Alternátor diesel FF2
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 31.08.2008 11:27
Alternátor diesel FF2
Mám FF II 1,6 tdci, r.v. 2005 asi 67000 km. Kúpil som ho pred 6 mesiacmi a už 2x mi odišli diódy na diódovom mostíku alternátora. Prvý krát bol odstránený následok, ale nie príčina. Druhý krát rovnako, ale mechanik mi poradil kúpiť novú baterku, ktorá môže byť možnou príčinou opakujúcej sa poruchy. Iné ho nenapadlo. Neviete mi poradiť na jednej strane možnú príčinu uvedených problémov, alebo spôsob, akým by sa tie príčiny dali zistiť? Ďakujem za pomoc a rady.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Problémy s alternátorom
Seriózny autoelektrikár ti zmeria napätie akumulátora/ak má tester aku - tak aj kompletne zistí jej výkon, kondíciu, reálnu kapacitu/, potom napätie v palubnej sieti po naštartovaní a ešte aj po zapnutí všetkých spotrebičov - svetlá, klíma-ventilátor, rádio.
Tiež je možné zmerať prúd pretekajúci medzi akumulátorom a alternátorom - ak je aku "pred smrťou" máva dolu medzi článkami veľa kalov, ktoré čoraz viac znemožňujú elektrolýzu - a potom alternátor sa snaží dobiť baterku najväčším prúdom ako vie.
Kedysi cca 1992 na škodovke som mal dobíjací prúd tuším 9A a po výmene baterky bol v pohode asi 1-3A a tak som pripravený regulátor napätia mohol vrátiť do obchodu.
Na starých baterkách sa koniec baterky dal predpovedať šedým povlakom na zátkach článkov na dolievanie elektrolytu.
Tiež je možné zmerať prúd pretekajúci medzi akumulátorom a alternátorom - ak je aku "pred smrťou" máva dolu medzi článkami veľa kalov, ktoré čoraz viac znemožňujú elektrolýzu - a potom alternátor sa snaží dobiť baterku najväčším prúdom ako vie.
Kedysi cca 1992 na škodovke som mal dobíjací prúd tuším 9A a po výmene baterky bol v pohode asi 1-3A a tak som pripravený regulátor napätia mohol vrátiť do obchodu.
Na starých baterkách sa koniec baterky dal predpovedať šedým povlakom na zátkach článkov na dolievanie elektrolytu.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 27.02.2009 15:07
Re: Problémy s alternátorom
Před týdnem mi po 3,5 měsíci (vlastnictví ojetého auta) odešel alťas do věčných lovišť. Projevilo se to novým zvukem od motoru - takový hučení, který se při přidání plynu zesilovalo (na volnoběh skoro neslyšitelný). Původně jsem podezříval turbo. Kontrolka dobíjení i ostatní byly OK. Prostě jen to hučelo. Nicméně došlo k vybití baterie a pak už začly typicky blbnout přístroje na palubovce a konečně se rozsvítila i kontrolka dobíjení. Následoval odtah (cca 4 km, dál bych to nikdy táhnout nechtěl - potvora těžká) a vymontování alternátoru. Konečný verdikt - špatný ložisko, stator !!! (nechápu), uhlíky, sběrač. Doporučeno neopravovat vzhledem k ceně nového. Oprava mě tak přišla na 4500,- (alternátor 4000, + 500,- práce jednoho solidního neautorizovaného autoelektrikáře). Prodejce ND ve fordu i mně zarazila i potěšila ještě poměrně příznivá cena tohoto ND.
neofelis Focus II, 2.0TDCi, 100 kW, titanium, hatch, modrá metla
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 31.08.2008 11:27
Re: Problémy s alternátorom
Kúpil som novú baterku. Podľa mechanika bola tá stará tesne pred smrťou. Vymenil mi všetky diódy na mostíku. Dúfam, že to bude už v pohode, lebo v lete chcem ísť na tom do HR. Čo sa týky ložiska, pôvodne som si aj ja myslel, že to je ložisko, ale z omylu ma vyviedol mechanik, ktorý to skontroloval a nenašiel tam žiadny problém. Ďakujem za reakcie.
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 31.08.2008 11:27
Re: Problémy s alternátorom
Tak som sa tešil predčasne. Opäť ten istý problém. Bol som vo Ford-e v Nitre, nevedeli mi povedať čo by tam mohlo robiť problémy. Mechanik je tiež v koncoch. Odporučil mi diagnostiku, lebo si myslí, že niečo má permanentný a veľký odber a na diagnostike to je možné zistiť. Uvažujem nad kúpou nového, ale v ponuke v ELIT sú dva. S nabíjacím prúdom 150 A (cca. 17 000 Sk) a 120 A (cca. 6500 Sk). Myslíte, že by stačil ten 120A? NEOFELIS, ty spomínaš, že si kúpil alternáror za 4000 Kč. Prosím kde_ Prosím o nejaké ďalšie nápady alebo odporúčania. Ďakujem. Už si neviem rady.
- zaza
- Junior
- Příspěvky: 247
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
Re: Problémy s alternátorom
Viz tady:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... or#p368222
Vypadá to, že tam začali dávat pěkné šmejdy.....
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... or#p368222
Vypadá to, že tam začali dávat pěkné šmejdy.....
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 31.08.2008 11:27
Re: Problémy s alternátorom
Ospravedlňujem sa, že som prehliadol vlákno, ktoré sa zaoberá tým istým problémom, ale čo by si mi poradil. Vymeniť za ten 120 A alebo 150 A. A hlavne, nebude sa to opakovať?
-
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 27.02.2009 15:07
Re: Problémy s alternátorom
Mně autoelektrikář řekl, dej to co tam bylo. Dal jsem tedy 120A. Alternátor koupený u Ford Rašíno, Olomouc. Co vím, tak Ford Janiš to měl za stejnou cenu.... Mimochodem, známému klekl alternátor 14 dnů po mě (C-MAX), tak by mě taky zajímala životnost...
neofelis Focus II, 2.0TDCi, 100 kW, titanium, hatch, modrá metla
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s alternátorom
dat tam co tam bylotrogar píše:Ospravedlňujem sa, že som prehliadol vlákno, ktoré sa zaoberá tým istým problémom, ale čo by si mi poradil. Vymeniť za ten 120 A alebo 150 A. A hlavne, nebude sa to opakovať?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 08.07.2009 12:07
Problémy s alternátorem
Ahoj.
Asi před půl rokem jsem s autem nastartoval, ujel asi 200 m a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Druhý den jsem auto odvezl do servisu. Zjistili, že se mi přilepilo relé žhavení svíček, takže mi svíčky pořád žhavily. Velkým proudem se zničil diodový můstek alternátoru + vybitá baterie. V servisu mi vyměnili diody a relé a zdálo se vše v pořádku. S autem jsem najel bez problémů přes 3000 km. Minulý týden se mi po nastartování a po ujení cca 200 m opět rozsvítila kontrolka dobíjení. Do servisu jsem už ani nedojel. Na půli cesty mi auto totálně selhalo. Spadly ručičky přístrojů, motor skočil do poruchy, rozsvílity se kontrolky abs, asr. Následně zhasla světla i motor. Autem jsem stačil akorát zajet ke krajnici. Bylo v takovém stavu, že nešlo ani zamknout. V servisu zjistili poruchu alternátoru. Spálené vinutí alternátoru + vybitá baterie. Myslí si, že byl alternátor načatý z předchozí poruchy a výměna problém vyřeší.
Co si o tom myslíte vy? Nemůže být problém jinde, a ten následně způsobuje poškození alternátoru? Oba případy nastaly za stejných podmínek - s autem jsem jel, zastavil jsem tak na hodinu (nákup) a pak jsem nastartoval...
Tomáš
Asi před půl rokem jsem s autem nastartoval, ujel asi 200 m a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Druhý den jsem auto odvezl do servisu. Zjistili, že se mi přilepilo relé žhavení svíček, takže mi svíčky pořád žhavily. Velkým proudem se zničil diodový můstek alternátoru + vybitá baterie. V servisu mi vyměnili diody a relé a zdálo se vše v pořádku. S autem jsem najel bez problémů přes 3000 km. Minulý týden se mi po nastartování a po ujení cca 200 m opět rozsvítila kontrolka dobíjení. Do servisu jsem už ani nedojel. Na půli cesty mi auto totálně selhalo. Spadly ručičky přístrojů, motor skočil do poruchy, rozsvílity se kontrolky abs, asr. Následně zhasla světla i motor. Autem jsem stačil akorát zajet ke krajnici. Bylo v takovém stavu, že nešlo ani zamknout. V servisu zjistili poruchu alternátoru. Spálené vinutí alternátoru + vybitá baterie. Myslí si, že byl alternátor načatý z předchozí poruchy a výměna problém vyřeší.
Co si o tom myslíte vy? Nemůže být problém jinde, a ten následně způsobuje poškození alternátoru? Oba případy nastaly za stejných podmínek - s autem jsem jel, zastavil jsem tak na hodinu (nákup) a pak jsem nastartoval...
Tomáš
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- novotaa
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 02.02.2008 03:18
alternator
mam otazecku,dnes jsem pul hodiny stal na volno beh.svetla radio a vetrak bezelo.potom mi to napsalo ze je porucha na posilovaci rizeni.tak jsem motor vypnul a uz nenastartoval.tak jsem zmeril dobijeni.na volnobech kolem 12,5v a pri vetraku a radiu atd 12v.tak to vypada na alternator.myslite ze je v haji cely nebo jen uhliky,a zda nevite opravnu v praze nebo co s tim.a jeste dotaz :za jak dlouho se zhasne u budiku ten dispej s kilometrama.zamknu auto a stale sviti.dekuji a vsem pekny novy rok at auta nezlobi
- novotaa
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: alternator
a jeste jsem nedodal ze kdyz pridam plyn dobiji to asi na 13,5.coz uz je dobry.si myslim
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
14,4 ted po vymene , vcera jsem delal jednoho , a minuly tyden taky jednoho , repas se nevyplati protoze ve fordu stoji kolem 5000kc + doprava . akorat vymena je trochu slozitejsi ale da se to .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: alternator
To Novoota: přečti si celé vlákno o baterii, je tam hodně poznatků i o alternátoru. ( Je to sice hodně dlouhé ale stojí to zato).
Jinak altík ma u tvého FoFa přes regulátor nastaveno nabíjení na 14,6 V. Takže při vypnutých spotřebičích a přidání plynu by to mělo být okolo těch 14,6 V.
Tvých 13,5 je už málo.
Takže pročisti, promaž a pořádně utáhni veškeré kontakty od altíka až k baterii, mrkni na uhlíky a vyfoukej prach z altíka a znova změř a uvidíš.
Jinak altík ma u tvého FoFa přes regulátor nastaveno nabíjení na 14,6 V. Takže při vypnutých spotřebičích a přidání plynu by to mělo být okolo těch 14,6 V.
Tvých 13,5 je už málo.
Takže pročisti, promaž a pořádně utáhni veškeré kontakty od altíka až k baterii, mrkni na uhlíky a vyfoukej prach z altíka a znova změř a uvidíš.
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti