Lidičky...
Místo pocitu rukou si vemte teploměr. Budete se divit. To, že vnímáme teplo, ještě neznamená, že to teplé je. Značně to právě souvisí s relativní vlhkostí. (30st. u moře x 30st. u nás...). A u klimy to znamená asi tolik, že 10st. suchývzduch "je teplejší" než vlhký vzduch ALE ve skutečnosti není. Takže vemte ten teploměr

.
Klima neumí chladit "jen tak trochu". Takže "buď chladí naplno, nebo vůbec (samozřejmě, že chladí i v případě, že klima právě "doběhla", protože "je studená").
Klima neumí topit.
Principielně sice ano, ale to by někdo (něco) muselo obrátit příslušný cyklus. A o tom, že se klimatizace chová jako tepelné čerpadlo si půjdu asi něco přečíst, za svých současných znalostí s tímto výrokem nesouhlasím, ale mohu se mýlit. Ona totiž klima funguje vlastně jen na principu adiabatické expanze plynu. Jen dodávám, že je jasné, že část klimatizačního okruhu se nutně musí zahřívat (v ledničce třeba chladič (neplést s výparníkem) a kompresor. Jenže chladič klimy v autě rozhodně nebude teplý dřív než motor a hlavně z něj nevedou žádné hadice s teplovodným (zahřátým) médiem kamkoliv do topení.
Ad 1/2h chod. To je kvůli mazání. R34 se plní současně s olejem, který maže např. kompresor klimatizace. Což, čas od času neuškodí.
Závěr: klima JEN chladí a motor JEN hřeje. Vzájemným poměrem se dosahuje požadované teploty a to i u automatické klimy (jde o to, co to řídí).
PS: Pro přesnost připouštím, že existují (někde jsem to četl) i klimatizační jednotky se schopností "fungovat jen tak trochu" a nechladit na maximum. Aut se to, pokud vím, netýká. Následující věta je můj dohad: A má to svůj důvod - klima běží stejně moc, nezávisle na míře chlazení. Takže je rozumnější cyklicky spínat, než aby vše běželo stále.