiehani auto o malo lepsie taha... takze prve priznaky su pozitivne, co su ale objetivne alebo len subjektivne-pocitove, zatial takto narychlo neviem posudit...

Mam ale iny problem, tankoval som na Slovnafte v Piestanoch pri letisku a pri plateni som sa pytal, ako casto tam ludia tankuju 99+ a bolo mi povedena ze len sporadicky... takze je mozne ze mam v nadrzi pekne odlezany benzin... ma takyto benzin horsie vlastnosti ako benzin cerstvy, alebo su s tym spojene ine rizika? ak hej, tak tu urcite tankovat do buducna nebudem...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od mickielli15 » 07.06.2012 23:24

Navážu na toto téma, dělal jsem několikrát podrobnější průzkum včetně emailové komunikace, sleduji to už delší dobu i kvůli Maxovi... benzín, nafta, to je u nás téma, kterému se je dobré věnovat, pokud máme své stroje rádi...

Promiňte obsáhlost příspěvku, myslím, že to bude všem ku prospěchu...

... koupil jsem si skůtra, tak mě začal zajímat i benzín :mrgreen:

Zaprvé - Shell již netankuji dlouhou dobu. Poté, co jejich testy jejich paliv odhalily, že prémiové palivo bylo v testu v některých parametrech dokonce horší (!), než obyč., u mě tato firma skončila. Skončila definitivně hlavně proto, jak se k tomu testu arogantně vyjádřila - že prý uzpůsobuje paliva jednotlivým trhům a V-Power byl údajně upraven podle našeho českého vozového parku. To je vrchol arogance. Nejen že to přiznali, ale navíc přeneseně řekli - pro Vaše stroje to stačí, je to horší, než normál a ještě nám za to zaplatíte víc... Sami si toto vyhodnoťte jak chcete, ale těmto lidem má peněženka obsah ukazovat nebude. Toliko Shell.

Hledal jsem dobré palivo (do auta již léta osvědčená Verva, pokud jsem v Rakousku tak JEDINĚ BP Ultimate Diesel - nejlepší diesel v Evropě spolu se sesterským Aral Ultimate Diesel) - a zajímal jsem se, zda můžu bez obav brát vysokooktanový benzín do mého 4T skůtru. Psal jsem do Hondy, psal i volal jsem do Benziny, OMV, Agipu i Unipetrolu. Byl jsem ubezpečen, že 100- nebo 98-oktanový benzín mohu brát bez obav. Nicméně ve výkonu to nepoznám, nebo naopak trochu poznám, ale naopak :-). O to mi ale nešlo, pídil jsem se, v jakých préminových palivech NENÍ biosložka. Dostalo se mi zajímavých odpovědí:

Benzina - tam jsem komunikoval přímo s panem Loulou, což je ředitel jakosti Benzina. Napsla mi dlouhý email, kde mi vše vysvětlil. 100 oktan Vervu brát můžu bez obav, dokonce je to jedno z mála paliv, kde NENÍ obsažena biosložka. Benzina si to může dovolit proto, že prodává ještě jiné produkty, díky nimž splní povinnou roční kvótu a prémiovkám se to tak může vyhnout i proto, že 100oktan Verva není v prodeji procentuálně tolik zastoupena. Takže to je jeden z mála benzínů v ČR, kde to svinstvo přimícháno není, navíc je aditivovaný prémiovými aditivy. Prostě jeden z nejlepších benzínů, který se dá sehnat. Ještě poznámka - vysokooktanové benzíny bez výjimky se u nás nevyrábí, vždy je to dovoz (Rakousko, Německo). Jinak samozřejmě vím, že vliv bioethanolu není pro benzínový motor tak škodlivý jako pampelišky do nafty :wink:

OMV - tady jsem telefonoval s velmi erudovanou paní (jméno si už nevzpomenu). OMV je v poslední době kapitola sama pro sebe, co se týče biosložek. Vyvinula totiž náhradu za biosložku zvanou ETBE, která vyhovuje jako náhrada za klasické, v mnohém škodlivé biosložky v palivech. ETBE má téměř nulový škodlivý účinek pro motor, naopak je to využíváno jako aditivum, protože svým složením motoru prospívá. Háček je v tom, že ETBE není obsaženo ve všech palivech OMV. Stoprocentně a vždy je v Maxxmotion 100, který je dovážen z Rakouska bez výjimky. U pump OMV, které jsou blízko rakouských hranic, se zaváží ETBE i do Maxxmotion 95. V případě nafty je jejich patentované aditivum přítomno vždy - Maxxmotion diesel. U všech pump OMV, kam se nezaváží Maxxmotion 95 s ETBE, nalezneme v tomto palivu (Maxm.95) obyč. biosložku, ale zároveň je to palivo prémiové, takže je i tak prémiově aditivováno. ETBE je patent OMV a má myslím velký potenciál.
Pozn. - abyste zjistili, zda zrovna u Vaší pumpy OMV je zavezen Maxxmotion 95 s ETBE, stačí požádat obsluhu té které stanice o nahlédnutí do dokumentace k palivům, na listu o Maxxmotion 95 musí být nahoře napsáno výslovně ETBE.

Agip - zde mi řekli, že jejich natural 98 biosložku obsahuje, jejich Supertech95 také, ale obsahuje aditiva na zmírnění nepříznivých vlivů biosložek na motor.

Unipetrol (Globus 95 Ultra, Makro 95 Ultra...) - zde mi bylo řečeno totéž, co u Agipu - benzín Ultra 95 obsahuje aditiva na (mimo jiné) zmírnění nepříznivých účinků na motor způsobených biosložkou (bioetanolem).

... pro mě z toho vyplývá:
1) Honda, Benzina, Unipetrol, OMV i Agip mi tvrdí nezávisle na sobě, že vysokooktanovým benzínem nemůžu svému 4T motoru uškodit.
2) Vím, že nebudu jezdit nikam, kde můžu očekávat pochybnou kvalitu - naopak, budu tankovat pouze prémiová paliva zde zmíněná - OMV Maxxmotion 95 nebo 100, Verva 95 nebo 100 (Verva 95 je k sehnání asi jen na 12-ti čerpacích stanicích v ČR), Agip Supertech, Ultra 95 (Avia, Globus, Makro). Hypermarkety mají obrovskou výtoč a zaváží je Unipetrol, Tesco zaváží i OMV (někde). Takže hypermarketů bych se nebál.
3) já to vidím na OMV maxxmotion 95 s občasným braním čistokrevného benzínu Verva 100. Pokud nic z toho nebude po ruce, určitě bude nablízku Agip, nebo nějaká pumpa poskytující Ultra95... Nic jiného tam dávat nehodlám :-)

Tak se mějte a dejte pít svým miláčkům to nejlepší! :wink:
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od MK2 » 08.06.2012 06:22

Díky za tyto informace :palec_nahoru:

Velmi mě potěšilo to, že Verva 100 je bez biosložky, protože tankuju cca 2,5 roku téměř výhradně pouze Vervu100 u Benziny :hhura: :hhura:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od emve » 09.06.2012 14:56

Díky za poznatky. Doplním pár svých.

Verva 100 by podle trvzení pana Louly měla obsahovat cca 13,7% ETBE a 0% běžné biosložky. Benzina bere základ právě od OMV z Rakouska (tzn. OMV Super Plus ETBE) a aditivací upraví na Vervu 100. Oktanové číslo dle jeho tvrzení v rozmezí 99,3-101,6 oktanů.

MaxxMotion 100 taktéž 10-15% ETBE dle produktového listu. Oktanové číslo dle tvrzení OMV 100,0-101,5. 100,0 by mělo být garantované minimum.

Lukoil N98 je dle místa buď německý Total Super Plus bez jakékoliv biosložky, nebo OMV Super Plus ETBE z Rakouska.

AGIP N98 se dováží výhradně z jejich zásob v Rakousku.

Jasně nejlepší palivo v této kategorii je "překvapivě" Aral Ultimate 102. Nicméně jeho plný potenciál dokážou využít jen motory s rozsáhlými úpravami. Viděl jsem nějaké přehledy od německých tunerů a u běžných sériovek a chipnutých aut rozdíly mezi N98-N100-N102 téměř nejsou. S rozsáhlostí úprav ale rostou rozdíly ve výkonu. Při výkonech přes 500 koní u turbomotorů s menším objemem je rozdíl N98 vs Ultimate 102 cca 100-150 koní. I mezi N100 (německým Shell VPR) a Ultimate 102 je citelný rozdíl. Jediná sériovka, která dokáže benefitovat z Ultimate 102 je Nissan GT-R.
Focus ST

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od mickielli15 » 10.06.2012 11:47

taky díky za poznatky - ať v tom je trochu jasno.. :palec_nahoru:
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Robo-ZA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 11.12.2011 20:38
Bydliště: Žilina

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Robo-ZA » 24.07.2012 08:35

Niekoho by mohlo zaujať, že N95 bežne prakticky spĺňa normu pre 98 oktánový benzín a má cez 97 oktánov. Pravda, test je to už starší, ale predsa :
Přílohy

[Přípona doc byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]

Ford Focus IV, r.v. 2022, 1.0 Ecoboost 92kW mHEV
Focus Focus II, r.v. 2011, 1.6 Duratec 74 kW / 100 k

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13549
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od stano. » 31.07.2012 21:31

Ja napisem moju skusenost:

OMV - U nich som zacal tankovat stareho Favorita. Este...daaavno :D Par krat sa mi u nich podarilo s benzinom pridat do nadrze vodu (alebo nejake svinstvo). Ako som kupil FoFo som povedal, ze FoFo a OMW ani za nic. Do Formana ale tankujem stale na OMW. Kedze je hned po ceste domov, netreba zachadzat na ine benzinky, je tu najlacnejsia na okoli a ta voda je to najmenej, co tomu auto skodi :D

Shell - FoFo zo zaciatku chodil iba na klasicky Shell. Skusil som aj V-power. Je pravda, ze motor lepsie tahal, ale s autom jazdim kludne a ten priplatok sa mi nechce platit. Mozno keby mam nove auto... Skusim este ako to bude so spotrebou. Mam aj Smrad kartu, budu nejake body navyse :)

Agip - To som natankoval len tak... Nebola ina benzinka na dialnici. A od vtedy iny nedavam. Prestalo klepanie motora, ked pod 2000ot/min zosliapnem pedal a chcem sa rozbehnut. Motor ide plynulejsie a spotreba isla o par desatin dole. A to hovorim o klasickej 95. K 98 sa este nemozem vyjadrit. Skusal som, ale nie dlhodobo. Takze nechcem davat skreslene informacie.

Agip vs. Shell som porovnaval tak, ze som vzdy vyjazdil nadrz az do sucha (raz az doslova, takze som sa presiel s kanistrom na benzinku :D ) a dal plnu. Nemal som v nadrzi pomiesany iny benzin. Tak som pocital aj spotrebu. Inak... zistil som, ze palubak mi pise priemerku priblizne o 0.3l/100km vacsiu ako vypocitanu.. Ine znacky ako uvedene som skusal iba vynimocne. Ak nebola ina benzinka na okoli, takze k nim sa vyjadrovat nebudem.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od petulak » 01.08.2012 07:56

mám dojem,že Agip+OMV berou od jednoho výrobce.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ac1D » 01.08.2012 17:40

petulak píše:mám dojem,že Agip+OMV berou od jednoho výrobce.
jj berou od Česká rafinérská ale myslim ze to stejne nebude.Minimalne se to bude lisit ze do Agipu navazi aditivovany benzin a prodavaji to pod znackou SuperTech 95

Zajimavosti je ze Eni (Agip) tuhle firmu z tretiny vlastni.A vedeni Ceske rafirenske ma zidle i v Unipetrolu a pak ze cenu urcuje trh :roll:
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13549
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od stano. » 01.08.2012 18:20

Porovnaval som Agip a Shell. OMV do FoFo neberiem (ako som spominal).
petulak píše:mám dojem,že Agip+OMV berou od jednoho výrobce.
To plati aj na Slovensku? 8O

ondrass
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1078
Registrován: 27.02.2011 17:19
Bydliště: Praha

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ondrass » 29.08.2012 09:12

Já mám dobrou zkušenost s Utra 95 a 95 Plus u Makra/Tesca.
Spotřeba šla dolů a i chod motoru byl tišší.
Na stejné trase jsem měl s obyč N95 spotřebu okolo 7,2-7,3:
- 100 km dálnice (120 až 140)
- 90 km okreska/město (80 - 110/50-60)
- zapnutá aut. klima na nejnižší stupěň

S ultra 95 jsem měl spotřebu 6,8. O víkendu mají u Makra navíc akci, takže jsem tankoval litr za 35,90. Fakt spokojenost. Od té doby beru jen tyto aditivované 95tky.

Zároveň jsem si ale před touto jízdou snížil fofíka o 3 cm, takže to určitě mělo taky nějaký pozitivní vliv (odhaduji tak 0,1 na 100 km).
Ford Puma ST-LINE X 125k AT 2021
Byl Ford Focus Zetec S 1.6i, r.v. 2008 po FL, hatchback 5dv, moondust, Trend ++
>>Final Gallery<<

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od FUGAS » 31.08.2012 18:00

Někdy minulý týden jsem tankoval u Shellu na Kladně v Rozdělově a byl tam nějaký pán, který podával písemnou stížnost, že u nich natankoval N95 a po té došlo k nepravidelnému chodu motoru, který skončil odtažením nepojízdného vozu do servisu. To mě u Shellu hodně překvapilo, to bych spíš čekal u nějakého nonamu. Otázkou je, zda to s tím souviselo a nebyla jen náhoda že se nějaká jiná závada projevila těsně po natankování...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Janjan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 19.01.2011 19:39
Bydliště: Třinec

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Janjan » 31.08.2012 19:36

V poslední době jsem také trošku laboroval s různými palivy. Začalo to v podstatě náhodou. Potřeboval jsem natankovat a první pumpa, na kterou jsem narazil, byla SHELLka. Abych pravdu řekl, téhle firmě jsem se celkem vyhýbal, protože vždycky, když jsem do svých předcházejících aut natankoval jejich N95 V-Power, byly z toho dva efekty - větší útrata i spotřeba :( . Benzín od SHELLky zjevně mým korejským přibližovadlům nechutnal :), navíc tady bylo období, kdy testy jejich údajných superpaliv zrovna nedopadly dobře (jak psal výše "mickielli15"). No, ale já jsem protentokrát zahodil předsudky a dal Maxovi plnou nádrž a jezdil. Hodně jsem si dal záležet na tom, abych nijak nevybočil ze zaběhlých jízdních návyků a sledoval chování auta. Nebudu vás napínat - nestalo se vůbec nic. Spotřeba +- stejná jako obvykle, zvukové projevy motoru stejné jako obvykle, akorát do něj nevidím, tak nemůžu posoudit, jestli náhodou nedošlo k nějakým blahodárným účinkům v jeho útrobách :wink: . Ani řídící jednotka nezměnila svoje chování a občasným špatným teplým startem mi dala najevo, že je vše při starém :( . Jenže já si řekl, že jedna nádrž je na nějaké měřitelné změny málo a další plnou jsem natankoval opět u "MUŠLE" - a opět se stejným výsledkem.
Další tři nádže jsem tankoval u BENZINY Vervu100. Tady už bych byl ochoten připustit, že se zvuk motoru stal trošku jemnější a pocitově se zlepšila chuť auta jít za plynem (tohle berte opravdu jako můj těžko měřitelný subjektivní dojem). Spotřeba stále +- stejná, ani špatnému teplému startu jsem se načerpáním prémiového paliva od BENZINY nevyhnul :( . Pak následoval klasický N95 také od BENZINY a já pozorně sledoval, jestli nastanou nějaké změny v chování mého C-Maxe. Nenastaly.
A následně jsem se vrátil k SHELLce a natankoval jejich FuelSave N95. A tady již nastala změna ve zvuku motoru - stal se takový hrubší a troufnu si napsat, že tohle moje vnímání už je objektivní. Budu dál pečlivě sledovat chování auta, ale asi se vrátím k BENZINĚ. :wink:
C-Max 1.6 Duratec 74kW Gen-X SEA GREY, r.v.2010, spotřeba 6,4/100, od 8.7. 2016 jezdím na LPG

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host