matice kol
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
- forbes
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: šrouby kol
nevim jak ty ale ja si snimi nehraju
1x rocne pri prezouvani letni -zimni
to ze hlima a plech maj jiny bezpecaky to se tady resilo

to ze hlima a plech maj jiny bezpecaky to se tady resilo

- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: šrouby kol
forbes, moment na srouby kol je 80Nm.
- forbes
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: šrouby kol
tim lip,octavky maj 120Nm ale to bude tim ze tam je sroub a ne matka 

- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: šrouby kol
Jj nebylo by dobrý opravit název vlákna, když se jedná pořád jenom o matky a ne o šrouby



Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: matice kol
už sem kolikrát o tom přemýšlel, ale ..... 

Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- kachnak
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šaľa SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: matice kol
zdravim.. kamos ma focus a ma problem s maticami na elektrony.... potrebuje take co sa dotahuju zvnutra (vid foto) lebo ze na normalne matice tam nema priestor... tu su fotky neviete kde by sa take matice dali zohnat?... tisichran... vyska 3,7cm.. sirka(priemer) 2cm
Audi S3 1.8T 154kw 210koni 1999
bol Ford Focus 1.8 16V hatchback 1999 3dv.
bol Ford Focus 1.8 16V hatchback 1999 5dv.
Život je príliš krátky, tak nejazdi pomaly
bol Ford Focus 1.8 16V hatchback 1999 3dv.
bol Ford Focus 1.8 16V hatchback 1999 5dv.
Život je príliš krátky, tak nejazdi pomaly

-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: matice kol
To ani nevypada ako matice,ale skor ako bezpecaky 

- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: matice kol
mam dojem ze taketo tisichrany sa pouzivaju v citroenoch. skus sa spytat v takych servisoch.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: šrouby kol
Myslím si (tak jako forbes), že bezpečáky musí vydržet stejné utažení, možná že i víc (protože to jsou vesměs univerzály)jamaka píše:no k tomu poctu - ak nechces poskodit bezpecak tak nie je celkom dobre ich dotahovat tak ako obycajne matice, jasne ze nie len na nejaku polovicu, len trosku menej.
takze ak by si mal takto utiahnutych viac skrutiek, asi by to nebolo celkom dobre.



Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: matice kol
Vzhladom na konstrukcie bezpecakov toho viac nevydrzia. Pretoze vzdy to mas nejaku tenku drazku, alebo nejake tisichrany, alebo nejake dierky.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- mario
- Zkušený
- Příspěvky: 1345
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Re: matice kol
souhlasím,časem se to určitě opotřebuje víc než normální matice 

- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: matice kol
Nesouhlas, je potřeba se na ty pojišťáky pořádně podívat (já konkrétně myslím matky, nevím, jak je to u šroubů). Zatím jsem měl možnost pořádně si prohlédnout a taky proměřit dva typy (tísicihran a s dírkama pro kolíky) - oboje provedení má ve srovnání s klasickou matkou větší průměr
První varianta o 2 mm více (tedy stěna na každé straně o 1 mm silnější), druhá varianta dokonce o 5 mm (... o 2,5 mm silnější). Odtut plyne, že výrobce počítá s určitým zeslabením v místě profilu pro nasazení adaptéru a nahrazuje to silnějším materiálem
Jedinné, co si nejsem jistý, je kvalita materiálu v místě dosedací plochy, ale vzhledem k tomu, že matky se mění vesměs jen při změně sezóny léto - zima, je to pro mne nepodstatné



Jedinné, co si nejsem jistý, je kvalita materiálu v místě dosedací plochy, ale vzhledem k tomu, že matky se mění vesměs jen při změně sezóny léto - zima, je to pro mne nepodstatné


Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


- forbes
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: matice kol
casem se opotrebuje kazda vec ,i tvuj kolicekmario píše:souhlasím,časem se to určitě opotřebuje víc než normální matice



- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: matice kol
Spomenul som si na jedno riziko pri bezpečákoch (či už skrutkách či maticiach), bývalý kolega keď kúpil funglovku Peugeot 307 tak reklamoval jemné chvenie volantu nad asi 120-130km/h.ybuba píše:Nesouhlas, je potřeba se na ty pojišťáky pořádně podívat (já konkrétně myslím matky, nevím, jak je to u šroubů). Zatím jsem měl možnost pořádně si prohlédnout a taky proměřit dva typy (tísicihran a s dírkama pro kolíky) - oboje provedení má ve srovnání s klasickou matkou větší průměrPrvní varianta o 2 mm více (tedy stěna na každé straně o 1 mm silnější), druhá varianta dokonce o 5 mm (... o 2,5 mm silnější). Odtut plyne, že výrobce počítá s určitým zeslabením v místě profilu pro nasazení adaptéru a nahrazuje to silnějším materiálem
![]()
Jedinné, co si nejsem jistý, je kvalita materiálu v místě dosedací plochy, ale vzhledem k tomu, že matky se mění vesměs jen při změně sezóny léto - zima, je to pro mne nepodstatné![]()
Kontrolovali mu postupne všetko - kotúče, strmene, poloosi a potom po jednej demontáži mechanik použil klasickú skrutku a nie bezpečáky čo tam mal (lebo ho to otravovalo pri mont/demont) a chvenie bolo "off". Problémom bola bezpečnostná skrutka s inou hmotnosťou ako pôvodná.
Takže pri kúpe by som si dal tú námahu a jednu maticu odvážil v potravinách na presnej váhe a to isté s bezp.maticou čo idem kúpiť.
Ten kolega to vtedy vyriešil kúpou druhej sady rovnakého typu a tú namontoval oproti cez os kolesa. Pri 5skrutkovom uchytiení sa to ale takto riešiť nedá.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti