matice kol

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: šrouby kol

Příspěvek od jamaka » 05.02.2009 22:40

forbes - kolkokrat?
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
forbes
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: šrouby kol

Příspěvek od forbes » 06.02.2009 10:01

nevim jak ty ale ja si snimi nehraju :mrgreen: 1x rocne pri prezouvani letni -zimni
to ze hlima a plech maj jiny bezpecaky to se tady resilo :lol:
Ford Focus Ghia, 1.6 (74kW), 1999, kombi, stříbrná metal
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: šrouby kol

Příspěvek od pelen » 06.02.2009 21:44

forbes, moment na srouby kol je 80Nm.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
forbes
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: šrouby kol

Příspěvek od forbes » 06.02.2009 22:04

tim lip,octavky maj 120Nm ale to bude tim ze tam je sroub a ne matka :wink:
Ford Focus Ghia, 1.6 (74kW), 1999, kombi, stříbrná metal
Obrázek

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: šrouby kol

Příspěvek od silverwolf » 09.02.2009 08:14

Jj nebylo by dobrý opravit název vlákna, když se jedná pořád jenom o matky a ne o šrouby :?: :mrgreen:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: matice kol

Příspěvek od Boban » 09.02.2009 09:08

už sem kolikrát o tom přemýšlel, ale ..... :mrgreen:

Uživatelský avatar
kachnak
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šaľa SK
Kontaktovat uživatele:

Re: matice kol

Příspěvek od kachnak » 07.03.2009 11:03

zdravim.. kamos ma focus a ma problem s maticami na elektrony.... potrebuje take co sa dotahuju zvnutra (vid foto) lebo ze na normalne matice tam nema priestor... tu su fotky neviete kde by sa take matice dali zohnat?... tisichran... vyska 3,7cm.. sirka(priemer) 2cm
Přílohy
07032009188-1.jpg
07032009187-1.jpg
07032009184-1.jpg
Audi S3 1.8T 154kw 210koni 1999
bol Ford Focus 1.8 16V hatchback 1999 3dv.
bol Ford Focus 1.8 16V hatchback 1999 5dv.
Život je príliš krátky, tak nejazdi pomaly :-D

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: matice kol

Příspěvek od zirafak » 07.03.2009 11:07

To ani nevypada ako matice,ale skor ako bezpecaky :idea:

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: matice kol

Příspěvek od jamaka » 07.03.2009 11:12

mam dojem ze taketo tisichrany sa pouzivaju v citroenoch. skus sa spytat v takych servisoch.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
ybuba
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 560
Registrován: 31.01.2009 00:39

Re: šrouby kol

Příspěvek od ybuba » 07.03.2009 12:50

jamaka píše:no k tomu poctu - ak nechces poskodit bezpecak tak nie je celkom dobre ich dotahovat tak ako obycajne matice, jasne ze nie len na nejaku polovicu, len trosku menej.
takze ak by si mal takto utiahnutych viac skrutiek, asi by to nebolo celkom dobre.
Myslím si (tak jako forbes), že bezpečáky musí vydržet stejné utažení, možná že i víc (protože to jsou vesměs univerzály) :idea: Tady bych problém neviděl :idea: :wink:
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: matice kol

Příspěvek od jamaka » 07.03.2009 12:58

Vzhladom na konstrukcie bezpecakov toho viac nevydrzia. Pretoze vzdy to mas nejaku tenku drazku, alebo nejake tisichrany, alebo nejake dierky.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
mario
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1345
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: matice kol

Příspěvek od mario » 07.03.2009 13:33

souhlasím,časem se to určitě opotřebuje víc než normální matice :wink:
Ford Focus I HB, r.v. 98 , 1,6 16V Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
ybuba
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 560
Registrován: 31.01.2009 00:39

Re: matice kol

Příspěvek od ybuba » 07.03.2009 15:03

Nesouhlas, je potřeba se na ty pojišťáky pořádně podívat (já konkrétně myslím matky, nevím, jak je to u šroubů). Zatím jsem měl možnost pořádně si prohlédnout a taky proměřit dva typy (tísicihran a s dírkama pro kolíky) - oboje provedení má ve srovnání s klasickou matkou větší průměr :!: První varianta o 2 mm více (tedy stěna na každé straně o 1 mm silnější), druhá varianta dokonce o 5 mm (... o 2,5 mm silnější). Odtut plyne, že výrobce počítá s určitým zeslabením v místě profilu pro nasazení adaptéru a nahrazuje to silnějším materiálem :!:
Jedinné, co si nejsem jistý, je kvalita materiálu v místě dosedací plochy, ale vzhledem k tomu, že matky se mění vesměs jen při změně sezóny léto - zima, je to pro mne nepodstatné :idea: :wink:
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
forbes
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: matice kol

Příspěvek od forbes » 11.03.2009 11:01

mario píše:souhlasím,časem se to určitě opotřebuje víc než normální matice :wink:
casem se opotrebuje kazda vec ,i tvuj kolicek :D :D :D
Ford Focus Ghia, 1.6 (74kW), 1999, kombi, stříbrná metal
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: matice kol

Příspěvek od BobTDCi » 14.03.2009 20:59

ybuba píše:Nesouhlas, je potřeba se na ty pojišťáky pořádně podívat (já konkrétně myslím matky, nevím, jak je to u šroubů). Zatím jsem měl možnost pořádně si prohlédnout a taky proměřit dva typy (tísicihran a s dírkama pro kolíky) - oboje provedení má ve srovnání s klasickou matkou větší průměr :!: První varianta o 2 mm více (tedy stěna na každé straně o 1 mm silnější), druhá varianta dokonce o 5 mm (... o 2,5 mm silnější). Odtut plyne, že výrobce počítá s určitým zeslabením v místě profilu pro nasazení adaptéru a nahrazuje to silnějším materiálem :!:
Jedinné, co si nejsem jistý, je kvalita materiálu v místě dosedací plochy, ale vzhledem k tomu, že matky se mění vesměs jen při změně sezóny léto - zima, je to pro mne nepodstatné :idea: :wink:
Spomenul som si na jedno riziko pri bezpečákoch (či už skrutkách či maticiach), bývalý kolega keď kúpil funglovku Peugeot 307 tak reklamoval jemné chvenie volantu nad asi 120-130km/h.
Kontrolovali mu postupne všetko - kotúče, strmene, poloosi a potom po jednej demontáži mechanik použil klasickú skrutku a nie bezpečáky čo tam mal (lebo ho to otravovalo pri mont/demont) a chvenie bolo "off". Problémom bola bezpečnostná skrutka s inou hmotnosťou ako pôvodná.
Takže pri kúpe by som si dal tú námahu a jednu maticu odvážil v potravinách na presnej váhe a to isté s bezp.maticou čo idem kúpiť.
Ten kolega to vtedy vyriešil kúpou druhej sady rovnakého typu a tú namontoval oproti cez os kolesa. Pri 5skrutkovom uchytiení sa to ale takto riešiť nedá.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti