
Umřel motor.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
to Knedlajz: Ten tranzistor opravdu odesel..piny G a S byly spolecne s destickou tranzistoru utavene od pouzdra. ale je pravda, ze to asi bude mit nejaky duvod. prave kdyz se pridre nebo uplne zadre hridelka ventilu, tak se zvysi proud a tenhle tranzistor to nevydrzi, neni dimenzovany na velky proudy. vycetl jsem to na foru diesel poweru. zkusime jeste rozebrat tenhle ventil a uvidim. 

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.10.2008 18:10
Re: Umřel motor.
Samozřejmě mechanickou závadu vyloučit nejde. Stejně si ale pořád myslím, že tranzistor by na vyšší proudovou zátěž dimenzovaný být měl - musí vydržet nemalý proud při sepnutí. Nezdá se mi, že by symptom zadření ventilu byl takový, že z ničeho nic bez jakéhokoliv varování chcípne motor a konec, očekával bych, že to příjde nějak postupně.
Co jsem se dozvěděl, tak při opravách čerpadla v servisech u nich při takovéhle závadě často jenom vymění řídící jednotku a seštlují jí, do mechaniky čerpadla obvykle nezasahují, to dělají jen některé servisy z preventivních důvodů, protože na opravu se dává záruka a taky pak na tom víc vydělají.
Vzhledem k tomu, co jsi psal o "odborné" výměně toho tranzistoru, asi stále platí, že co si člověk neudělá sám, to nemá. Je možné, že nový tranzistor opravář zadělal blbě (ale s tim jedním nezapojenym fousem bacha, ty tranzistory maji chladící křidýlko spojený s drainem, takže se dá zapojit přes něj), je možné, že tranzistor sebou vzal něco jiného, je taky možné že něco jiného zničil opravář nešikovným zásahem. Třeba už jen ten tranzistor, je sice pravda, že MOSFETY jsou chráněné rychlýma diodama proti napěťovým špičkám (samotný MOSFET bez ochrany by se dal zničit už jen dotykem ruky), ale i tak zasvěcení potvrdí, že se opravdu hrubým zacházením zničit dá (ozkoušeno
) - a technologií MOSFET bude nejspíš vyrobený nejen tranzistor, ale i zbytek řídící jednotky.
Pokud máš k dispozici osciloskop, tak to otestuj, jako jsem psal už předtím. Připadá mi zbytečné hned rozebírat další část, když nemáš nabeton ověřené, že elektronika pracuje správně.
Co jsem se dozvěděl, tak při opravách čerpadla v servisech u nich při takovéhle závadě často jenom vymění řídící jednotku a seštlují jí, do mechaniky čerpadla obvykle nezasahují, to dělají jen některé servisy z preventivních důvodů, protože na opravu se dává záruka a taky pak na tom víc vydělají.
Vzhledem k tomu, co jsi psal o "odborné" výměně toho tranzistoru, asi stále platí, že co si člověk neudělá sám, to nemá. Je možné, že nový tranzistor opravář zadělal blbě (ale s tim jedním nezapojenym fousem bacha, ty tranzistory maji chladící křidýlko spojený s drainem, takže se dá zapojit přes něj), je možné, že tranzistor sebou vzal něco jiného, je taky možné že něco jiného zničil opravář nešikovným zásahem. Třeba už jen ten tranzistor, je sice pravda, že MOSFETY jsou chráněné rychlýma diodama proti napěťovým špičkám (samotný MOSFET bez ochrany by se dal zničit už jen dotykem ruky), ale i tak zasvěcení potvrdí, že se opravdu hrubým zacházením zničit dá (ozkoušeno

Pokud máš k dispozici osciloskop, tak to otestuj, jako jsem psal už předtím. Připadá mi zbytečné hned rozebírat další část, když nemáš nabeton ověřené, že elektronika pracuje správně.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 08.04.2010 08:17
Re: Umřel motor.
Taky mně postihlo něco podobného na focusu TDDI rok 2000. Za jízdy mi zbasl motor a už nešel nastartovat. Na diagnostice žádná závada. Jde přímo to čerpadlo nějak diagnostikovat Boschem KTS? Údajně nějak vyvrtat zaslepený pin 9 na čerpadle?
Když startuju (tak při povolení trubičky ze vstřiku) jde nafta, ale řekl bych, že to jenom kape. Tlak skoro žádný. Může to být tou elektrikou? Nebo když je špatný ten tranzistor, tak by z toho čerpadla něšlo nic?
Když startuju (tak při povolení trubičky ze vstřiku) jde nafta, ale řekl bych, že to jenom kape. Tlak skoro žádný. Může to být tou elektrikou? Nebo když je špatný ten tranzistor, tak by z toho čerpadla něšlo nic?
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
To je stejny jak u mne. Jen s tim rozdilem, ze mne diagnostika ukazala chybu cerpadla. Ale zavada bude urcite v cerpadle. Taky mi lehce tekla nafta, ale to bylo vsechno. S nejvetsi pravdepodobnosti to bude ridici jednotka, stejne jako u mne. Vyhorel spinaci tranzistor vysokotlakyho ventilu a vzal sebou bohuzel i neco dalsiho, coz uz se opravit neda. Ted to mam v Opave a cekam na verdikt. Asi ti nezbyde, nez cerpadlo vyndat a poslat ho tam taky. Opravej, seridej, zkontrolujou a daj zaruku jeden rok bez omezeni poctu ujetejch kilometru. To je asi nejlepsi a nejlevnejsi volba. http://www.ridicijednotky.cz
Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
Tak cerpadlo mam zpatky, jsem lehci o 23tis. .....jeste ho namontovat zpatky a snad to pojede...
Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Umřel motor.
vidis a ja ho umim za nejakých 21500-22000kc
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
Tak auto je v kupe, jezdi pohodove, spotreba o malilinko klesla a je to celkove tissi....ale stejne pujde z domu....kdyby nekdo mel zajem... 

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Umřel motor.
By mě zajímalo jak dlouho ještě ty ceny za opravu čerpadla budou tak nahoře. Tak za dva roky to budou střepy za 30 až 40tis. Myslim ročníky 1999 a 2000. Kdo by dával za jednu opravu 21500,-
To nakonec dopadne tak že se to už za tyhle ceny nevyplatí opravovat a když klesne poptávka po opravě, musí jít i cena dolu.

Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28.06.2010 20:09
Re: Umřel motor.
tak a teray vidite ako to dopadne ked clovek nevie ako na to ... ja som ich vymenil a spojazdnil niekolko a slapu super... technicke detaily si nechavam pre seba a dufam ze to pochopite pretoze to robim nadalej a ak niekto chce, mozem mu to vymenit... stoji to 200e na aute... a verte mi ze to nie je sranda... jeden zly pohyb a je po riadiacej jednotke...
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3120
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Umřel motor.
upřímně nechápu, proč někdo nasype řekněme 25 tis do auta, které má určitou výrobní vadu, tím ji odstraní a hned po té (se ztrátou) prodá. Ale buďme rádi za takové...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Umřel motor.
Odhadol by som, ze nepojazdne auto ma cenu znizenu este o viac, nez cena opravy. Nieco ine je, ak auto frci a spravi nejaku vymenu "preventivne" - za takych dakujeme
.

FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 17.03.2010 17:03
Re: Umřel motor.
Dost by mne zajimalo, co bys delal s moji vyhorelou ridici jednotkou a nefunkcnim vysokotlakym ventilem. neverim tomu, ze bys strojove montovany cipy vymenil....xtrene píše:tak a teray vidite ako to dopadne ked clovek nevie ako na to ... ja som ich vymenil a spojazdnil niekolko a slapu super... technicke detaily si nechavam pre seba a dufam ze to pochopite pretoze to robim nadalej a ak niekto chce, mozem mu to vymenit... stoji to 200e na aute... a verte mi ze to nie je sranda... jeden zly pohyb a je po riadiacej jednotke...

Focus 1.8 TurboDi, 66kw, Ghia, sedan, 2000, EGR off, cat off.
- risomas
- Pokročilý
- Příspěvky: 703
- Registrován: 21.05.2008 14:14
- Bydliště: BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Umřel motor.
chipi sa menia pomerne bezne. Nahrejes, das prec das, tam pastu, znova nahrejes a odsajes prebytocnu pajku. Nic zlozite. Otazka je kde zozenies ten chip
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


- crxmann
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.07.2010 08:51
Re: Umřel motor.
Zdar Chlapi
Nebudu zakládat nové téma, když je tu tohle krásné ,,umřel motor,,.
Mě se poštěstilo včera. Na dílnu to dostanu nejdřív během týdne, tak sem hned fláknu první zjištění.
Jinak co se týká stavu věci. Vůz byl ,,zakoupen,, od pantáty najeto 212tis, 1.8TDDi rv 03.
A co se týká syndromu, vzhledem k tomu že mi motory nejsou cizí (ale pouze benzínové a japonské) to mělo ukrutně rychlej nástup .... jedu, najednou zaregistruju cvakání, mlácení říkám sakra co to je a najednou plesk tlumená rána a mrtvo ....
Fordíka sem bral jako pracanta, který mi odveze ženu s dítětem kam oni potřebují, pravidelně měněný olej, filtr, celkem pravidelně servisováno u charouze na žebráce.
Předběžně se tu někomu neválí doma polomotor TDDi?
Nebudu zakládat nové téma, když je tu tohle krásné ,,umřel motor,,.
Mě se poštěstilo včera. Na dílnu to dostanu nejdřív během týdne, tak sem hned fláknu první zjištění.
Jinak co se týká stavu věci. Vůz byl ,,zakoupen,, od pantáty najeto 212tis, 1.8TDDi rv 03.
A co se týká syndromu, vzhledem k tomu že mi motory nejsou cizí (ale pouze benzínové a japonské) to mělo ukrutně rychlej nástup .... jedu, najednou zaregistruju cvakání, mlácení říkám sakra co to je a najednou plesk tlumená rána a mrtvo ....
Fordíka sem bral jako pracanta, který mi odveze ženu s dítětem kam oni potřebují, pravidelně měněný olej, filtr, celkem pravidelně servisováno u charouze na žebráce.
Předběžně se tu někomu neválí doma polomotor TDDi?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V8hN-5KJuWo[/youtube]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti